پته کرمان

مراکز فروش پته نگین دوزی به قیمت عمده

عرضه کمترین قیمت پته نگین دوزی به طور عمده و به صورت مستقیم سبب حذف دلالان و واسطه ها شده است. شما می توانید پته نگین دوزی را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت و زیبایی دو چندان این محصول با ارزش و اصیل را تهیه کنید.

مراکز فروش پته نگین دوزی به قیمت عمده

پته دوزی یکی از صنایع دستی کرمان

پته دوزی یکی از صنایع دستی کرمان از دیر باز تا کنون ایرانیان به هنر علاقه زیادی داشته اند، و در اکثر شاخه های هنری از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. یکی از این شاخه ها هنر دوخت و دوز است که معمولا دختران و زنان ایرانی این کار را به خوبی انجام می دهند. پته دوزی که از آن با نام های دیگر فطه دوزی و سلسله دوزی نیز یاد می شود در واقع نوعی سوزن دوزی ایرانی است که حاصل دوخت نخ های پشمی رنگی بر روی پارچه ای به نام عریض است. عریض پارچه ای یک رنگ از جنس پشم است که در گذشته برای دوخت لباس مثل کت، دامن و پالتو نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. نخ های به کار رفته در پته دوزی که به آنها ریس گفته می شود از جنس پشم هستند و معمولا در رنگ های عنابی، مشکی، سبز روشن، سبز تیره، نارنجی، قرمز، زرد، آبی و غیره استفاده می شوند. ریس و عریض در گذشته به وسیله ی دست اما امروزه با ماشین ریسیده و بافته می شوند. برای هر متر پته به طور متوسط به حدود 400 گرم ریس نیاز است. تولیدی های مختلف با تولید پته خام در جنس های پشم درجه یک، پشم درجه دو و پلی استر فعالیت می کنند. افراد می توانند با تهیه پته خام درجه1 از آن برای مصارف گوناگون استفاده کنند. پته دارای طرح های متفاوت بته جقه ای، سرو، ترنج، درخت زندگی و غیره است. در حال حاظر پته به صورت، پته رو میز ناهار خوری، سجاده، جلد قرآن، جانماز، پرده، کوسن، زیر لیوانی، تابلوی پته، قندان، شکلات خوری و غیره موجود می باشد که بسته به سلیقه ی مشتری می تواند با نگین هم تزیین شود. شما می توانید با تهیه وسایلی از جنس پته این صنایع دستی با ارزش را در منزل خود داشته باشید و با آن رنگ و جلوه ای ویژه به منزل خود ببخشید.

آموزش پته دوزی به صورت مرحله به مرحله

آموزش پته دوزی به صورت مرحله به مرحله وسایل مورد نیاز در پته دوزی شامل: عریض که از آن به عنوان پارچه زمینه استفاده می شود، ریس های رنگی و سوزن تپستری است.

برای تهیه یک قطعه پته ابتدا باید عریض را در ابعاد مورد نظر خود بریده و سپس طرح را روی آن پیاده کنید. برای این کار طرح مورد نظر خود را بر روی کاغذ کالک ترسیم کنید. در ادامه طرح کاغذی خود را با استفاده از سوزن سوراخ سوراخ کنید تا طرح شما روی پارچه نقش ببندد. کاغذ الگو را روی پارچه بگذارید به وسیله ی صابون خیاطی طرح را روی پارچه پیاده کنید. سپس به کمک ماژیک آن را پر رنگ کنید. به این مرحله از پته دوزی گرته زنی روی پته می گویند که در واقع همان پیاده سازی طرح بر روی عریض می باشد. بعد از گرته زنی نوبت به انتخاب رنگ و نوع نخ می رسد که با توجه به سلیقه شما انجام می شود و توجه داشته باشید که در طرح های اصیل و سنتی پته رنگ های تیره به کار می رود. در این مرحله باید خط های دور طرح را با رنگ دلخواه و نخ مخصوص پته دوزی، دور دوزی کنید تا طرح شما به صورت برجسته شود. در روش سنتی از هر رنگی نمی توانید استفاده کنید و قوانین خاصی دارد مثلا اگر عریض سفید یا سرمه ای باشد خط دوزی با رنگ های خاصی دوخته می شود‌. بعد از این که دور دوزی انجام شد می رسیم به مهم ترین مرحله که برگ دوزی و ایجاد سایه برای گل ها و نقوش می باشد. برگ دوزی که به آن جوانه دوزی یا پتک دوزی گفته می شود در حاشیه و به صورت دوخت زیگزاگ انجام می شود. در اتمام کار باید پته را بشویید و با دستگاهی مخصوص آن را اتو نمایید تا نخ ها محکم شوند. در گذشته پته با آب سرد شسته می شد و با روشی خاص آن را خشک می کردند اما امروزه شما می توانید نخ های اضافه را در پشت کار قیچی کنید و با پودر لباس شویی و آب سرد و چند بار تعویض آب آن را بشویید و بعد از خشک شدن به کمک اتو آن را صاف کنید تا حالت چروکیدگی نداشته باشد. توجه داشته باشید که به دلیل پشمی بودن حتما آن را با آب سرد بشویید و از گذاشتن اتو به طور مستقیم بر روی کار خود داری کنید. بهتر است بر پشت کار پارچه ای سفید گذاشته شود و سپس به طور غیر مستقیم آن را اتو بکشید طوری که اتو بر محل دوخت گذاشته و برداشته شود. در اتمام مرحله اتو کشی باید کار را با آستر که اکثرا از جنس نخ، ساتن و غیره می باشد آن را آستر کشی کنید. شما می توانید برای زیبایی بیشتر پته از نگین بر روی آن استفاده کنید.

ایجاد فضای سنتی با پته

ایجاد فضای سنتی با پته پته اثری هنری، زیبا و اصیل است که به دلیل تنوع رنگ و نقش دارای جلوه ای ویژه می باشد. امروزه با گسترش وسایل سنتی پته انتخابی مناسب برای ایجاد فضایی دلنشین و سنتی در منازل شما عزیزان می باشد. شما می توانید وسایل مختلفی از پته مثل رومیزی پته دوزی، پرده، کوسن و غیره تهیه کنید. همچنین با استفاده از پته رومیزی سنتی جلوه ای ویژه به دکوراسیون خود ببخشید و از زیبایی بی نظیر آن لذت ببرید. امروزه ایجاد فضای سنتی نه تنها در منازل بلکه در رستوران ها و سفره خانه ها نیز رواج یافته است که پته در کنار وسایل دیگر گزینه مناسبی برای ایجاد این فضا است.

سفارش خرید پته نگین دوزی با قیمتی استثنایی

سفارش خرید پته نگین دوزی با قیمتی استثنایی پته در رنگ و طرح های زیبا یکی از اصیل ترین صنایع دستی می باشد که دارای جلوه ای ویژه است و استفاده از نگین بر روی کار زیبایی آن را دو چندان می کند. شما می توانید این هنر اصیل را با قیمتی استثنایی با بهترین کیفیت و با اطمینان خاطر سفارش دهید و ما در کمترین زمان این محصول با ارزش را برای شما ارسال کنیم. پته در بین صنایع دستی در داخل و همچنین بازار بین الملل خواهان زیادی دارد. ما با ارائه ی این محصول با ‌کمترین قیمت ممکن و مرغوبیت بالا این اثر هنری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا