پته

قیمت پته کرمان

مولفه های موثر در قیمت پته

یکی از با ارزش ترین صنایع دستی کرمان پته است.که ارزش گذاری آن روال پیچیده ای دارد .

یکی از مهم ترین هزینه ها در تولید پته که تاثیر زیادی روی قیمت آن دارد دستمزد دوزنده پته است .

یک هنرمند پته دوز از زمانی که خط دوزی پته را شروع می کند می داند که در مسیر پر نشیب و فرازی قدم گذاشته تا بتواند یک پته با کیفیت را تولید کند .

در قیمت گذاری پته کرمان برای اینکه شرط انصاف رعایت شود .

باید نگاهمان به زحمات طولانی مدت هنرمند دوزنده باشد .

اگر به بازار پته رفته باشید می بینید که دو پته هم اندازه در کنار هم دارای دو قیمت متفاوت هستند .

مثلا دو پته هم اندازه، در کنار یکدیگر قرار دارند و یکی به قیمت ۹۰۰ هزار تومان و دیگری به مبلغ چهار میلیون تومان است یا مثلا در سایزهای کوچک در بازار پته دوزی کرمان قیمت های مختلفی مثل ۶۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان را می بینید .

اما شما هر چه نگاه کنید نمی توانید تشخیص دهید، که این اختلاف قیمت از کجا است .

و این حس به شما دست می دهد که مغازه دار می خواهد جیب شما را بزند. از آنجا که پته یکی از اصیل ترین هنرهای ایرانی است .

تولید آن طولانی مدت و پرزحمت است و با مشقت زیاد همراه است .

به همین دلیل این هنر را گنجینه می نامند و ارزش و قیمت بالایی دارد .

طبیعتا” سایز پته اولین مولفه قیمت گذاری پته است.مثلا قیمت پته یک متر در یک متر که برای رومیزی و تابلو به کار می رود، طبیعتا” از قیمت پته ۱۵ سانتی متر در ۱۰ سانتی متر بیشتر است .

چون که مقدار نخ و شال به کار رفته در پته یک متر در یک متری بیشتراز نخ و شال به کار رفته در پته ۱۵ سانتی متری در ۱۰ سانتی متری است. قیمت شال پته یا عریض یا قیمت نخ پته یا ریس و نوع شال و نخ مصرفی نیز مولفه های دیگر قیمت گذاری پته هستند که تاثیر مستقیمی بر روی قیمت پته دارند .

 

تاثیر نوع دوخت بر قیمت پته

نوع دوخت پته حجم عمده ای از هزینه های پته را پوشش می دهد.مثلا دوخت بازاری که پایین ترین کیفیت دوخت است ، با دوخت نگینی که به دوخت باکیفیت پته معروف است، تفاوت شایانی دارد .

دوخت پته به روش نگین دوزی مدت زمان بیشتری نسبت به دوخت بازاری می برد .

همین طور در دوخت نگین دوزی از نخ های بیشتر و رنگهای بیشتری به کار می رود .

و این باعث می شود که پته زیباتر شود و بالطبع قیمت آن بیشتر شود .

اما در دوخت بازاری از نخ کمتر و تنوع رنگ کمتری به کار می رود و مدت زمان تولید آن کمتر است .که بالطبع قیمت آن کمتر است .

در دوخت بازاری چون دقت کمتری در دوخت آن می طلبد.سریع تر دوخته می شود.سرعت تولید محصول و قیمت پایین آن می تواند از مزایای این روش باشد .

هزینه دوخت یک پته یک متر در یک متر با استفاده ازنخ گیاهی و شیمیایی ایرانی معادل ۹۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۷۰۰هزار تومان است .

چون نخ گیاهی ظریف تر است.قیمت دوخت و زمان دوخت بالاتری را می طلبد .

توجه به این نکته مهم است،پته یک محصول پر زحمت و با کیفیت است .

نمیتوان گفت که دوخت بازاری بی کیفیت و کم زحمت است.فقط با توجه به نظر سنجی که انجام شده دوخت بازاری کیفیتی کمتر از سایر دوخت ها دارد و بالطبع زحمت کمتری دارد اما همین دوخت زحمت طاقت فرسایی میخواهد .

در دوخت نگینی کیفیت دوخت بسیار بالا است و چشم اندازی بی نظیر دارد.و زیبایی اش را مدیون زحمت بسیار زیاد این نوع دوخت است .

به همین دلیل دوخت نگینی دستمزد بالاتری نسبت به دوخت بازاری دارد مثلا برای دوخت یک پته نگینی با توجه به ظرافت نخ مصرفی دستمزدی معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان است .

این هزینه فقط مربوط به دستمزد است و در پته باید قیمت شال و نخ به آن اضافه می شود .

دستمزد دوزنده پته، سهم قابل توجهی از قیمت تمام شده پته را تشکیل می دهد و تقریبا سه تا شش برابر قیمت مواد اولیه می شود .

یک پته یک متر در یک متر که به عنوان رومیزی(بقچه) و تابلو استفاده میشود.قیمت های متنوعی دارد.ولی در حال حاضر پایین ترین قیمت پته سایز یک متر در یک متر با دوخت بازاری و کیفیت پایین و نخ و شال کم دوام و ارزان قیمت حدود ۹۰۰ هزار تومان است .

این نوع پته مراقبت بیشتری می خواهد و نباید این پته را زیاد شست چون که نسبت به دوخت های دیگر کیفیت و ماندگاری کمتری دارد.اما پته های نفیس و با ارزش و گرانقیمت با دوخت های با کیفیت و بادوام و جذاب وجود دارد که قیمت آنها تا ۹ میلیون و بیش از آن است .

همانطور که گفته شد همه ی عوامل بالا مثل سایز پته،جنس نخ پته ،جنس شال پته و نوع دوخت پته در قیمت گذاری پته موثر است .

پس با مشاهده اطلاعات کلی و یا دیدن یک تصویر نمی توان قضاوت کنید که این پته چه ارزشی دارد و تنها بر اساس یک نگاه کارشناسی، می توان در قیمت گذاری پته و در خرید و فروش آن بررسی دقیقی را انجام داد در این راه و مسیر شرکت تعاونی پته هشت رنگ در کنار شماست و با ارائه مشاوره رایگان در مورد روش های خرید حرفه ای از بازار پته و قیمت پته کرمانی و خیال شما را از بابت کارشناسی قیمت پته مدنظرتان آسوده کند .

پس از دریافت اطلاعات مناسب، در صورت تمایل می توانید خرید عمده پته خود را از این مرکز تخصصی انجام دهید .

 

خلاصه

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ] ما در این محتوا شما را با تمام ریزه کاری های قیمت گذاری پته آشنا کردیم.این اطلاعات به شما کمک می کند.تا قیمت های پته را به درستی تحلیل کنید. ما سعی داریم در پته هشت رنگ صداقت را سر لوحه کار خود قرار دهیم.دستمزدهای دوخت های مختلف را برای شما منتشر کردیم.و کلی تلاش کردیم تا به شما نشان دهیم که در شرکت تعاونی پته هشت رنگ چیزی از مشتری مخفی نیست و برای مشتریان خود ارزش بی شمار قائلیم و حق را همیشه به مشتری داده ایم.شما با یک مرکز فرهنگی و هنری شفاف مواجه هستید. و هر گونه سوال و ابهام در مورد پته داشتید می توانید با ما در تماس باشید.و به صورت کامل در جریان بازار پته قرار بگیرید.و در آخر در صورت تمایل می توانید خرید عمده پته یا تکی پته خود را از فروشگاه پته هشت رنگ انجام دهید . [/hwgold-dash]

  • تبلیغات:
  1. آموزش صنایع دستی
  2. كپو بافی صنایع دستی دزفول
  3. فروش عمده کپو | مرکز پخش محصولات کپوبافی شده
  4. خرید اینترنتی کپو | عرضه مدل های مختلف کپو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا