پته کرمانپته کرمان درجه یک

عرضه انواع پته کرمان درجه یک

پته کرمان یکی از هنر های اصیل و سنتی است که در مدل های مختلف و با تنوع رنگی بالا بافته شده و در مرکز فروش به مشتریان عرضه می شود. پته دوزی یکی از هنر های قدیمی متعلق به خطه کریمان می باشد که از قدیم تاکنون همچنان رونق داشته و به عنوان یکی از منابع درآمد به ویژه خانم ها در این استان به شمار می آید. در مراکز فروش می توان نمونه های مختلفی از پته را مشاهده و در صورت نیاز خریداری کرد.

عرضه انواع پته کرمان درجه یک

دانستنی های جالب در رابطه با پته کرمان

دانستنی های جالب در رابطه با پته کرمان کشور پهناور ایران در جای جای خود دارای هنر های اصیل و منحصر به فرد است که هنر پته دوزی یکی از آنها به شمار می رود. استان کرمان یکی از قطب های بافت پته در کشور به شمار می آید که در زمان سفر به این ناحیه می توان نمونه های بافته شده از پته را با خود به ارمغان آورد.

در واقع پته نوعی رودوزی پارچه به شمار می آید. پارچه ای که به این منظور به کار می رود ضخیم و پشمی بوده و با نام عریض شناخته می شود. زنان و دختران عمده دوزندگان پته هستند که این کار را با کمک سوزن انجام داده و نقوشی که در آن به کار می برند عمدتا نقوشی هستند که از ذهن آنها بر می خیزد.

به عبارتی دیگر پته نوعی سوزن دوزی محسوب می شود که از دیر زمان تا کنون با فرهنگ مردمان کرمان عجین شده و از جایگاهی خاص در این منطقه برخوردار می باشد. بافت پته به گونه ای است که بیشتر سطح پارچه دوخته شده و فضای بسیار کمی از آن باقی می ماند.

برای دوخت هر نقش به مقدار یا گرم نخ مشخص نیاز است که در صورتی که پارچه قرمز باشد عموما از نخ های مشکی و برای پارچه های مشکی نخ هایی به رنگ زرد استفاده می شود. نوعی از نقش به کار رفته در پته پتک چهار گوش نامیده می شود که به وسیله نقوش منظم پر می شود.

در کنار هم قرار گرفتن این خطوط دوخته شده با نخ موجب شکل گیری آثاری زیبا و منحصر به فرد می شود که چشم هر بیننده ای را به نوازش وا می دارد.

توزیع عمده پته کرمان صادراتی

توزیع عمده پته کرمان صادراتی همان طور که ذکر شد پته از هنر های اصیل ایرانی است که به دلیل زیبایی منحصر به فرد در بازار های خارجی نیز دارای مشتریان بسیاری می باشد. از این رو سفارش پته کرمان به مرکز توزیع عمده و پخش پته کرمان ارائه شده و در تعداد مورد نیاز خریداری می شود. به این ترتیب می وان طرح و نقشه خاصی را سفارش و خریداری نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا