پتهپته جقه

خرید بدون واسطه بته جقه طرحدار

بته جقه طرحدار یکی از طرح‌های انتزاعی می‌باشد که به نام ایران شناخته می‌شود و در کنار سایر صنایع دستی نظیر پته دوزی، منبت کاری و… جزء منابع مهم و ارز آور برای کشور عزیزمان محسوب می‌شود. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات و همگام با این ترقی و رشد، حوزه خرید و فروش نیز دچار تحول عظیمی شده است و می‌توان به رشد آشنایی سایر نقاط دنیا با محصولات دستی و ایرانی امیدوار بود.

خرید بدون واسطه بته جقه طرحدار

اهمیت استفاده از بته جقه در صنایع دستی

اهمیت استفاده از بته جقه در صنایع دستی

تاریخچه
کمتر شخصی است که در ایران زندگی کرده باشد و با طرح بته جقه آشنایی نداشته باشد، این طرح اساطیری که تاریخچه آن به دوران ساسانیان و زمانی که مذهب ایرانیان زرتشتی بوده است برمی‌گردد.
در واقع در توصیف طرح بتقه جقه می‌توان گفت مشابه اشکی است که قسمت انتهایی این اشک خمیده است و این طرح انتزاعی برگرفته از درخت سرو و غنچه‌های گل است که نماد ایستادگی و مقاومت در برابر سختی‌ها و نشانه فروتنی ایرانیان می‌باشد.
کاربردهای بته جقه در صنایع دستی
به جرات می‌توان گفت یکی از پرکاربردترین انواع طرح‌های سنتی در ایران بته جقه می‌باشد و تقریباً در هر هنر و صنعت دستی با ریشه و اصالت ایرانی اثر و ردی از این طرح زیبا و چشم‌نواز مشاهده می‌شود.
آشناترین هنر و محصولی که در خانه هر ایرانی یافت می‌شود و شاید اولین آشنایی هر فرد با طرح‌های مختلف بته جقه به همین محصول بازگردد فرش و قالی می باشد.
اهمیت استفاده از بته جقه در صنایع دستی وقتی روشن می‌شود که آثار پته دوزی‌، پارچه‌های قلم‌زنی، منبت کاری، سوزن دوزی، ملیله کاری، نقره کوبی، میناکاری، آبگینه، معرق کاری، فیروزه کوبی، نگار گری، سراجی و حکاکی روی چرم و نقاشی‌های مینیاتوری را بررسی کنید تا در هر یک از این هنرهای روح نواز اثری از این طرح مشاهده نمایید.
در هنرهایی نظیر پته دوزی که یکی از هنرهای محبوب در ایران است و روز به روز نیز بر شهرت آن افزوده می‌شود بته جقه ارزان به صورت آماده وجود دارد که کاربران می‌توانند به صورت مستقیم و یا حضوری آنها را تهیه کنند.

پخش کننده بته جقه طرحدار

پخش کننده بته جقه طرحدار

اکثر ایرانیان به هنرهای دارای بته جقه طرحدار علاقه نشان می دهند و یکی از این هنرها که امروزه در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است پته دوزی‌های کرمان می‌باشد که هنرمندان ایران زمین برای زیباتر کردن هنر خود از این طرح بهره می‌جویند.
با توجه به دسترسی اکثر افراد به اینترنت و گوشی‌های هوشمند برای خرید بته جقه عمده مانند سایر سفارشات اینترنتی نیازی به مراجعه حضوری نبوده و کافی است تنها با اندکی جست و جو در فضای مجازی با بهترین پخش کننده‌های این محصول آشنا شوید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا