پته کرمان

مراکز خرید پته خام با قیمت استثنایی

مراکز خرید پته خام نمونه‌ های متعددی از این محصولات را دارا هستند که آنها را با ابعاد گوناگون و ضخامت ‌های متعدد به فروش می ‌رسانند. باید بدانید که در این مراکز قیمت خرید پته خام بسیار ارزانتر از دیگر فروشگاه ها می باشد و متقاضیان می‌توانند، با مراجعه به این مرکز خرید معتبر هر مقدار از این محصول را که نیاز دارند با قیمت مناسب خریداری کنند. عرضه مستقیم نمونه های گوناگون از پته باعث شده است تا خرید مشتریان ایده‌آل گردد و افراد با هر سبک و سلیقه بتوانند، آنها را خریداری کنند و خرید ارزان قیمت را تجربه نمایند.

مراکز خرید پته خام با قیمت استثنایی

مراحل تولید یک قطعه پته دوزی شده

مراحل تولید یک قطعه پته دوزی شده همانطور که خود نیز می دانید کشور ایران دارای هنرهای دستی بسیار زیادی می باشد که دو تا از هنرهای مهم و اصلی کشورمان گلیم بافی و پته دوزی است. هنر پته دوزی از زمان های گذشته تا به امروز در شهر کرمان بسیار رواج داشته و بیشتر مردمان این شهر در زمینه تولید این کالاها فعالیت می نمایند و با استفاده از پارچه های عریض، که از پشم بافته می ‌شوند موجب رونق تولید این کالاها نیز شده‌اند.

باید بدانید که برای تولید پته نگین دوزی شده وسایل مختلف مورد نیاز است. برای تولید پته باید پارچه عریض را ابتدا خریداری نموده و در ابعاد مورد نظر را برش زده و سپس طرحی که قرار است آن را طراحی و با استفاده از نگین و نخ بر روی پارچه خلق کنید را طراحی نمایید. معمولاً برخی فروشندگان که دارای مواد اولیه پته دوزی هستند، طرح های آماده از این کالا را دارا می باشند که شما می توانید ابتدا طرح ها را بر روی کاغذ رسم کرده سپس خطوط را با سوزن سوراخ نموده و بر روی پارچه عریض بگذارید و با یک تکه زغال یا گچ رد این طرح را مشخص نمایید و مانند شابلون از آن استفاده کنید.

پس از پیاده نمودن طرح باید به دنبال رنگ نخ و میزان نخ مورد نیاز باشید، پس از این که نخ را تهیه نمودید باید ساقه دوزی انجام دهید. خط های کشیده شده بر روی پارچه های عریض با استفاده از اسلوب خاص از سوزن دوزی تولید می‌گردند و معمولاً دوخت آنها به صورت پتک مربع یا چهار گوش می باشد که بسیار ظریف هستند و در میان یک تار نخ با تار بعدی هیچ فاصله ای وجود ندارد.

پس از اینکه طرح را بر روی پارچه با استفاده از منجوق یا نخ ها دوختید، مرحله بعدی به مرحله متن دوزی می‌رسد. در این مرحله معمولاً قسمت‌ های گلبرگ های میانی پر شده و دوخته می شوند، ضمن اینکه زمینه طرح هم باید با استفاده از این نخ دوخته شود که به این مرحله آبدوزی می گویند. در مرحله آخر هم حاشیه گل های ترنج ها باید با استفاده از نخ های نازک تر برگ دوزی شوند، که این قسمت از مشکل ترین و ظریف ترین قسمت های کار بوده که زیبایی را چندین برابر می‌کند. پس از اتمام تولید این کالاها باید آنها با استفاده از اتو رفع چروک شوند و ظاهری صاف به خود بگیرند.

آشنایی با انواع طرح های پته دوزی

آشنایی با انواع طرح های پته دوزی پته رومیزی سنتی دارای طرح ‌های مختلفی می باشد که ما در این مقاله قصد آشنایی شما با طرح ها و رنگ های پته دوزی را داریم. هنر پته دوزی که از هنرهای شهر کرمان است با پارچه های پشمی و نخ های رنگی تولید می گردد. هنر پته دوزی دارای طرح های گوناگون است که از جمله طرح ‌های آنها باید به موارد ذیل اشاره نمود.

  • طرح ساده گل
  • طرح بته جقه
  • طرح های اسلیمی
  • طرح های کتیبه ای
  • طرح محراب
  • طرح نیایش
  • طرح گل های ترنج

به طور کلی باید بدانید طرح و نقش هایی که بر روی این کالاها قرار می ‌گیرند باعث زیباتر شدن این محصولات و همچنین پرفروش تر شدن آنها می گردند، برخی از نقوش گیاهی که با طرح های پته جقه هستند، می باشند که به طبیعت و گل ها اشاره می کنند و رنگ و زیبایی این کالاها بسیار خیره کننده می باشد. نقش درختی و نقش بته بادامی در طرح های ساده و گیاهی این کالاها بیشترین میزان فروش را دارد.

طرح های انتزاعی جزء طرح هایی هستند که معمولاً شکل های لوزی ظریف و ساده در کنار یکدیگر قرار می گیرند و گاهی اوقات در میان آنها از شکل دایره هم استفاده می شود و طرح ها آنها را انتزاعی و هندسی می کند.

آشنایی با هنر پته دوزی کرمان

آشنایی با هنر پته دوزی کرمان هنر پته دوزی کرمان که با استفاده از پته خام درجه1 می باشد دارای ضخامت های گوناگون، طرح ها و نقش های متفاوت و همچنین کاربردهای متعددی است که بیشتر افرادی که در شهر کرمان، در زمینه تولید کالاهای سنتی فعالیت می نمایند به این هنر مشغول هستند. این هنر جزء هنرهایی است که ظرافت و زیبایی بالایی دارد، ضمن اینکه حساسیت برای تولید آنها بالا می باشد و بیشتر، افراد جوان در زمینه تولید این محصول فعالیت می ‌کنند.

شهر کرمان جزء شهرهایی است که از زمان های بسیار دور مردم آن به تولید پته مشغول بودند و این کالاها را با طرح‌های ساده تر تولید می نموده اند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی نیز طرح و نقشه های جدید از این محصولات در رنگ های خاص و زیبا و طرح های مختلف تولید می شوند و برای کالاهایی مانند رومیزی ، زیر لیوانی ، سجاده و جای قرآن مورد استفاده قرار می‌گیرند. پته رو میز ناهار خوری نیز از جمله پته هایی است که دارای ابعاد بزرگتر بوده و رنگ های متنوع و شادی دارد که بیشتر افراد برای میز ناهارخوری از آن استفاده می‌کنند.

صادر کننده پته خام مرغوب

صادر کننده پته خام مرغوب بهترین صادر کننده پته خام مرغوب، این محصولات را به تمامی کشورهای اروپایی نیز صادر می‌ کند و دارای چندین دهه سابقه در زمینه صادرات این کالا است. صادرات عمده این محصول به کشورهای همسایه و اروپایی باعث رونق تولید این محصول شده است و پته های در کشورهای دیگر هم تقاضای زیادی برای خرید دارند و از کالاهای محبوب و پرطرفدار هستند.

این شرکت صادراتی به صورت گسترده فعالیت می ‌کند و در تمامی کشورهای همسایه نیز دارای نمایندگی فروش می باشد و پته های درجه یک را به این نمایندگی‌ها ارسال می‌کند، تا مشتریان و طرفداران این کالا در بازار کشورهای دیگر هم بتوانند به صورت مستقیم به این نمایندگی ها مراجعه نموده و پته ایرانی را از نوع با کیفیت خریداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا