پته کرمان

فروش فوق العاده تابلو پته درختی کوچک به قیمت روز در تهران

پته قندونی درختی کوچک، یکی از منحصر به فردترین انواع تابلوهای پته دوزی بوده که از فروش فوق العاده ای برخوردار است. مردم در اقصا نقاط کشور نسبت به خرید تابلو پته درختی کوچک از خود رغبت نشان می‌دهند و با تهیه چندین نمونه از آن خرید خود را به صرفه تر خواهند کرد.

فروش فوق العاده تابلو پته درختی کوچک به قیمت روز در تهران

راهنمای خرید تابلو پته با کیفیت

راهنمای خرید تابلو پته با کیفیت پته دوزی بالشت سفید، بقچه و…در شهرهای استان کرمان همچون سیرجان، کرمان و رفسنجان رواج دارد. در این رودوزی از نخ های الوان پشمی استفاده خواهد شد. مواد اولیه این رودوزی های طبیعی از جنس پشم، بز و گوسفند است و به رنگ های طبیعی می باشد. موادی که برای رنگرزی به کار می‌رود، در گذشته ۱۰۰% گیاهی بوده اند. امروزه در بعضی کارگاه ها به دلیل دوخت راحت و قیمت پایین از نخ هایی که با رنگ شیمیایی رنگرزی شده‌اند، استفاده می‌شود. پارچه ای که بر روی آن رودوزی انجام می‌شود، شال نام دارد و از جنس پشم است. شال معمولاً به رنگ های سفید، عنابی، سرمه‌ای و قرمز می باشد.

در هنگام خرید باید به موارد بسیار زیادی توجه داشته باشید که یکی از آنها نقش پته می باشد، هر چه که قسمت کمتری از شال یا عریض مشخص باشد پته از ارزش مادی بیشتری برخوردار می‌باشد. چرا که هنرمند وقت بیشتری را صرف آن کرده است. برخی از انواع پته ها از دوخت ریز و برخی دیگر از دوخت درشتی برخوردارند، از آنجایی که نخ های استفاده شده در پته دوزی، پشمی هستند و پرز دارند، طرحی که بر سطح شال زده می‌شود. نسبت به رودوزی هایی همچون رشتی دوزی که با ابریشم انجام می‌شود درشت تر است. با این حال برخی هنرمندان دوخت را چنان ماهرانه بر روی پارچه نقش می اندازند که ظرافت بسیار خوبی دارد.

مانند بسیاری دیگر از هنرهای دستی ایرانی، رنگ هایی که در پته دوزی مورد استفاده قرار می گیرد، طبیعی است. پته دوزی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. اما همانطور که گفتیم برخی از هنرمندان به دلیل قیمت پایین تر از نخ هایی استفاده می‌کنند که به صورت شیمیایی و در کارگاه های نساجی تولید می شود. الیافی که با رنگ های طبیعی رنگ آمیزی می شوند، لطیف و نازک تر هستند و از این رو ظرافت دوختشان بر شال بیش تر خواهد بود.

چگونگی تولید تابلو پته درجه یک در کرمان

چگونگی تولید تابلو پته درجه یک در کرمان برای امر پته دوزی به عریض، نخ پته دوزی یا ریس، سوزن، کاربن یا شابلن، انگشتانه و قیچی نیاز است. عریض نوعی پارچه ضخیم و پشمی بوده که در هنر پته دوزی به عنوان پارچه زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان‌های گذشته عروسک بافی رایج بوده و از این پارچه برای دوختن لباس هایی همچون پالتو، کت و دامن استفاده می‌شد. در حال حاضر استفاده از عریض برای این مصارف منسوخ شده است و مواد اولیه آن نیز در دسترس نیست.

در گذشته عریض توسط دستگاه های بافندگی چوبی تولید می‌شد، ولی با گذشت زمان این دستگاه‌ها جای خود را به دستگاه‌های برقی داده اند. در حال حاضر عریض معمولاً در رنگ های سبز، قرمز، سرمه ای و سبز موجود است که هر یک از آن ها جذابیت ویژه ای دارد.

بزرگترین مرکز تولید تابلو پته درختی کوچک در کرمان

بزرگترین مرکز تولید تابلو پته درختی کوچک در کرمان پته درختی کوچک یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین انواع پته های موجود در بازار بوده که استقبال از خرید آنها بسیار زیاد است. بزرگترین مرکز تولید تابلو پته درختی کوچک در کرمان تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا بهترین و با کیفیت ترین این نمونه از محصولات را در اختیار شما عزیزان قرار دهد و در مواردی به ارائه عمده آنها می‌پردازد.

با توجه به کیفیت بالای انواع پته ایرانی، بازار صادرات این نمونه از محصولات بسیار داغ بوده و کشورهای کثیری از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی نسبت به خرید بهترین آن ها از خود رغبت نشان می‌ دهند، در این زمینه بازرگانان بسیار زیادی روی کار آمده اند و با فروش این محصولات در نهایت به سود خود می‌ رسند و ارز خوبی را وارد کشور خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا