پته کرمان

فروش رومیزی پته دوزی

این سایت یکی از معتبرترین مراکز خرید دسکتاپ پیت با کیفیت عالی و قیمت ایده آل می باشد. در حال حاضر بازار عرضه فرش گلدوزی طرح زنبق به دلیل طرح و نقش زیبا و جذابیت بالا و متقاضیان فراوان در داخل و خارج از کشور بسیار رونق دارد. پته دوزی یکی از زیباترین صنایع دستی استان کرمان بر روی وسایل مختلفی از جمله سفره هایی در اندازه ها و ابعاد مختلف انجام می شود و طرح های زیبا و جذابی روی آن به کار رفته است. از این رو شرکت ما با فروش رومیزی پته دوزی توانسته رشد فروش خوبی را به خود اختصاص دهد.

فروش رومیزی پته دوزی

مصالح مورد استفاده در پته دوزی

مصالح مورد استفاده در پته دوزی پته رومیزی سنتی یک کاردستی ظریف است که کاربردهای زیادی دارد و همچنین بسیار پرطرفدار است. مانند بسیاری از کاردستی های دیگر، برای دوخت پادری به ابزار خاصی نیاز داریم. به طور کلی وسایل مورد نیاز برای دوخت لایی را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد. در دسته اول پارچه پد است و روی آن پد دوخته می شود. در دسته دوم، نخ ها و الیاف پد برای دوخت نقش های مورد نظر روی پارچه استفاده می شود و دسته هفتم مربوط به سوزن لایی است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

برای کاشت پت مورد نیاز است. . یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز برای پته کهن پادری، پارچه دوخته شده در لایی است. در حالی که در گذشته از پارچه‌های پشمی و ابریشمی برای دوخت لایی استفاده می‌شد، از پارچه‌هایی مانند پارچه کتان و پارچه‌های بافته شده نیز استفاده می‌شد. شال دوزی امروزه در اکثر موارد روی روسری انجام می شود روسری هایی که برای دوخت پتو استفاده می شود از رنگ های مختلفی تشکیل شده است

. این روسری ها در رنگ های مختلفی مانند نارنجی، قرمز، سفید، شیری، مشکی، آبی سرمه ای، سبز و فیروزه ای موجود هستند. روسری ها به دلیل جذابیت بالایی که دارند بیشتر برای دوخت فرش استفاده می شوند. استفاده از روسری برای قالی دوزی دو کاربرد ارزشمند دارد: اول اینکه یک اثر هنری ارزشمند محسوب می شود و دوم اینکه به عنوان کالای مصرفی نیز استفاده می شود.

یکی دیگر از مواد مورد نیاز برای دوخت پادری نخی است که برای گلدوزی لایی استفاده می شود. نخ هایی که برای دوخت پته استفاده می شود معمولاً از پشم دستی یا ماشینی تابیده می شود. نخ های مورد استفاده در گلدوزی نیز در رنگ های متنوع موجود است. این رنگ ها شامل سبز تیره و روشن، آبی تیره و روشن، زرد، لاکی، مشکی، سفید، ماشینی، عناب و قرمز است.

رنگ های نخی که برای گلدوزی پته استفاده می شود باید با پارچه انتخابی برای دوخت پادری هماهنگ باشد تا زیبایی و جذابیت لازم را داشته باشد. یکی دیگر از وسایل لازم برای دوخت پته سوزن است، سوزنی که برای دوخت پته استفاده می شود باید سوزنی برای پته دوزی باشد، سوزن های مخصوصی در کرمان که مرکز دوخت پته و یکی از صنایع دستی این استان است ساخته می شود. به آن سوزن نوک تیز می گویند.

سوزن های تیز در انواع مختلفی موجود هستند و بسته به نوع دوخت و نوع بافت و طرح مورد استفاده قرار می گیرند. سوزنی که برای پته دوزی استفاده می شود به سوزن ملیله و سوزن شنیل نیز معروف است و اعداد استفاده شده 24، 25 و 26 می باشد.

بررسی لطافت و ضخامت پته کرمان

بررسی لطافت و ضخامت پته کرمان هماهنگی رنگ های استفاده شده در پیت پته سوزن دوزی و صنایع دستی استان کرمان است که از نظر دو خط شباهت زیادی به گلدوزی دارد اما تفاوت های زیادی با آن دارد برای دوخت پته باید از رنگ خاصی استفاده کرد. رنگ های پیت نیز بر اساس قوانین خاصی انتخاب می شوند. بستگی به رنگ پارچه زمینه یا همان عرض دارد. نکات زیر برای شروع دوخت پته مهم است: ابتدا الگوی مورد نظر و رنگ پهن یا پارچه خامی که می خواهیم روی آن بدوزیم را انتخاب می کنیم.

سپس رنگ و نوع نخ را که پهن تر از رنگ آن است انتخاب می کنیم و شروع به عمل آوری می کنیم. برجسته کردن طرح روی پارچه کاملا. این برای پرکردن نقش های روی قطعه به صورت مرحله به مرحله است.گلدوزی روی فرش ما در حال دوخت است.همانطور که گفته شد در انتخاب رنگ نخ برای گلدوزی قوانین خاصی وجود دارد. اگر رنگ پارچه پهن سرمه ای یا سفید است، خطوط باید با رنگ های خاصی خالکوبی شود. دوختن پتو تعدادی اینجا وجود دارد.

خط گلدوزی پهن سفید: از نخ زرد یا مشکی استفاده می شود. خط گلدوزی آبی پهن: از نخ زرد مخصوص استفاده می شود. خط گلدوزی پهن آبی: نخ مشکی و گاهی از نخ های قرمز، سفید و زرد استفاده می شود. خط گلدوزی سبز پهن: از نخ های زرد و مشکی استفاده می شود. خط گلدوزی پهن قرمز: از نخ های مشکی، زرد و سفید استفاده می شود. خط دوزی پهن در رنگ شتری و نارنجی: از نخ مشکی استفاده شده است.

ظرافت بخیه پت ظرافت دوخت در پایان کار بسیار مشهود است هر چه دقیقتر و بهتر دوخت کنیم نتیجه زیباتر و شکیلتر می شود. پس از اتمام دور دوزی مهمترین مرحله یعنی مرحله سایه زدن با نخ برای نقش گل های موجود انجام می شود.برگ دوزی معمولاً در لبه ها و به صورت دوخت زیگزاگ انجام می شود. به آن چکش دوزی (غنچه دوزی) نیز می گویند. دوخت چکشی: چکش ها به دو دسته چکش مورب و مربع تقسیم می شوند که اغلب از چکش های ضربدری برای دوخت متن استفاده می شود.

برای دوخت خطوط حاشیه از چکش های مربعی استفاده می شود. برای دوخت چکش مربع ابتدا سه زاویه مربع در نظر می گیریم، سوزن را از یک گوشه وارد می کنیم و از گوشه دیگر بیرون می آوریم. طنابی را که خریده ایم نمی کشیم. و بگذارید کمی بچرخد. حالا سوزن را از زاویه سوم مربع برمی داریم، یک گیره خیلی کوچک روی نخ می زنیم. برگ دوزی: برگ دوزی نیز شامل شوید و دوخت کوتاه و بلند و دوخت اریب می باشد.

آشنایی با انواع دوخت در پته دوزی

آشنایی با انواع دوخت در پته دوزی پد دوخت رودوزی در این مرحله از کاشت پته، هنرمندان تمامی شاخه های مشخص شده در طرح را می کارند. یعنی تمام فاصله های بین چکش ها باید پر شود. حفره های چکش باید به روش دوخت پر شود و نوع حلقه آن بلند و چسبنده باشد. مهم ترین و اصلی ترین نوع چکش دوزی دوخت رومانیایی است. البته روش های خیاطی کمتر رایج دیگری نیز وجود دارد. خود پتک به دو نوع مختلف تقسیم می شود.

چکش های متقاطع و چکش های مربعی که هر کدام برای اتاق های خاصی استفاده می شوند. برای دوخت متن و زمینه برگ ها از چکش ضربدری و برای دوخت لبه ها از چکش مربعی استفاده می شود. برای ساختن چکش مربع ابتدا یک سوزن مخصوص از گوشه مربعی برداشته و سپس با همان سوزن زاویه نود درجه درست می کنند. در مرحله بعد با استفاده از دوخت رومی زاویه دوخت ثابت می شود. این کار را برای زاویه مقابل مربع مورد نظر تکرار کنید تا مربع کامل شود.

برگ های گلدوزی شده در کوک پت آخرین دوخت در سری گلدوزی، برگ دوزی است. بخیه هایی به شکل صلیب یا شوید روی برگ های گلدوزی شده زده می شود. آنچه در دوخت پیت بسیار مهم است این است که تمام این مراحل به طور دقیق و در نهایت با دقت انجام می شود.

هر مرحله ای که به طور کامل انجام نشده باشد می تواند طراحی کلی را به چالش بکشد و از زیبایی نهایی کار بکاهد. چه بر روی روسری، چه روی رومیزی یا سایر محصولات دوخته شود، باید همان ظرافت و دقت را داشته باشد. ترکیب رنگ های به کار رفته و ظرافت و اصالت طرح ها در نهایت تصویری باشکوه ایجاد می کند.

مرجع خرید رومیزی پته دوزی

مرجع خرید رومیزی پته دوزی خرید رومیزی بیضی استاندارد شیک با ابعاد منحصر به فرد منحصر به فرد در یک بسته بندی شفاف به فروش می رسد. خریداران این محصولات از سراسر دنیا پذیرفته شده اند و حق انتخاب مدل های دکوراتیو متفاوت و جدید را به نسبت مساوی دارند. نوع متریال و رومیزی های چند تکه قیمت های خرید اصلی را نشان می دهد. شما می توانید به صورت خودکار از این مرکز درخواست کالا کنید اما باید به صورت عمده باشد. از این رو برای خرید بهتر است به مرجع خرید رومیزی پته دوزی ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا