پته

قیمت ویژه سجاده طرح محراب

سجاده سفید طرح محراب

سجاده طرح محراب هم می شود تکی در منازل هم مورد استفاده قرار داد معمولا سجاده فرش محراب از نقش های خلوت و طراحی های زیبا و ساده تشکیل شده اند .

سجاده طرح محراب به دلیل طرح محرابی که دارد برای نظم دهی مساجد و حسینیه ها کار برد زیادی دارد سجاده فرش های محراب به دلیل داشتن طرح محراب و رنگ بندی زیبایی که دارد انتخاب مناسبی برای مساجد و حسینیه ها هستند .

در زمان های قدیم به خاطر نبودن فرش های سجاده ای یا جانماز ها از حصیرها برای مساجد و حسینیه ها استفاده می کردند. ولی در عصر امروزه و پیدایش کارخانه ها, به تولید این نوع سجاده فرش ها پرداخته اند .

انواع سجاده سفید

در کشور های مسلمان از جمله ایران از سجاده ها یا جانماز ها برای خواندن نماز استفاده می کنند. سجاده فرش های تشریفاتی، سجاده فرش های محرابی، سجاده فرش های یک پارچه است. سجاده فرش ها معمولا در رنگ های قرمز، آبی تیره، آبی روشن، گردویی، سبز تیره و سبزه روشن تولید می شود .

سجاده اثرات مختص به خود را در روحیات اهالی مسجد و نماز گزاران دارند. بسیار مهم است که رنگ سجاده فرش با کاشی و پوشش دیواره های مسجد و محراب اصلی آن هم خوانی داشته باشد .

تفاوت سجاده سفید و قرمز پته

سجاده پته قرمز با بهترین کیفیت و با جنس های مختلفی تولید می شوند .

در بین انواع جنس ها، جنس مخمل پر کاربرد و پر طرفدار تر می باشد . تفاوت سجاده قرمز پته با سجاده ساده در طرح و رنگ های به کار رفته در آن می باشد .

پته دوزی در طرح های مختلف و با شکل های متنوع بر روی سجاده ها خود نمایی می کنند و همین دلیل بر تنوع آن ها می شود. دلایل مختلفی باعث محبوبیت این سجاده های زیبا شده است. رنگ نخ استفاده شده در آن بسیار زیبا و جذاب می باشد،. همچنین طول عمر آن ها زیاد می باشد و پته دوزی آن ها هیچ وقت خراب نمی شود .

همچنین سجاده های پته از دوام بالایی برخوردار می باشند.

طرح های سجاده پته سفید

در زمان های قدیم چون کارخانه های فرش سجاده ای نبوده است. از حصیر ها استفاده می کردند. سجاده پته را با طرح های مختلفی می بافند .

از طرح های معروف آن می توان به نقش ترنج دار، طرح چهار بته، طرح درختی و بته بادامی نام برد. با پیشرفت علم و صنعت و پیدایش کارخانه ها افراد به تولید سجاده ها و فرش های سجاده ای کرده اند که سجاده طرح محراب یکی از کاربردی ترین این فرش ها است .

پته دوزی یکی از زیباترین هنر های ایرانیان می باشد که برای دوخت های مختلفی به کار می رود که یکی از نمونه های آن سجاده قرمز می باشد که طرفداران خاص خود را دارد .

قیمت عمده این محصولات با توجه به کیفیت و جنس پارچه متفاوت می باشد و برای آگاهی از قیمت آن ها در سال ۹۹ باید با مشاوران فروش آن ها تماس بگیریم و از قیمت ها مطلع شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا