پته کرمان

قیمت انواع سینی پته دوزی در بازار کرمان

یکی از صنایع دستی بسیار ارزشمند و اصیلی که در سرزمین ما تولید می شود پته دوزی نام دارد که به استان کرمان متعلق است و از آن برای تولید آثار متفاوتی استفاده می شود و یکی از آن ها پوشش داخلی سینی می باشد، به روز ترین قیمت خرید و فروش انواع سینی پته دوزی در بازار کرمان بر اساس نوع طرح های دوخته شده در داخل آن و میزان کیفیت پته مورد نظر تعیین می شود.

قیمت انواع سینی پته دوزی در بازار کرمان

هرآنچه که باید درمورد سینی پته سورمه ای بدانیم

هرآنچه که باید درمورد سینی پته سورمه ای بدانیم در گذشته در میان مردم ایران زمین مرسوم بود که در داخل سینی های خود یک پوشش زیبای پته دوزی شده را پهن می کردند و از آن ها برای پذیرایی از میهمانان عزیزشان بهره می بردند تا به این ترتیب هنر، سلیقه و علاقه خود را به آن ها نشان بدهند، امروزه نیز با الهام گرفتن از این رسم قدیمی یک سری پوشش های زیبای پته دوزی شده در رنگ های متعدد همچون سرمه ای و با شکل و ابعاد مختلف تولید شده و در داخل سینی ها قرار گرفته اند تا به مردم ارائه گردند.

این آثار پته دوزی با نهایت ظرافت و با استفاده از عریض یا پارچه پشمی ساده ای که متریال اصلی آن ها به حساب می آید دوخته شده اند تا بیشترین میزان کیفیت را داشته باشند، نخ های به کار رفته در دوخت این محصولات نیز از جنس پنبه بوده و با استفاده از رنگ های طبیعی و گیاهی رنگ آمیزی شده اند تا بیشترین دوام را داشته باشند.

افرادی که به هنرهای سنتی علاقه دارند می توانند از این سینی ها استفاده کرده و حس نوستالژیک را در خود و دیگران ایجاد کنند و در ضمن اوج احترام خود را به میهمانان عزیزشان نشان بدهند و میزهای پذیرایی خود را در ایام عید نوروز به زیبایی تزئین نمایند.

معرفی طرح های مختلف سینی پته جدید

معرفی طرح های مختلف سینی پته جدید پته دوزی نوعی سوزن دوزی، گلدوزی یا قلاب بافی سنتی است که در آن از طرح و نقش های متعددی استفاده می شود که همگی آن ها از مناظر طبیعی الهام گرفته شده اند و نشان دهنده آداب و فرهنگ های این سرزمین هستند، ما در ادامه این مطلب به چند مورد از طرح های مورد استفاده در سینی ها پته دوزی اشاره می کنیم:

  1. طرح ترنج: این طرح یکی از قدیمی ترین و زیباترین طرح های مورد استفاده در سینی های پته دوزی است و اغلب به صورت گرد تولید می شود و نقشی در وسط آن ایجاد می گردد.
  2. طرح گلدانی: در این اثر هنری زیبا نقش یک گلدان با چند شاخه گل در داخل پته دوخته می شود و اغلب برای حاشیه دوزی مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. طرح بادامی: سینی هایی که با این طرح دوخته می شوند یک درخ سرو خم شده در قسمت میانی خود دارند که بسیار چشم نواز است.
  4. طرح بزرگ و کوچک: در این طرح از دو عدد پته در کنار هم و به صورت تلفیقی استفاده می شود که اصطلاحا از آن به نام مادر و بچه هم یاد می گردد.
  5. طرح بته جقه: این طرح هم یکی از نقوش بسیار قدیمی ایران است که از آن در گوشه های اثر استفاده می شود.

شرکت صادرکننده سینی پته دوزی باکیفیت

شرکت صادرکننده سینی پته دوزی باکیفیت شرکت های صادر کننده آثار پته دوزی باکیفیت کرمان به سایر کشور های دنیا محصولاتی مانند سینی های پته، رانر درختی رومیزی، روتختی های پته دوزی و تابلو فرش های زیبای پته را از تولید کننده ها خریداری می نمایند و آن ها را در حجم زیادی به خارج از کشور منتقل می نمایند تا به دست خریداران برسانند و از طریق فروش آن ها به جذب سرمایه های ارزی مبادرت ورزند. این شرکت ها با ارسال محصولات هنری ایران به سایر ملل دنیا فرهنگ اصیل ایرانی را به آن ها انتقال می دهند و مردمان این سرزمین ها را با کشور ما آشنا می کنند که این مساله تاثیر زیادی در جذب بیشتر گردشگر خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا