پته کرمان

سفارش خرید رومیزی پته طرح درختی

رومیزی پته طرح درختی هنر دست زنان و دختران در استان کرمان است که بیشتر در روستاها از جمله روستای شفیع آباد شهداد این فعالیت و هنر زیبا خود نمایی می کند آن ها این محصول را در ابعاد و شکل های مختلف در بازار فروش عرضه می کنند از جمله می توان پته رومیزی بیضی شکل، پته رومیزی نگین دوزی، و همچنین در رنگ های پته رومیزی بیضی سفید و رومیزی پته رنگ فیروزه ای را نام برد برای سفارش این محصول می توان آن را از طریق سایت های اینترنتی در حال حاضر بدون واسطه خریداری کرد.

سفارش خرید رومیزی پته طرح درختی

بررسی ابعاد انواع رومیزی پته

بررسی ابعاد انواع رومیزی پته امروزه در بیشتر منازل میزهای عسلی و نهار خوری به میزان زیاد و فروان دیده می شود و برای تزئین کردن این لوازم می توان به سلیقه خود از انواع پته در شکل های مربع و بیضی و گاهی وقت ها در ابعاد دایره نیز استفاده کرد این محصول در ابعاد مختلف و طرح های متفاوت می باشد که شخص با توجه به سلیقه خود می تواند شکل و اندازه آن را انتخاب کند.

معمولا بیشتر پته ها به شکل چهارگوش و در ابعاد استاندارد 100 در 100 می باشند انواع پته در هر شکلی باشد اندازه استاندارد باید در آن رعایت شود و زیاد کوچک و بزرگ نباشد معمولا ابعاد 100 در 100 برای میزهای نهار خوری چهار نفره مناسب است که بیشتر در آن از طرح های اصیل و سنتی استفاده می شود و یک زیبایی و جلوه خاصی را به دکور و فضای منزل می دهد.

برای هر میز می توان با توجه به اندازه آن رومیزی پته مورد نیاز را در رنگ های مختلف انتخاب کرد ابعاد در پته بسیار مهم است برای یک میز کوچک نمی توان از پته هایی در ابعاد بزرگ استفاده کرد علاوه بر آن که، زیبایی ندارد باعث اصراف از لحاظ اقتصادی نیز می شوید.

با استفاده از یک رومیزی شیک در رنگ های مناسب و ابعاد استاندارد و مناسب می توان برای منزل خود یک فضایی زیبایی را به وجود آورد در مورد پته های بیضی شکل می توان به ابعاد استاندارد آن ها در اندازه های 90 در 90 و 70 در 70 و 50 در 50 و 20 در 20 اشاره کرد که هر کدام کاربرد مختلف دارد.

جنس های مختلف رومیزی پته

جنس های مختلف رومیزی پته خیلی از افراد ممکن است در مورد رو میزی پته و جنس و دوخت آن آشنایی کامل نداشته باشند پته یعنی: سوزن دوزی که در روی پارچه با نخ های پشمی در رنگ های مختلف عنابی، مشکی، نارنجی، سبز، آبی، لاکی از پرکاربردترین رنگ ها می باشد صورت می گیرد و جنس پارچه پته دوزی شده معمولا از پارچه های پشمی ضخیم می باشد که در رنگ های سفید، سبز، مشکی، سرمه ای و آبی می باشد.

نقش هایی که در پته دوزی استفاده می شود معمولا نقش های سنتی و نقوش گیاهی سنتی می باشد پته از دوخت ریس های پشمی رنگین، بر روی پارچه های پشمی و ضخیم به نام عریض و یا شال، در طرح های زیبایی چون: بوته جقه، سرو، ترنج پدید می آید و نمای آن منظره ای از گل و بوته های رنگین می باشد.

امروزه پته دوزی بر روی پارچه های کارخانه ای نیز دوخته می شود در زمان های قدیم عریض و یا همان شالی که هنر پته دوزی بر روی آن صورت می گرفت را در دستگاه های بافندگی چوبی کوچک به نام دستگاه فرت بافی تولید می کردند ولی امروزه این دستگاه های چوبی جای خود را به دستگاه های برقی داده است.

معمولا جنس شال پته دوزی شده باید ضخیم باشد که در جنس های ابریشم و نخی و پشمی ضخیم می باشد که قیمت آن نیز بستگی به نوع جنس شال یا پارچه پته دوزی شده و نوع نخ استفاده شده در آن دارد.

نکات مهم هنگام خرید رومیزی پته

نکات مهم هنگام خرید رومیزی پته برای خرید رو میزی پته باید به نکاتی از جمله: 1- نقوش آن توجه داشته باشید هر چه پته پر کارتر باشد قسمت های کمتری از شال و یا عریض مشخص می باشد که این نوع پته از ارزش مادی بیشتری برخوردار است چون دوزنده و یا هنرمند وقت بیشتری را برای این نوع رومیزی صرف کرده است رومیزی که فضای خالی کمتری داشته باشد دارای استحکام بیشتری می باشد.

2- می توان به دوخت آن نیز توجه داشته باشید که ریز یا درشت باشد از آنجایی که نخ های استفاده شده در پته دوزی پشمی هستند و پرز دارند نقوشی که بر سطح کار استفاده می شود نسبت به سایر رو دوزی ها ابریشمی درشت تر می باشند و دارای ظرافت خاصی می باشد هرچه پته دوزی ریز نقش و ظریف باشد دارای قیمت بالاتری خواهد بود.

3- در هنگام خرید باید به رنگ های گیاهی و شیمیایی آن نیز توجه داشته باشید الیافی که به صورت گیاهی رنگ آمیزی می شوند نسبت به نوع شیمیایی آن لطیف تر و نازک تر می باشند و برای ایجاد نقش نیز ظرافت خاصی دارند و در هنگام شستشو نیز رنگ پس نمی دهند و دائمی تر می باشند و حساسیت های پوستی نیز ندارند در صورتی که رنگ این الیاف طبیعی باشد پته دارای قیمت بالاتری خواهد بود.

4- باید سعی کنید که رومیزی پته ای را که خریداری می کنید سرکج نباشد و چاپ پته بر روی پارچه مشخص نباشد که از زیبایی کار کاسته می شود و از لحاظ طرح و رنگ با هم هماهنگی داشته باشند.

5- با توجه به رنگ و فضای منزل از رومیزی های پته دوزی شده ای خریداری کنید که با سایر وسایل در منزل هماهنگی داشته باشد.

خرید مستقیم رومیزی پته طرح درختی

خرید مستقیم رومیزی پته طرح درختی چون رومیزی پته طرح درختی و یا هر نوع طرح دیگر یک هنر دستی می باشد برای خرید مستقیم این محصول می توانید آن را از کارگاه های پته دوزی به صورت عمده در شهرهایی مانند کرمان شیراز و شهرها و استان هایی که بیشتر به این شغل مشغول هستند با قیمت مناسب خریداری کرد.

ولی رومیزی های پته طرح درختی بیشتر در استان های کرمان تولید می شوند که علاوه بر اینکه به صورت مستقیم می توان آن را خریداری کرد امروزه با خرید اینترنتی می توان در هر کجایی از کشور که هستید آن را بدون واسطه از سایت های اینترنتی در حال حاضر سفارش و به صورت عمده خریداری کرد که از لحاظ اقتصادی به صرفه تر می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا