پتهپته رومیزیرومیزی پته گرد کوچک

بازار فروش رومیزی پته کوچک

تولید رومیزی پته کوچک

پته نوعی هنر سوزن دوزی با نخ است .این هنر اصیل و زیبا می باشد.این هنر روی پارچه های ضخیمی که شال یا عریض نامیده می شود دوخته می شود .

به نخ های رنگارنگی که برای دوخت پته از آن استفاده می شود ریس گفته می شود.یکی از محصولات باکیفیت این صنایع دستی رومیزی پته سنتی می باشد .

این محصول به حدی زیبا و جذاب است که علاوه بر داخل کشور در خارج کشور نیز مورد توجه تعداد زیادی از مشتریان شده است.
این رومیزی به کشورهای مختلف جهان مانند قطر،عراق،تاجیکستان،آمریکا،روسیه،ارمنستان،ایالات متحده عربی،ایتالیا صادر می کردند .

امروزه رومیزی پته با مدل و طرح های زیبا و متنوع تولید می شود.و این باعث شده است که با هر سلیقه و بودجه ای متناسب شود .

به همین دلیل بازار رومیزی پته سفید و رنگی رونق زیادی دارد .

این رومیزی را برای فروش به کشورهای دیگر نیز صادر می کنند از برترین‌ مرجع خرید رومیزی پته کوچک می توان محصولاتی دوخته شده از بهترین الیاف را با نرخ های مناسب تهیه کرد .

مشتریان عزیز می توانند سفارش خود را به صورت جزئی یا عمده از مراکز خرید معتبر لنجلم دهند و محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.بازار مرکزی رومیزی پته کوچک با طرح سنتی به دلیل زیبایی و کیفیت فوق العاده ای که دارد روز به روز روندی فزاینده دارد، علاوه بر این وجود انواع طرح و مدل ها باعث شده هر خریداری را به خود جذب کند.

عوامل موثر در کیفیت رومیزی پته سنتی کوچک

عواملی وجود دارند که برکیفیت رومیزی پته اثر می گذارند. هر چه طرح شلوغ تر باشد و دوخت آن ظریف تر و با دقت باشد.کیفیت آن بالاتر می شود اگر پارچه ای که برای تولید پته استفاده می شود از جنس خوب و مرغوبی باشد .

روی کیفیت پته تاثیر می گذارد.طرح های متنوع و پر طرفداری که در بازار امروز وجود دارد عبارتند از طرح های پرنده، ترنج دار، ختایی ، کاج، بته بادامی، گوزنی طوماری، سروچه، گلدانی ترنج، بته جقه ای دوقلو چهار بته، بازو بندی و ترمه ای می باشد .

برای تولید رومیزی پته ابتدا شال یا عریض پته را به سایز رومیزی برش می زنیم.شال رومیزی ها اصولا دارای رنگهای قرمز،سفید،سورمه ای،نارنجی،شتری و سبز است .

بعد از برش شال،طرح های زیبا و متنوع را روی شال مورد نظر حک می کنند که به این مرحله گرته زنی می گویند.بعد اینکه طرح را روی شال مورد نظر انداختند .

خط های طرح را با توجه به رنگ شال با نخ سفید یا مشکی ساقه دوزی یا خط دوزی می کنند.ساقه دوزی مانند کوک زدن در خیاطی می باشد .

بعد اینکه خط ها ساقه دوزی کردند.داخل نقش ها را پتک مربع یا پتک مورب میزنند.که این پتک ها با نخ های رنگی دوخته می شوند در دوخت این پتک ها از هشت رنگ سفید،لاکی،قرمز،مشکی،سبز،زرد،سورمه ای و آبی استفاده می کنند .

به ایمرحله از دوخت آب دوزی گویند.بعد از پتک زدن رومیزی پته را با نخ های مشکی،لاکی،سبز و آبی زرد و سفید برگ دوزی می کنند.بعد اینکه دوخت رومیزی تمام شد با توجه به نخ ها و دوخت هایی که انجام شده است .

شال پته جمع و چروک می شود در این مرحله برای صاف شدن پته آن را نورد می کنند.قبل از اتوکشی بهتر است که رومیزی شسته شود .

در شستن رومیزی باید نهایت دقت و احتیاط را انجام داد تا آسیبی به رومیزی پته وارد نشود.علاوه بر رومیزی پته بعضی از محصولات دیگر پته عبارتند از جلد قرآن، رومیزی پته خام، کوسن، سجاده، زیر لیوانی، جا نماز و پرده است .

روش های نگهداری رومیزی پته سنتی

رومیزی پته یکی از بهترین و زیباترین رومیزی های سنتی ایران می باشد و این رومیزی طرفداران زیادی دارد.این رومیزی به دلیل حساسیت هایی که دارد .

باید برای نگهداری آن به نکاتی مهم توجه کرد.از آن جا که شال پته از پشم خالص تولید شده است .

احتمال اینکه حشرات موذی در پشم آن مونده باشند بسیار زیاد است .

این حشرات به پته آسیب می زنند. به همین دلیل برای جلوگیزی از این مشکل ، باید پته را در جای خنک نگهداری کنید تا هوا از میان پته عبور کند و حشرات موذی در پته امکان رشد نداشته باشند .

پته ها را نباید در چمدان یا انبار نگهداری کرد.بهترین روش استفاده از آنها به این صورت است که رومیزی را روی میز قرار دهیم و یا آن را قاب کنیم و روی دیوار نصب کنیم و هر ماه یکبار آنها را در آفتاب پهن کنیم که اگر حشره ای موذی در میان آنها است از بین برود .

سعی کنیم تا جایی که امکان دارد رومیزی پته رادتمیز نگه داریم تا دیگر نیازی به شستشو نداشته باشد زیرا که شستن پته های سنتی باعث صدمه زدن به بافت پته می شود و ماندگاری پته را کم می کند .

برای اینکه پته از گرد و غبار محفوظ بماند روی رومیزی های پته سلفون بکشید تا از گرد و خاک محفوظ ببمانند و زمانیکه پته را قاب گرفتید سعی کنید روی قاب را شیشه بیندازین تا از گرد و خاک محفوظ بماند .

سعی کنید پته را در جایی قرار دهید که از نور مستقیم خورشید در امان باشد.زیرا که نور خورشید مستقیم به پته صدمه می زند .

باعث رنگ رفتگی پته می شود.اگه به اجبار مجبور هستین پته را مدتی در چمدان قرار دهید سعی کنید که در داخل چمدان و ما بین پته صابون یا نفتالین قرار دهید .تا از بید زدگی جلوگیری کنید.و حتما پته ها را به صورت صاف و بدون تا کردن داخل چمدان قرار دهید تا هوا از بین آنها عبور کند.

عرضه کننده رومیزی پته با بهترین قیمت

یکی از مهمترین مزیت‌های خرید رومیزی پته کوچک تضمین کیفیت این محصولات توسط فروشگاه ارائه کننده است فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، تنوع بسیار زیادی از رومیزی‌ها را دارد سایت پته هشت رنگ یکی از عرضه کنندگان عمده و جزئی انواع رومیزی پته سنتی به صورت اینترنتی است عرضه اینترنتی رومیزی پته یکی از بهترین روش‌هایی که برای عرضه انواع رومیزی پته سنتی شیک وجود دارد .

این دسته از رومیزی‌ها در فروش اینترنتی هم به صورت عمده و هم جزئی در اختیار مشتری قرار می‌گیردرومیزی پته کوچک با نازلترین قیمت توسط تولید کنندگان هنرمند و دیگر عمده فروشانی که در این عرصه فعالیت می کنند تولید و پخش می شود و همهی این مراکز تولید سعی می کنند زیباترین و با کیفیت ترین محصول را در اختیار مشتریان بگذارنددر کل،شرکت تعاونی پته هشت رنگ یکی از مهم ترین و اصلی ترین مرکز تولید و توزیع پته سنتی به روش غیر حضوری می باشد .

رومیزی ای با طرح های گوناگون ارائه می کند همچنین مشتریان عمده میتوانند تا خرید نوع درجه یک را با هزینه های پایین انجام دهند. پته چون کالایی به صورت دست دوز و یا ماشینی می باشد و هر یک از نظر نوع دوخت، کیفیت و قیمت با هم تفاوتی هایی دارند .

در نتیجه رنگ هر کدام از پته ها نیز می تواند متفاوت باشداگر به دنبال مرکز فروش رومیزی پته سنتی زیر قیمت بازار می گردید، ما بهترین عرضه کننده را برای شما معرفی می نماییم .

اما پیش از همه بد نیست به این موضوع دقت کنید که ارائه در ابعاد کوچک و بزرگ و همینطور نقش و نگارهای مختلفی صورت می گیرد.با توجه به تمام نکاتی که در بالا بیان شد.مشتریان رومیزی پته به دنبال خرید پته ای با کیفیت و قیمت مناسب هستند .

مراکز معتبر تولید و توزیع پته در سراسر کشور،با توجه به تولیدات متنوع و خوب با قیمت مقطوع که ارائه می دهند .

زمینه را برای انتخاب مناسب محصول توسط مشتریان محیا کرده است.و مشتریان می توانند با آسودگی خاطر محصول مورد نظر خود را به صورت عمده یا جزئی سفارش دهند و محصول در اسرع وقت به دست شان برسد .

 

خلاصه

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]رومیزی پته کوچک که یکی از محصولات پر طرفدار پته است توسط مراکز معتبر در بازار به صورت جزئی و عمده به فروش می رسد . [/hwgold-dash]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا