پته کرمان

فروش پته رومیزی سنتی

پته رومیزی سنتی، یکی از انواع پته های تولیدی است که امروزه توسط تولید کنندگان مختلف الخصوص تولیدکنندگان صنایع دستی استان کرمان، تولید می شود. این اثر هنری ، به دلیل داشتن رنگ‌بندی های زیبا و همچنین طرح های خیره کننده، همواره یکی از صنایعی بوده است که افراد مختلف، سعی می کنند برای زیبایی خانه و منزل خود آن را تهیه کنند. در این عرصه، یکی از تولیدکنندگان موفقی که سعی کرده بهترین نوع پته موجود در بازار را تولید و توزیع کند، مجموعه پته هشت رنگ است. این مجموعه همواره سعی کرده با شعار تولید با کیفیت، محصولی کاملا استاندارد را برای خرید شما مشتریان عزیز، روانه بازار های فروش کند.

فروش پته رومیزی سنتی

روش تولید پته سنتی

روش تولید پته سنتی پته یکی از صنایع دستی شهر کرمان محسوب می شود. در تولید این اثر دستی از نخ های باریک و صخیم رنگی استفاده می شود. تا اثر زیبا و جذابی خلق شود. اما برای تولید این اثر زیبا، باید مراحلی را طی کنید تا در آخر شاهد زیبایی های فن و حرفه ی صنایع دستی کشور مان باشیم. امروزه پته دوزی به دو صورت صنعتی ( تولید در کارخانه جات) و سنتی ( تولید توسط افراد خبره و متخصص این حوزه) انجام می شود. ما در این متن نحوه تولید پته را به روش سنتی برای شما شرح می دهیم.

در مرحله اول، شما در ابتدا باید وسایل لازم را برای پته دوزی تهیه کنید. وسایل لازم برای پته دوزی عبارت است از عریض ( پارچه زمینه که باید طرح را بر روی آن پیاده کنید)، ریسه و نخ های ضخیم و باریک رنگی، سوزن مخصوص پته دوزی که در این حرفه به آن سوزن تپستری می گویند. بعد از اینکه شما وسایل مورد نظر را برای دوخت پته آماده کردید، حال باید طرح مورد نظر خود را بر روی کاغذ رسم کنید ( البته امروزه، طرح های مختلف پته را می توانید از اینترنت دانلود کرده و سپس از آن پرینت تهیه کنید.)

در ادامه شما طرح خود را با استفاده از صابون و سپس با ماژیک بر روی پارچه بکشید و آن را کاملا پر رنگ کنید تا خطوط طرح شما بر روی پارچه کاملا مشخص باشد. بعد از اینکه شما طرح مورد پسند خود را بر روی پارچه کشیدید، حالا باید نوع نخ و همچنین رنگ مورد نظر خود را برای این امر انتخاب کنید. در گذشته برای تولید و دوخت پته، اصولا از رنگ های مشکی، سرمه ای و تیره استفاده می شد اما الان رنگ های روشن مانند نارنجی، قرمز، زرد و… هم برای دوخت این اثر هنری مورد استفاده قرار می گیرد. ( این نوع رنگ‌بندی به خوبی بیانگر این است که شما باید در دوخت پته، کاملا قوانین رنگ‌بندی را رعایت کنید و اگر این اصول را زیر پا بگذارید و یا جدی نگیرید، باعث می شود تا پته دوخته شده شما، جلوه زیبایی را نداشته باشد.)

بعد از اینکه شما پته خود را دور دوزی کردید، باید برگ های سایه پته را با نخ های مشخص شده بدوزید. ولی این نکته را هم بدانید که در هنگام دوختن پته، به اصول تقارن دقت کنید که مبادا برگ های پته شما بالا و یا پایین شود و تقارن لازمه آن را نداشته باشند. بعد از به پایان رسیدن دوخت این اثر هنری، آن را با دست بشویید و با کمک دستگاه مخصوص به نام نورد آن را خشک کنید.

راهنمای نگهداری از پته سنتی

راهنمای نگهداری از پته سنتی در نگه داری پته سنتی، باید نکاتی را بدانید که باعث آسیب رسیدن به این اثر هنری نشود. به همین دلیل ما در ادامه شما را با نکاتی در این زمینه آشنا می کنیم تا شما نسبت به نگه داری پته سنتی آگاهی کامل را داشته باشید. چون پته سنتی، یک اثر هنری زیبا و جذاب محسوب می شود و شما باید در حفظ و نگه داری آن کوشا باشید. مورد اول اینکه در زمان اتو کشیدن این نوع پته سعی کنید اتو را مستقیما بر روی دوخت های طرح پته نگذارید که باعث آسیب رسیدن به این اثر می شود. سعی کنید برای انجام این امر، از پشت پته سنتی استفاده کنید و البته نحوه اتو کشیدن شما باید کاملا آرام و یکنواخت باشد.

نکته دوم درباره شست و شوی پته سنتی است. نحوه شست و شوی این محصول باید با دست انجام شود، چون دوخت های این کالا به شدت حساس است و اگر آسیبی به این دوخت ها برسد، باعث بازشدگی طرح ها و همچنین نا منظمی در آن ها می شود. البته برای شست و شو هم شما می توانید از لباسشویی در دور کند و آرام استفاده کنید ولی در انتخاب ماده شوینده دقت لازم را به عمل بیاورید.

معرفی انواع مختلف پته سنتی

معرفی انواع مختلف پته سنتی پته دوزی یکی از انواع هنر هایی است که در کشور ما از گذشته تا به امروز تداوم پیدا کرده است. این گذشت زمان برای این حرفه و صنعت بسیار مفید فایده بوده است به گونه ای باعث شده با گذشت زمان انواع مختلفی از پته سنتی تولید و معرفی شود. ما در این متن چند نمونه از انواع پته سنتی را برای شما مثال می زنیم تا شما هم نسبت به پته سنتی و انواع رایج آن در بازار آگاهی کاملی را داشته باشید.

نوع اول از پته سنتی، پته سینی قلبی است. این نوع پته به صورت دایره ای و یا بیضی شکل تولید می شود که اصولا شکل و ظاهر زیبای آن، باعث می شود تا افراد این نوع پته را برای منزل خود تهیه کنند. شکل و طرح این نوع پته به شکل قلب و یا شاخه هایی از قلب های متنوع است که باعث جلوه بخشی و زیبایی این گونه طرح ها می شود. نوع دیگر از انواع پته، پته رومیزی سرمه ای است. این نوع پته اصولا در سایز های پرزگ و متوسط تولید می شود که برای رومیزی و همچین رو تلویزیونی مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع دیگر از انواع پته، رومیزی چهارگوش پته سفید است. این نوع پته رنگ بندی های مختلف و متنوعی را دارد اما اصولا نوع رنگ سفید آن بیشتر مورد استقبال خریداران است به همین خاطر این نوع پته را با رنگ سفید می شناسند.ابعاد این نوع پته همان طور که از اسمش پیدا است، کاملا مربعی و چهار گوش است که اصولا برای رو میزی و همچین میز های عسلی مبلمان استفاده می کنند.

بازار توزیع پته رومیزی سنتی

بازار توزیع پته رومیزی سنتی به دلیل این که پته رومیزی سنتی توسط خانوار ها و افراد مختلفی خریداری می شود، بازار توزیع این محصول، درحال رونق گرفتن است تا تولید کنندگان این صنعت بتوانند پاسخگوی میزان تقاضا و مصرف افراد و مشتریان مختلف این حوزه باشند. اما به دلیل اینکه تولید کنندگان مختلفی در این صنعت مشغول به کار هستند، باعث شده است تا مشتریان در هنگام خرید، دچار سرگردانی شود که باید از کدام برند، خرید خود را انجام دهند. در بین تمامی تولید کنندگان پته سنتی، مجموعه پته هشت رنگ یکی از مجموعاتی است که همواره سعی کرده با بکارگیری نخ های با کیفیت و مرغوب و همچنین با استفاده از دانش افراد متخصص در این حوزه، یک پته سنتی با کیفیت را تولید و سپس در بازار های خرید و فروش عرضه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا