پته رومیزیپته رومیزی چهار گوشپته رومیزی عسلی

سفارش رومیزی پته طرح ترنج

شناخت اصطلاحات پته

به رو دوزی انواع پارچه های مخصوص که در طرح و نقش های مختلف ،که به آن شال پته گفته می شود، ، پته دوزی گویند .

البته با نام سلسله دوزی نیز شناخته شده است .

هنر پته دوزی یکی از زیباترین، سنتی ترین و محبوب ترین هنرهای دستی ایرانیان است .

که مخصوص شهر کرمان می باشد، دوخت پته اغلب توسط دستان توانمند و خوش ذوق خانم ها و دختران کرمانی با بیشترین سلیقه انجام می شود که این نشان دهنده ی علاقه فراوان این افراد به این هنر زیبا و ماندگار پته می باشد .

انجام این کار در طی مراحل مختلفی با سوزن های مخصوص انجام می شود .

که از مهمترین و اصلی ترین وسایل برای انجام این هنر، پارچه مخصوص آن می باشد که می بایست از جنس پشم با عرض های زیاد باشد.مراحل تولید پته دوزی شامل خط دوزی یا همان ساقه دوزی، انواع پتک دوزی ها، انواع متن دوزی ها یا همان آب دوزی و در آخر به برگ دوزی که بسیار ظریف و زیبا است .

آشنایی با رومیزی پته

هنر پته دوزی که از لحاظ زیبایی و تنوع بی ‌نظیر بوده و بر روی این پوشش ‌های مختلف از قبیل کیف، کفش، مانتو، پوشاک، رومیزی و غیره قابل اجرا می‌ باشد .

پته دوزی بر روی رومیزی یکی از نمونه کارهای هنر پته دوزی است. که اصولا” برای طراحی و زیبایی رومیزی مورد استفاده قرار می ‌گیرد و در آن طراحان و تولید کنندگان از طرح ‌های متفاوت همچون گل، گیاه، بوته، و اشکال مختلف دیگری برای زیبایی و جذابیت بیشتر رومیزی استفاده کرده و آنها را تولید می ‌نمایند پته دوزی به عنوان یکی از صنایع هنری بسیار زیبا و شیک محسوب می شود و به ‌عنوان یکی از هنرهای اصیل کرمان محسوب می‌ شود .

که در تولید و طراحی آن از نخ های بسیار زیبا با رنگ‌ ها و طرح‌ های گوناگونی استفاده مید‌شود که هر کدام از لحاظ زیبایی و کیفیت در جایگاه ویژه ای قرار داردافرادی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت دارند به این موضوع کاملاً واقف هستند که استفاده از انواع رومیزی ها نیز می ‌تواند بر زیبایی بیشتر آنها بیافزاید، از این رو پیشنهاد می شود که از رومیزی‌ های پته دوزی شده به دلیل ویژگی‌ های خاصی که دارند استفاده نمایند .

زیرا ‌که رومیزی می ‌تواند تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون و زیبایی چیدمان یا مبلمان های مختلف در مکان‌ های متفاوت را داشته باشد استفاده از رومیزی ‌های پته دوزی شده می ‌تواند به افزایش و جلوه بیشتر آنها نیز کمک نماید .

 

چگونگی نگهداری رومیزی پته

در نگهداری پته ترجیح بر این است که از شستشوی آنها جلوگیری شود زیرا شستشو به تدریج باعث سایش آنها خواهد شده و رنگ و زیبایی آنها به تدریج کاهش می یابد .

رومیز پته باید در مکانی که امکان تهویه هوا وجود داشته باشد قرار گیرد تا به این ترتیب از نم گرفتن و پوسیدگی آن جلوگیری شود و به همین دلیل نگهداری آن در چمدان کار مناسبی نیست و بهتر است آن را به صورت رومیزی و یا در قاب استفاده کرد .

نگهداری رومیزی پته باید در محیطی به دور از نور مستقیم خورشید باشد زیرا باعث رنگ رفتگی آن می گردد همچنین در نگهداری پته در قاب لزومی به استفاده از مقوا در پشت قاب نیست و بهتر است هوا در دو طرف پته جریان داشته باشد .

بنابراین می ‌توان از روکش سلفون و یا حتی شیشه برای حفاظت این محصول از گرد و خاک اقدام نمود و به این ترتیب نیاز به شستشو نخواهد داشت رومیزی پته محصولی است که معمولاً از الیاف نخ طبیعی در ساخت آن استفاده شده است .

بنابراین نسبت به حشرات موذی بسیار حساس است و باید آن را جای خنک و به دور از حشرات موذی نگهداری ‌ کرد .

قیمت عمده رومیزی طرح ترنج

قیمت رومیزی پته متأثر از عوامل مختلف میباشد که از مهمترین آنها می‌ توان به ابعاد و اندازه رومیزی، کیفیت آن، نوع طرح استفاده ‌شده در آن، میزان خرج کاری که برای تولید آن شده است، نحوه خرید و سفارش این کالا اشاره کرد .

اگر رومیزی پته گرد به‌ صورت عمده خرید و فروش شود از قیمت بسیار پایین و مقرون به صرفه ‌ای برخوردار خواهد شد و خریدار می‌ تواند به سود خوبی از تهیه این محصول دست یابد، به همین علت می ‌توان گفت که قیمت عمده رومیزی پته گرد بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌ باشد و خریدارانی که به دنبال سود بالایی می باشند می ‌توانند آن را به صورت عمده از طریق این سایت سفارش داده و خریداری نمایند .

خوشبختانه در کشور ما بزرگترین و معروف ترین مراکز خرید رومیزی پته دوزی طرح ترنج به صورت گسترده مشغول به فعالیت هستند .

در این مراکز خرید نمونه های مختلفی از این محصول با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در طرح و مدل های زیبا و متنوع، رنگ بندی های جذاب، ابعاد و اندازه های مختلف و غیره در اسرع وقت به تمامی خریداران و متقاضیان در تمام نقاط کشور ایران به روش های مختلف عرضه می شود .

صادرات رومیزی طرح ترنج

فروش رومیزی پته کرمان به عنوان نوع مرغوب این محصول توسط عمده فروشی پته کرمان انجام می شود و خریداران از سراسر کشور می توانند در تماس مستقیم با این عمده فروشی ضمن اطلاع از انواع طرح های این محصول سفارش خود را اعلام کنند در بازار فروش رومیزی انواع مختلفی از این محصول وجود دارد .

که هر کدام از تنوع بسیار زیادی در طرح، رنگ، کیفیت و مدل برخوردار می باشند که یکی از نمونه ‌های سنتی و بسیار زیبای آن رومیزی پته می ‌باشد که دارای شکل هندسی گرد می باشد .

بازار فروش رومیزی پته گرد این نمونه کالای بسیار زیبا را با تنوع بالایی از طرح و رنگ عرضه کرده و با فروش آنلاین و اینترنتی آن زمینه خرید را برای سایر مشتریان و علاقمندان در سراسر کشور فراهم نموده است .

آنها را قیمتی مناسب عرضه می ‌نمایدشرکت تعاونی پته هشت رنگ هم چنین انواع رومیزی را به بازار داخلی نیز ارائه می نماید و خریداران داخلی نیز می‌توانند در تماس با این مرکز نسبت به سفارش رومیزی اقدام کننده این مرکز صادرات خود را به کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی و آمریکا انجام می دهد و به دلیل بالا بودن نرخ ارز صادرات این محصول به سود مناسبی برای این مرکز و صادرکنندگان و خواهد داشت .

مرکز صادرات رومیزی پته کرمان اقدام به ارائه این محصول در بازارهای خارجی به عنوان صنایع دستی مرغوب کشور نموده از این مرکز انواع مختلفی رومیزی در طرحها و ابعاد ابعاد مختلف را از بهترین جنس و کیفیت تهیه و آن را در جهت صادرات به کشورهای دیگر بسته بندی میکند .

 

خلاصه

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]رومیزی پته طرح ترنج یکی از زیباترین طرح های شناخته شده در پته است و نیز یکی از طرح هایی است که از قدیم الایام در طرح های پته به کار می بردند و یک طرح پر دوخت و پر کار می باشد ولی بعد از دوخت زیبایی چشم گیزی به رومیزی پته خواهد داد. پته محصولی است که از نخ دوزی انواع الیاف و نخ های مختلف از جمله پشم بر روی زمینه پارچه‌ای ایجاد می شود و با این کار طرح ها و شکل های مختلفی بر روی پارچه شکل می ‌گیرد.برای اینکه یک رومیزی زیبا و جذاب تولید شود باید پارچه یا شال و نخ آن درجه یک باشد و پارچه و نخ آن از ابریشم خالص یا پشم خالص گوسفند تهیه شود. و سعی شود که در دوخت آن از نخ های گیاهی استفاده شود.چون نخ های گیاهی رنگشان ثابت است و به مرور زمان رنگ آن کم رنگ نمی شود و ماندگاری خوبی دارد.و تاثیر زیادی در زیبایی رومیزی پته دارد.و چون رومیزی پته در معرض آلودگی زیاد قرار دارد و نیاز به شستشو و اتوی زیاد دارد پس بهتر است که در تولید آن از نخ و شال گیاهی استفاده شود .که علاوه بر زیبایی رومیزی نیز کیفیت و ماندگاری رومیزی پته بیشتر شود . [/hwgold-dash]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا