پته کرمان

قیمت انجام نورد کردن پته

پته دوزی یکی از هنرهای اصیل ایرانی بوده که مخصوص استان کرمان است و روی پارچه های مختلفی بخصوص پارچه های پشمی و کلفت انجام می‌ شود. معمولاً قیمت انجام نورد کردن پته طبق طرح و رنگی که دارند متفاوت است. هر چقدر که طرح سخت‌تر و رنگارنگ تر باشد قطعاً دارای قیمتی بیشتر است و بر اساس هنر پته دوزی روی لوازم مختلف همچون رومیزی، پرده، سجاده و غیره قیمت گذاری می گردد.

قیمت انجام نورد کردن پته

آموزش نورد کردن پته برای افراد مبتدی

آموزش نورد کردن پته برای افراد مبتدی پته دوزی در واقع یک هنر بسیار زیبا و محصور کننده است که با سوزن مخصوص پته دوزی، نخ های رنگی و یک پارچه عریض تقریباً ضخیم انجام می شود. در ابتدا باید طرح مورد نظری که می خواهید روی یک کاغذ کشیده و سپس طرح را با استفاده از سوزن سوراخ کنید تا بتوانید طرح مورد نظر را روی پارچه کپی کنید که این کار به وسیله یک ماژیک انجام می‌شود.

حال باید نخ مورد نظر خود را انتخاب کرده و به کار بگیرید. در واقع پته دوزی شامل رنگ های مختلفی است که در گذشته بیشتر از رنگ های تیره استفاده شده و امروزه رنگهای روشن هم به آنها اضافه می گردد .در ابتدا باید خط هایی که در مرز کار قرار دارد را دور دوزی کنید تا طرح اصلی نمایان شود.

دور دوزی در این کار همانند کوک های گلدوزی است. البته انتخاب رنگ این خطوط اصول خاصی دارد برای مثال برای دوخت پارچه های سبز رنگ از دور دوز با نخ زرد و مشکی و برای رنگ‌های سرمه‌ای از زردوز نخ زرد استفاده می گردد، مرحله بعدی پته دوزی که در واقع مهمترین جز آن است، آموزش برگ دوزی و سایه زدن با استفاده از نخ می باشد که این کار مراحل مهم بوده و با تمرین و تکرار انجام می شود .پس از اینکه دوخت پته به پایان رسید، باید آن را شسته و سپس با یک دستگاه مخصوص که نورد نام دارد، اتوکشی کنید. دوخت هایی که در پته دوزی انجام می شود.

مرکز اجرا نورد کردن پته

مرکز اجرا نورد کردن پته اگر شما هم به محصولات پته دوزی شده علاقمندید و می خواهید روی رومیزی، لباس و وسایل دیگر خود این هنر بسیار زیبا را انجام دهید، مرکز اجرای نورد کردن پته با امکان سفارش پته دوزی، شما را از داشتن این محصولات زیبا بی‌نیاز خواهد کرد .در واقع این مرکز جز بزرگترین مراکز صادرات پته اعلاء شناخته شده و توانسته است با عرضه محصولات بسیار باکیفیت نیاز مشتریان در سراسر دنیا را تامین نماید.

این محصولات که مخصوص استان کرمان است یکی از سوغاتی های اصیل و بی نظیر ایرانی بوده که شما عزیزان برای هدیه دادن یا یک سوغاتی ایرانی می توانید این هنر بسیار زیبا را روی وسایل مختلف اجرا کرده و آنها را سفارش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا