پته کرمان

قیمت انواع پته ساده در بازار تهران

پته انواع مختلفی از لحاظ رنگ و طرح و سایز و شکل دارد و به محیط خانه ما زیبایی خاصی می دهد و هم از نظر کاربردی و هم از نظر تزئینی و زیبایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از طرح های زیبای پته، بته جقه رنگی و مخصوصا بته جقه قرمز است که قیمت آنها در بازار تهران مناسب تر و به صرفه تر است، قیمت انواع بته جقه ساده را از سایت فروش آنلاین معتبر بررسی کنید.

قیمت انواع پته ساده در بازار تهران

توضیحاتی درباره انواع بته جقه

توضیحاتی درباره انواع بته جقه از انواع پته کرمانی موجود در بازار فروش باید به پته نگین دوزی، پته خام قندان، پته حریر، پته زرین و پته رومیزی و پته سفید و پته بته جقه اشاره کرد که هر کدام دارای تنوع بالای رنگی در نخ و پارچه و تنوع طرح می باشند، انواع بته جقه در رنگ های مختلف و طراحی های متعدد که هر کدام یک مدل و شکل خاص به طرح اصلی بته جقه می دهند تولید می شود، این طرح های اصیل و خاص بر روی پته به صورت دستی و کارخانه ای تعبیه می شوند و زیبایی آن را دو چندان می کنند.

پته دوزی یک هنر اصیل ایرانی و قدیمی سوغات شهر کرمان است که این محصول رودوزی کرمانی بر روی یک پارچه از جنس ضخیم و پشمی به نام عریض ارائه می شود و معمولا زنان و دختران کرمانی این کار را در خانه با کمک سوزن انجام می دهند و نقش‌های زیبایی که بسیاری از آنها ذهنی و کاملا سنتی و یا تلفیقی است بر روی عریض یا همان پارچه نقش می زنند.

این هنر بر روی یک پارچه ضخیم پشمی با نخ رنگی به صورت کوک بر روی نفش و طرح کشیده شده بر روی پارچه می باشد، به پارچه پته عریض می گویند که دارای رنگ های قرمز، کرم، نارنجی، مشکی، سرمه‌ای و سبز است و بافت پارچه کج راه و با نخ پشمی تولید می‌شود و نخ استفاده شده برای نقوش معمولا از رنگ‌های عنابی، مشکی، سبز، زرد، نارنجی، قرمز و آبی و سرمه ای و سفید است.

نقش پته در قدیم سرو بوده و نقوشی نظیر کاج کوچک، کاج متوسط، کاج بزرگ، بته های بادامی،گل زنبق، شاخ گوزنی، سرابندی، قلمکار اصفهان، کردستانی، مزدوجی، لچک ترنج، افشاری از طرح های امروزی و مدرن این هنر است. به طور کلی نقوش پته عبارتند از: نقش پیچک و ترنج، سرو، نقوش حیوانی و پرندگان، نقوش هندسی یا گل‌های اسلیمی و انواع طرح های اسلیمی، خرطومی و ختایی، گل‌های شاه‌عباسی و بته‌ جقه.

تامین عمده بته جقه ساده

تامین عمده بته جقه ساده صادرات پته به کشورهای بسیاری صورت می گیرد که بسیار پر رزق و پرفروش است، در داخل کشور نیز پخش کننده پته آن را در انواع مختلف به شعب فروش سراسر کشور عرضه و پخش می کند و بازار گرم و مشتریان زیادی دارد، خرید پته در انواع رومیزی، سجاده، پرده، کوسن، قندان و ظروف و تابلوی پته و تزیین لباس، شال و مانتو به محیط ما زیبایی خاصی می دهد. تامین عمده بته جقه ساده با قیمت مقرون به صرفه ای صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا