پته کرمان

مرکز خرید پته هفت سین کوچک

پته دوزی یکی از قدیمی ترین هنر های دستی ایرانیان می باشد. مواد اولیه در پته دوزی پشم حیوانات است، در پته هفت سین از رنگ های اصولی خاصی استفاده می شود. بطوریکه در آن از هشت رنگ استفاده می شود که باید با هم از نظر رنگ مطابقت داشته باشد. از این هنر برای درست کردن جانماز، جلد قرآن، پرده، استفاده کرد.

مرکز خرید پته هفت سین کوچک

انواع رنگبندی مختلف پته اصیل

انواع رنگبندی مختلف پته اصیل پته که پارچه ی ضخیمی و نخی می باشد، که به این نخ ها عریض می‌گویند که در رنگ های سفید، نارنجی، سبز، عنابی، قرمز، آبی، مورد استفاده قرار می گیرند. برای خرید یا فروش پته باید مهمترین مولفه ی آن که سایز پته می باشد که در قیمت پته تاثیر دارد را بشناسیم. عامل دیگر که در قیمت پته تاثیر دارد نوع نخ و رنگ های مختلفی است که در آن بکار رفته است‌.

در رنگ آمیزی پته اگر طبق قوانین رنگ پذیری صورت نگیرد، ارزش پته را کم می کند. رنگ آمیزی پته باید به گونه ای باشد که در هر نظر زیبا باشد و از در زمان طولانی ارزش خودش رو حفظ کند و در نتیجه زحمت دوزندگان را کم نکند.

دوخت پته نگینی یکی از سخت ترین دوخت ها به شمار می رود، زیرا تراکم بافت بالا می باشد و همین موجب گران بودن دوخت پته نگینی نسبت به سایر دوخت ها است. از رنگ های مثل نارنجی در این پته برای دکوراسیون منزل، فضا های سنتی می توان استفاده کرد. البته باید در نظر داشت که پته را مستقیما بر روی نور آفتاب قرار نگیرد که باعث کمرنگ شدن آن می شود.

تولید پته هفت سین در یازار تهران

تولید پته هفت سین در یازار تهران امروزه، در ایران تولید پته جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، برای خرید پته بصورت عمده با کیفیت خوب می‌توان در شهرهای تهران، کرمان، که مهد تولید پته می باشد از رونق خوبی پیدا است. همچنین برای تهیه وسایل پته هفت سین که شامل نخ، سوزن، قیچی، می باشد، می توان در بازار تهران با قیمت مناسب پیدا کرد. عوامل که در قیمت پته هفت سین تاثیر می گذارد به نوع نخ، شال، دوخت و تراکم آنها اشاره کرد.

همانطور که گفتیم پته هفت سین در سایز های مختلفی وجود دارد و ما بر اساس نیاز می توانیم تهیه کنیم. ما می توانیم از طریق مراکزی که تولید پته دارند در شهرهایی مثل تهران، کرمان، اصفهان، بصورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق سایت های فروش تولید پته بصورت عمده با قیمت مناسب و ارزان نسبت به خرید آن اقدام کنیم.

بازار فروش عمده پته بیشتر در شهر کرمان و تهران می باشد که تهران به دلیل اینکه مشاغل زیادی در آن وجود دارد، باعث شده هنر های سنتی هم در آنجا رواج پیدا کند. تولید پته هفت سین هم یکی دیگر از هنر هایی است، که امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا