پته

تولیدکنندگان پته صنایع دستی کرمان

پته دوزی یکی از صنایع دستی کرمان است .پارچه زمینه این هنر زیبا یک پارچه ضخیم و پشمی است که زنان و دختران هنرمند کرمانی با کمک سوزن دوزی نقش های زیبایی را روی آن به وجود آورده و هنرنمایی می کنند. پته صنایع دستی کرمان ریشه عمیقی در تاریخ گذشته فرهنگی این شهر دارد.در دوخت پته تمام زمینه ی پارچه با ظرافت و زیبایی خاص سوزن دوزی شده و گاهاً همه زمین دوخته شده و هیچ فضای خالی یافت نمی‌شود. هر چه این دوخت ها به هم نزدیک تر و ریزتر باشد قیمت و ارزش پته بالا می رود این هنر ارزشمند در شهرهای رفسنجان،سیرجان و برخی دیگر از شهرهای استان کرمان رایج است.

تولیدکنندگان پته صنایع دستی کرمان

شناخت انواع پته درجه یک کرمان

شناخت انواع پته درجه یک کرمان در نگهداری انواع پته باید به این توجه داشته باشیم که نباید پته شسته شده را مانند لباس روی بند پهن کنیم، زیرا باعث کش آمدن آن می‌شود و به پته آسیب می رساند .

پته در انواع و محصولات مختلف دوخته می شود از قبیل :جانماز، پوش قرآن ،رومیزیهای کوچک و بزرگ، بالش ،روتختی ،زیر لیوانی ،زیر بشقابی و تابلوهای زینتی.

به پارچه ای که برای پته دوزی استفاده می شود عریض گفته می شود که جنس پشمی و ضخیم دارد و نخ های رنگی مورد استفاده در دوخت آن ریس است .

قیمت پته با توجه به جنس و سایز و اندازه تغییر می‌کند .اگر پته بر روی پارچه کم ارزش دوخته شود ارزش هنری ندارد ولی اگر بر روی پارچه با کیفیت و درجه یک اجرا شود قیمت آن بالاتر می رود.نوع دوخت پته هم در قیمت‌گذاری آن موثر است دوخت های بازاری کیفیت خوبی ندارند و تعداد رنگ کمتر و زمان محدودتری را در دوخت استفاده می‌کنند، اما در دوخت نگینی از نخ و رنگ بیشتر و همچنین زمان بیشتری استفاده می‌کنند تا این هنر زیبا را آماده فروش کنند.

عمده فروشی پته صنایع دستی کرمان

عمده فروشی پته صنایع دستی کرمان مرکز فروش پته عمده در شهرهای کرمان و تهران و اصفهان قرار دارد و این محصول زیبا و هنر ایرانی را به تمام نقاط کشور ارسال می کنند. امروزه فروش عمده پته در تولیدی های این محصول به وسیله دوزندگان ماهر و توانمند با استفاده از پارچه های پشمی مرغوب در حال انجام است در این راستا سایت ما این شرایط را فراهم آورده که شما بتوانید این هنر زیبا را بدون واسطه به صورت عمده یا تک و مناسب با سلیقه شما به صورت آنلاین در بسته بندی های مناسب تهیه کنید.

شما می توانید پته‌دوزی را در قالب کوسن، رومیزی ، بالش زیر لیوانی، شکلات خوری، روتختی ،جای دستمال کاغذی و مصارف دیگر سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

درضمن پته خام هم در دسترس است و شما می توانید پارچه خام آن را که روی آن طرح کشیده شده است را خریداری کرده و با سوزن مخصوص و نخ های پته دوزی اقدام به دوخت طرح روی آن کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا