پته کرمان

فروش ویژه قندان پته سورمه ای به قیمت خرید

پته سورمه ای یک رودوزی سنتی است که حاصل دوخت های تزیینی بر روی یک پارچه پشمی بنام شال است. قندان پته سورمه ای جزو کالاهای بسیار پرطرفدار و پر فروش در بین کالاهای سنتی و دستی ایرانیان است که می توانید این محصول شیک و کاربردی را با پایین ترین قیمت خریداری نمایید.

فروش ویژه قندان پته سورمه ای به قیمت خرید

عوامل موثر بر قیمت پته قندان

عوامل موثر بر قیمت پته قندان اولین عامل موثر در قیمت گذاری میزان عرضه و تقاضا می باشد. با توجه به میزان عرضه چشمگیر پته به مخصوص در بازار کرمان این محصول به کمترین مبلغ ممکن به خرید و فروش می رسد. قندان کرمان پته دوزی شده دارای انواع متنوع با نقش های متفاوت، رنگ بندی جذاب و همچنین دوخت های مختلف می باشد‌ که در سینی چای ایرانیان از دیرباز قرار دارد.

قیمت قندان پته به عوامل زیر بستگی دارد: نوع دوخت، رنگبندی به کار رفته شده، سایز و اندازه آن، پرکار یا کم کار بودن و… از عوامل دیگر موثر بر قیمت پته می توان به عوامل زیر اشاره کرد: جنس شال، جنس نخ، نوع دوخت، اندازه پته، نوع نخ به کار برده شده (سنتی بودن نخ و یا گیاهی بودن نخ) پته یکی از ارزشمندترین آثار سنتی می باشد که قدمت بسیار زیادی دارد و از زمانهای دور در بین مردم رواج داشته است.

با گذشت زمان این اثر بین المللی و جهانی شد و صادرات خوبی را به دست گرفت که نه تنها طرفداران داخلی بسیاری دارد، بلکه در آن طرف مرزهای کشورمان افرادی هستند که شیفته زیبایی پته، این کار دست دوز و هنری شده‌اند. مشهد از جمله مراکزی است که در فروش نخ پته دوزی فعالیت دارد که دارای محصولاتی با کیفیت ممتاز می باشد. پته دوزی یکی از هنرهای قدیمی کشورمان می باشد که به نوعی سوزن دوزی اطلاق می شود.

معمولا نخ هایی که در پته روزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستریس شده و پشمی هستند که این ویژگی باعث ارزش نخ پته دوزی و همچنین افزایش قیمت آن می شود. عواملی که در قیمت‌گذاری نخ پته دوزی تاثیر دارند عبارتند از: محکم بودن نخ، ثبات رنگی، یک دست بودن نخ، کیفیت رنگ و … تمام عوامل بالا در قیمت گذاری نخ و البته نخی با کیفیت و بسیار مرغوب تاثیر گذار هستند.

عوامل موثر بر کیفیت قندان پته

عوامل موثر بر کیفیت قندان پته پته ها از نظر کیفیت بسیار متفاوت هستند که نوع دوخت آنها و همچنین جنس نخ و شال باعث این انواع کیفیت شده است. هرچه دوخت تمیز و پر کارتری در آن به کار رفته شده باشد و جنس شال و نخ مرغوبیت بالایی و عالی داشته باشند، این پته از نظر کیفیت بالا و مرغوب است. از آنجا که کرمان و اصفهان دو شهر تاریخی و جهانگردی می باشند و آثار هنری زیادی در آنها وجود دارد، هر دو در هنر پته دوزی دست دارند.

البته اصفهان بیشتر در تولید پته خام با کیفیت که همان شال نام دارد، مهارت دارد و تولیدی های زیادی در این زمینه در خود جای داده است. پته در ابتدا به صورت یک پارچه پشمی ساده است و بعد باید بر روی آن نقش گذاری کرد که در این مرحله پارچه آماده دوختن می شود که نوعی سوزن دوزی می باشد. پته خام هم به صورت نقش زده وجود دارد و هم به صورت ساده. بزرگترین مرکز خرید عمده پته خام و دوخته شده در کرمان وجود دارد.

نکاتی در مورد شستشوی قندان پته دوزی شده که روی کیفیت آن تاثیر به سزایی دارد: هنگام شستشوی پته باید از آب سرد و مایع ظرفشویی استفاده کرد.به هیچ عنوان آن را مچاله نکنید و در آب گرم و در حالت فشرده قرار ندهید. برای خشک کردن آن از اتو بخار به صورت غیرمستقیم استفاده کنید. از عوامل دیگر موثر بر کیفیت پته: هرچه دوخت ظریف و دقیق تر باشد از کیفیت بسیار بیشتری برخوردار است.

هر چقدر طرح روی پته شلوغ‌تر باشد و دقیق تر دوخته شود دارای کیفیت مناسبی است. طرح های پرفروش پته عبارتند از: چهار بته، بازوبندی، بادامی، پرنده، ترنج، کاج، طوماری، گلدانی، ترمه ای و … دوخت های پته از گذشته تا به حال تغییرات بسیار کمی داشته‌اند و اصالت خود را حفظ کرده اند.

عنصر رنگ و رنگ بندی در این آثار هنری اصیل و زیبا بیانگر آرزوهای مردمان کویر مرکزی ایران می باشد و همچنین تاثیر به سزایی بر کیفیت قندان پته دوزی دارد. رنگ بندی پته و توجه به همنشینی رنگ ها در دوخت پته از مهمترین اصول رنگ آمیزی می باشد. امروزه رنگ ها را به دو دسته رنگ‌های اصلی و فرعی تقسیم کرده‌اند.

مدل های مختلف قندان پته با کیفیت

مدل های مختلف قندان پته با کیفیت از قدیم برای ابعاد پته متناسب با نوع کاربرد آن نامهای مختلفی بکار می رفته است. از جمله این نامها می توان به بقچه دوزی، سوزنی، روسماوری و رومیزی و… اشاره کرد جنس نخ های دوخت این دست آفریده ها نیز از جنس پشم می باشد. طرح های پته، نقوش انتزاعی الهام گرفته از طبیعت اطراف هستند و ترکیب این المانهای سنتی کنار یکدیگر یک اثر زیبای بسیار زیبای هنری خلق می کند.

برای نمایش زیباتر این طرح ها از دوخت های مختلف و بسیار متنوع استفاده می گردد. رنگ آمیزی پته در کیفیت آن بسیار مهم است و اصول خاصی دارد؛ اینطور نیست که بدون پیش زمینه شروع به رنگ آمیزی کنیم باید حتماً بر اساس الگویی پیش رفت تا جذابیت پته را نمایش دهد. مثلاً برای ساقه دوزی رنگ مخصوص به خود را باید استفاده کرد و در پتک زدن رنگ خاص خود استفاده می شود.

مراکز پخش قندان پته سورمه ای

مراکز پخش قندان پته سورمه ای مراکز پخش قندان پته سورمه ای با ارزان ترین قیمت این امکان را به وجود آورده تا انواع پته را بدون واسطه و همچنین با قیمتی ارزان به دست خریدار برساند. فروش پته کرمان زبانزد عام و خاص می باشد و از اصالت و فاخر بودن این هنر آگاهی دارند. افرادی که به صنایع دستی و آثار سنتی علاقه دارند، پته برای آنها جذابیت خاصی دارد و از آن به صورت تابلو وان یکاد برای تزئین منازل خود استفاده می کنند.

برای تهیه بهترین نوع پته خام و دوخته شده با کیفیت مرغوب با ما در ارتباط باشید. خرید عمده پته از کارگاه های تولیدی بسیار ارزان تر از بازار در می آید. چرا که خرید بی واسطه و بدون حضور واسطه گران انجام می دهید. مشاوران و کارشناسان خبره ما آماده ی مشاوره و پاسخ گویی به سوالات شما مشتریان عزیز هستند.قندان پته سورمه ای ما دارای ضمانت نامه کتبی۶ ماهه است پس با خیالی آسوده از ما خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا