پتهپته رومیزیپته رومیزی چهار گوش

بهترین تولیدکننده رومیزی پته با اصالت

زمانی که حرف از پته به میان می آید ذهن انسان درگیر رنگ ها و طرح های جذاب موجود در پته میشود.

این اثر هنری بسیار جذاب که حاصل روزها تلاش بی وقفه زنان و دختران می باشد. در بین انواع پته دوزی ها، تولید رومیزی پته دوزی بیشترین کاربرد را دارد، بهترین تولیدکنندگان پته، اقدام به تولید رومیزی پته دوزی با کیفیت کرده اند.

انواع طرح رومیزی پته

برای توضیح در مورد انواع طرح های رومیزی پته دوزی و رومیزی ترمه مستطیلی ابتدا باید گریزی به خود هنر پته زد و اندکی در مورد آن توضیح دهیم.
پته در واقع هم نشینی جذاب و زیبای، رنگ، نخ، پارچه و ذهن هنرمند پته دوز می باشد.
در پته دوزی از پارچه ای ضخیم از جنس پشم به عنوان زیر کار به نام عریض و نخ هایی باریک و رنگارنگ از جنس پشم با نام ریس استفاده میشود.
در پته دوزی،هنرمند پته دوز با استفاده از سوزن و نخ های رنگارنگ(ریس)، بر روی پارچه ضخیم(عریض) طرح های زیبای می نگارد. گاهی این طرح ها از قبل بر روی پارچه طراحی شده و گاهی بر آمده از ذهن زنان و دختران هنرمند پته دوز می باشد.
از طرح هایی که عمدتا بروی عریض دوخته میشود، می توان به طرحهای درختی، بته جقه ای، ترنج، پرنده، گوزنی و … اشاره کرد.
رومیزی پته دوزی، نسبت به دیگر انواع پته دوزی کاربرد بیشتری دارد، لذا در بازار مصرف کننده نیز خواهان بیشتری را برای خود دارد.

از انواع طرح پته رومیزی بزرگ استفاده میشود می توان به نمونه های زیر اشاره کرد.

  • طرح بته جغه ای : در این طراح هنرمند توسط ریس های رنگارنگ خود منظره ی زیبای از طبیعت را در قالب یک رومیزی زیبا خلق میکند.
  • طرح بازوبندی: نشان از آیین پهلوانیها و جوانمردی های تاریخ است.
  • طرح ترنج: ین طرح نماد خورشید می باشد و همانگونه که خورشید در مرکز می باشد ترنج نیز بر روی پته در مرکز دوخته میشود.
  • طرح ترکیبی ترنج و محراب: این طح از جذاب ترین طرح های دوخته شده در پته است. به غیر از طرح ترنج و محراب(نماد دین اسلام در مامی هنرها میباشد) که در محل خود سوزن دوزی میشوند فضای میان آنها را با دیگر نقش ها مثل برگ و ساقه و… سوزن میزنند. یی از عوامل جذابیت در این طرح ترکیبی قرینگی طرح ها می باشد.
  • طرح درخت زندگی یا چهار بته: در این طرح زیبا زنان و دختران هنرمند پته دوز ترکیبی از شادی ها و غم های زندگی خود را د رقالب درخت با رنگ های زیبا و جذاب سوزن میزنند که به درخت زندگی  معروف است.

طرح سرابندی، طرح قهر و آشتی، طرح گوزنی، طرح مادر و فرزندی و… از دیگر نقوش پته دوزی می باشد.

عرضه بهترین رومیزی پته با کیفیت

برای خرید بهترین رومیزی پته باید دقت داشته باشید که اجناس به کار رفته در پته دارای کیفیت درج یک بوده تا مطمئن باشید ماندگاری خوبی داشته باشد و همینطور در خرید رومیزی پته به قیمت آن توجه کنید تا بتوانید پته با کیفیت و قیمت مناسب را خریداری کنید.
برای این منظور باید از محل های خرید کنید که به طور مستقیم با تولیدکننده در ارتباط هستند و مسئول عرضه رومیزی پته با کیفیت می باشند. در این صورت میتوانید بهترین رومیزی پته، با کیفیت عالی و قیمت مناسب را داشته باشید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا