بقچه گرد پتهپتهپته بقچه

سفارش بقچه ی پته طرح بازوبندی سورمه ای

طرح بازوبندی در بقچه

ایرانیان در هنر و ظرافت کاری در طراحی و نقاشی مشهور هستند .

طراحی های جذاب و شگفت زده که از دیر باز بر سر در خانه های قدیمی و مساجد وجود داشت . نشان دهنده ی قدمت و علاقه ایرانیان به هنر بوده و همچنان هم این علاقه در ایرانیان وجود دارد .

با وجود گسترش زندگی ماشینی این جذابیت و توجه به هنر و فرهنگ ایران زمین جای خود را در ذهن ها خانه های ما حفظ کرده و هر روز بیشتر از قبل خود نمایی می کند .

طرح بازوبند در گذشته طرحی است بر گرفته از شکل گردن بند،بازوبند و کمربندهایی است که ایرانیان به پهلوانان هدیه می کردند. طرح بازوبندی در حاشیه ی بقچه ی پته به کار می رود .

که به صورت دو بازو به هم وصل شده است .

نقش های لوزی مانندی تشکیل شده است.که درون هر لوزی نقش های یکنواخت هندسی قرار دارد .

ساختار طرح بازوبندی بیشتر لوزی های ظریف و ساده ای با اضلاع شکسته است .

که باید آن ها را دنباله ی نقش های اصلی دانست.که بر شال های پته نقش بسته اند .

در فاصله ی بین طرح های بازوبندی طرح گل به کار می رود .

دوخت پته در کرمان سیرجان با الهام از طرح و نقش های مختلفی انجام می شود که هر کدام از آنها نامی مجزا دارند. پته بازوبندی هم از این قائده مستثنی نبوده و در واقع نوعی طرح برای پته دوزی است و با این نام شناخته و دوخته می شود .

 

پته را در انواع و مدل ها مختلف می دوزند که یک نوع آن پته بازوبندی نگین دوزی است که در نوع خود و در بین هنر های دستی نسبتا مشابه جلوه خاص و منحصر به فردی دارد .

اگر بقچه با طرح بازوبندی را با دوخت نگین دوزی انجام دهیم زیبایی آن دو چندان می شود.و جلوه ی فراموش نشدنی به این اثر هنری می دهد.این دوخت که فقط در پته به کار می رود .

به عنوان یک هنر خاص،ظریف، و مجزا در پته است .

در همه ی فرهنگ ها و کشور ها یک شیوه ی معمول و پسندیده وجود دارد که افراد اگه بخواهند هدیه ای را به فردی بدهند و دوست داشته باشند که این هدیه در ذهن طرف مقابلشان بماند .

بهترین هدیه هنر دستی مانند پته است .بقچه پته با طرح بازوبندی و دوخت نگین دوزی بهترین و ماندگار ترین هدیه ای است . که یک شخص می تواند به دوست خود هدیه کند .

 

خلاصه

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]بقچه یکی از محصولات پر فروش پته است و افراد زیادی از این هنر دستی زیبا استقبال می کنند و از آن در منازل رستوران و هتل برای زیبایی استفاده می کنند.طرح بازوبندی که در بقچه پته به کار می رود .از طرح های قدیمی و جا افتاده در بقچه است و امروزه هم طرفداران خاص خودش را دارد.و اکثر علاقه مندان به پته که برای خرید بقچه ی پته مراجعه می کنند.بقچه با طرح بازوبندی را سفارش می دهند. پس بقچه پته طرح بازوبندی این قابلیت را دارد که به عنوان یک اثر هنری در هدیه های ما برای مناسبت های مختلف جای افتاده است و بیانگر روح هنر پرور ایرانی ها به خصوص خطه همیشه آباد کرمان در شهرستان سیرجان باشد. اگر نخ بکار رفته در پته بازوبندی نگین دوزی از نوع پته گیاهی باشد زیبایی و ظرافت بقچه ی پته و البته ارزش آن صد چندان می شود. [/hwgold-dash]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا