پته کرمان

قیمت عمده پته سینی قلبی

قیمت پته سینی قلبی متاثر از ویژگی های کیفی این محصول معمولاً با تغییر و نوسانات زیادی همراه است. تهیه این محصولات با درجه کیفی ممتاز نیاز به شناخت ویژگی های هنر پته دوزی دارد. در این مقاله ضمن بررسی بهترین انواع سینی پته دوزی شده، چگونگی خرید عمده آن ها با قیمت های رقابتی را آنالیز می کنیم.

قیمت عمده پته سینی قلبی

شناخت بهترین جنس پته سینی قلبی

شناخت بهترین جنس پته سینی قلبی پته دوزی از هنر های بسیار قدیمی و سنتی استان کرمان است. زنان این منطقه با به کارگیری نخ های طبیعی و تولید شده از پشم گوسفند، طرح هایی خارق العاده و زیبا بر روی پارچه های نخی ایجاد می کنند که به آن پته دوزی می گویند. در گذشته بکارگیری این هنر، اغلب برای تهیه لباس های محلی و رومیزی های تزئینی بوده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی های روز و امکان تامین انواع نخ پته دوزی و دیگر ملزومات، شاهد تولید بسیاری از محصولات مانند روتختی، کوسن، پته سینی و استکان و … با طرح و رنگ های مختلف هستیم.

پیشرفت این هنر دستی به قدری زیاد است که امروزه برای تزیین دکوارسیون داخلی و چیدمان خانه های مدرن نیز از آن نهایت بهره را می برند. در این میان شناخت جنس و کیفیت هنر پته خام رومیزی و پته سینی اهمیت زیادی در تهیه و تامین نمونه های مرغوب دارد. انواع پته ابریشمی یکی از نمونه های باکیفیت و در عین حال ظریف است که در بازار عرضه می شود.

البته باید اشاره کنیم که اگر در دوخت پته از نخ های طبیعی و پشمی استفاده کنند، کیفیت آن ها افزایش می یابد. نکته دیگر اینکه علاوه بر نوع نخ، کیفیت پارچه جهت اجرای طرح پته نیز حائز اهمیت است. پارچه های پشمی و کتانی بهترین گزینه برای این منظور هستند که در زبان محلی به آن شال زمینه و شال پته نیز می گویند.

آشنایی مختصر با پته سینی قلبی درجه یک

آشنایی مختصر با پته سینی قلبی درجه یک امروزه استفاده از پته برای کف سینی چای نیز رواج زیادی دارد. برای این منظور مانند دیگر محصولات پته دوزی از پارچه و رنگ های مختلفی استفاده می کنند. دوخت پته برای این منظور با رنگ های مختلف انجام می گیرد. دوردوزی اولیه با نخ هایی به رنگ مشکی، زرد، قرمز و سفید رواج دارد. به عنوان مثال اگر دور دوزی پته سینی با رنگ زرد و مشکی انجام شود به آن خط دوزی عریض سفید می گویند.

دوخت پته سینی به دو صورت مورب یا مربع صورت می گیرد. اگر هدف دوخت متن های مختلف بر روی پته باشد معمولاً از شیوه مورب استفاده می کنند. در حالی که برای دوخت خط های حاشیه روی پته، شیوه دوخت مربع رایج تر است. ابعاد پته سینی قلبی و دیگر نمونه ها متناسب با نوع سفارشات مختلف است. نقوش به کار رفته در پته سینی نیز دارای تنوع زیادی هستند. دوخت های ریز با طرح های سنتی مانند گل ترمه و ترنج از مدل های بسیار پرطرفدار برای پته رومیزی عسلی گرد و همچنین سینی های درجه یک و مرغوب می باشند. باید خاطر نشان کنیم که طرح اصلی معمولاً در قسمت وسط درج شده و اطراف آن نیز گل های ریز و رنگی کار می شود.

دانستنی هایی درمورد پته سینی قلبی

دانستنی هایی درمورد پته سینی قلبی برای پته دوزی معمولاً دو نوع نخ تولید شده با رنگ های گیاهی و شیمیایی استفاده می کنند. اگر در تولید پته سینی قلبی از نخ گیاهی استفاده شود، کیفیت طرح اصلی و مدت زمان ماندگاری آن افزایش می یابد. در حالی که بکارگیری نخ های شیمیایی شاید باعث کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده شود اما در طولانی مدت کاهش ماندگاری و دوام پته را به همراه دارد. توجه داشته باشید که نخ پته در زمان شستن نباید به هیچ عنوان رنگ پس دهد. ثابت بودن رنگ نشان از کیفیت و همچنین اصل بودن پته ها دارند. طرح و دوخت پته سینی قلبی با شیوه های مختلفی انجام می گیرد. انواع دوخت شاخه دوزی، دندان موشی، ساقه دوزی و سه زنجیره ای از طرح های پرطرفدار و نسبتاً سنتی هستند. طرح های اصلی پته دوزی به دو دسته کلی یعنی لچک‌ ترنج و بته‌جقه دسته بندی می شوند. در این بین طرح بته‌جقه یا سرو افکنده برای دوخت رومیزی های گرد و بالش و کوسن های تزیینی بیشترین کاربرد را دارد. به طور کلی میزان تقاضا برای هر طرح، تعداد تولیدات سالیانه آن را تعیین می کند که هنرمندان باید آن را مدنظر بگیرند. با توجه به این موارد باید اشاره کنیم که کیفیت پته رومیزی سفید گرد رابطه مستقیمی با نوع نخ و پارچه به کار رفته در تولید آن ها دارد. حتی اگر طرح اولیه به خوبی اجرا نشود، بعد از چند ماه استفاده از پته ها، بافت آن ها به راحتی شل و خراب می شوند. بدون شک در نظر گرفتن تمامی این موارد و استفاده از مواد اولیه مرغوب به ویژه نخ اهمیت زیادی در کیفیت پته سینی قلبی و دیگر محصولات تولیدی دارد.

مراکز توزیع پته سینی قلبی

مراکز توزیع پته سینی قلبی توزیع و فروش پته بالش لوله ای، پته های رومیزی، پته سینی و دیگر محصولات مصرفی و تزئینی به صورت نسبتاً محدود در استان های کشور انجام می گیرد. عرضه انواع پته دوزی از استان کرمان به شهر هایی مانند تهران در سطح وسیعی صورت می گیرد. با این حال عده زیادی از خریداران و علاقه مندان به این هنر، از مراکز و فروشگاه های عرضه کننده اطلاعی ندارند. در برخی از استان ها نیز به علت محدود بودن عرضه، امکان خرید مستقیم پته سینی قلبی وجود ندارد یا ممکن است قیمت ها بیش از اندازه گران باشند. البته باید خاطر نشان کنیم که قیمت هر عدد پته سینی به علت دست دوز بودن و استفاده از نخ و پارچه های کاملاً ارگانیک، به مراتب گرانتر از دیگر لوازم تزیینی برای کف سینی هستند. قیمت خرید هر عدد پته سینی درجه یک رابطه مستقیمی با نوع طراحی، کیفیت پارچه، هزینه های اولیه تولید، دستمزد هنرمندان و شیوه های توزیع و ارسال به بازارهای فروش دارد. اگر خریداران از طریق واسطه های بازار و به صورت غیر مستقیم اقدام به سفارش این محصولات کنند، باید هزینه های بیشتری را بپردازند. برای رفع تمامی این محدودیت ها و تامین جدیدترین مدل های پته خام و گلدوزی شده با قیمت رقابتی، ثبت سفارش از طریق فروشگاه های آنلاین و مراکز توزیع اینترنتی یکی از بهترین شیوه های ممکن است. خریداران عمده می توانند از طریق نمایندگی های محلی در استان کرمان، بدون نیاز به مراجعه حضوری، انواع پته سینی قلبی را با قیمت ارزان سفارش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا