پته بالشت سفید

سفارش خرید بالشت پته سفید

بالشت پته محصولی است که در تولید آن از هنر دستی زیبا و سنتی ایران یعنی پته دوزی استفاده شده است و به همین دلیل هم این بالشت ها خیلی در میان مردم هنر دوست کشور ما محبوب شده اند، برای ثبت کردن سفارش خرید بالشت پته سفید می توان به راحتی از مراکز اصلی پخش و فروش این محصولات استفاده نمود که این آثار هنری را به صورت عمده و با نرخ مقرون به صرفه عرضه می نمایند.

سفارش خرید بالشت پته سفید

مشخصات بهترین نوع پته روبالشتی

مشخصات بهترین نوع پته روبالشتی پته دوزی نام یکی از هنر های دستی باستانی مردم ایران زمین می باشد که در آن با استفاده از یک مدل سوزن دوزی خاص طرح های زیبا، ظریف و متنوعی را بر روی سطح پارچه هایی به رنگ سفید یا شیری می دوزند و در نهایت یک اثر هنری جذاب را خلق می کنند، خوب است بدانید که این هنر بیش از همه به مردم استان کرمان تعلق دارد و بعدها از این منطقه به کل کشور ما راه یافته است.

از هنر پته دوزی برای تولید کردن محصولات مختلفی مانند روبالشتی، رو تختی، روکش کوسن یا سجاده استفاده می شود، اما نکته مهمی که باید در زمان خرید آثار آماده آن از بازار مورد توجه قرار دهید این است که این وسایل تزئینی تا چه اندازه کیفیت دارند، برای تشخیص دادن بهترین و مرغوب ترین نوع روبالشتی های پته دوزی شده بهتر است که با ادامه این مطلب همراه باشید و نکات زیر را مورد مطالعه قرار دهید:

  1. اولین و مهم ترین مطلبی که در این خصوص باید خدمت شما عزیزان عرض شود این است که برای انجام دادن این سوزن دوزی های زیبا از نوع خاصی از پارچه که جنس آن پشم خالص و طبیعی است استفاده می گردد و عمدتا این پارچه باید ضخیم و منسجم باشد، پس در زمان خرید حتما باید جنس پارچه آن را مورد بررسی قرار دهید.
  2. دومین موضوع توجه به نخ های رنگی مورد استفاده در تولید پته است، این نخ ها معمولا پنبه ای هستند و برای رنگ آمیزی کردن آن ها از رنگ های طبیعی و گیاهی استفاده می شود که ثبات رنگی خیلی زیادی دارند، برای تست این موضوع می توانید یک پارچه کوچک نمدار را به آرامی بر روی این نخ ها بکشید تا مطمئن شوید که از خودشان رنگ پس نمی دهند.
  3. توجه به ظرافت دوخت نقش های پته، منظم بودن این دوخت ها و عدم وجود ناهماهنگی در آن ها نیز یکی از نکات مهمی است که می تواند کیفیت پته دوزی را نشان بدهد.

مراحل تولید یک قطعه پته دوزی شده

مراحل تولید یک قطعه پته دوزی شده برای دوختن یک قطعه پته دوزی شده اصیل ایرانی باید چند مرحله به دقت و با ترتیب منظمی دنبال شوند که ما در ادامه این مطلب قصد داریم این مراحل را به اختصار خدمت شما همراهان گرامی عرض کرده و شما را با این هنر سنتی درجه یک آشنا سازیم، پس لطفاً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

  1. اول از همه پارجه ای که برای دوخت پته انتخاب کرده اید را آماده کنید و طرح مورد نظر خود را بر روی سطح آن بکشید، برای این کار می توانید از مداد یا صابون خیاطی استفاده کنید، در برخی موارد طرح روی پارچه چاپ می شود.
  2. حال باید با توجه به رنگ پارچه ی خود به انتخاب نخ های رنگی بپردازید، بعد خطوط دور طرح ها را با استفاده از یک نخ خاص بدوزید که معمولا رنگ آن زرد یا سیاه است.
  3. وقتی خطوط دور تا دور طرح ها با نخ رنگی مشخص و دوخته شدند، باید قسمت داخلی آن ها را با سوزن دوزی، کوک و بخیه زدن بر اساس یک الگوی خاص پر نمایید.
  4. در مرحله بعدی دور تا دور گل ها و طرح های پته را باید به برگ دوزی و دوخت سایه بپردازید که موجب برجسته تر شدن و زیباتر شدن طرح ها می گردد، دوخت این قسمت معمولا به صورت زیگزاکی انجام می شود.
  5. حال پته را به آرامی و بدون هیچ فشاری شسته، سپس بدون آویختن آن را خشک کنید و اتو نمایید تا محصول آماده استفاده شود.

راهنمای انتخاب بهترین پته سفید

راهنمای انتخاب بهترین پته سفید معمولا طرح های پته دوزی بر روی پارچه هایی به رنگ سفید، مشکی، قرمز و سرمه ای دوخته می شوند و بر اساس یک قانون قدیمی در انجام این کار، باید برای هر رنگ پارچه از نخ های خاصی استفاده شود تا هنر پته دوزی به نهایت زیبایی و جذابیت خود برسد، مثلاً در پارچه های سفید با دوخت خطوط طرح را نخ زرد رنگ انجام شود.

برای خرید بهترین مدل های پته سفید، پته سورمه ای یا پته هشت رنگ باید حتما به فاکتور های مهمی در مورد این محصولات توجه شود که در این قسمت به چند نمونه از آن ها اشاره خواهد شد:

  1. برای دوخت پته از پارچه پشمی نسبتا ضخیمی به اسم شال استفاده می شود، برای تست اصل بودن پارچه می توانید چند نخ آن را بسوزانید و اگر بوی موی سوخته بدهند یعنی پشمی هستند.
  2. دومین نکته در مورد این محصولات زیبای هنری این است که تولید کننده در زمان دوخت پته نهایت دقت خود را به کار برده باشد و هیچ گره یا نخ اضافه ای قسمت جلو یا پشت آن پیدا نباشد، در این صورت این محصول بیشترین کیفیت را دارد و از ارزش زیادی برخوردار است.

تولیدکنندگان بالشت پته سفید

تولیدکنندگان بالشت پته سفید تولید کننده های انواع و اقسام پته های مخصوص روبالشتی، مدل های مختلفی از این محصولات مانند پته بالش لوله ای یا پته بالش تخت را تولید کرده و بعد به صورت عمده به مراکز پخش تحویل می دهند تا آن ها محصولات را در بازار های خرید و فروش سطح کشور ما توزیع کرده و به دست مصرف کننده ها برسانند و با این کار به فروش محصول و کسب درآمد آن ها کمک نمایند.

شرکت های پخش پته این کار را هم در داخل شعبه های فروش حضوری خود انجام می دهند و هم در داخل فروشگاه های اینترنتی، وقتی از روش خرید مجازی استفاده می شود تا حد زیادی از زحمات و هزینه های مردم کاسته خواهد شد، در ضمن این کار با سرعت و سهولت بیشتری صورت می پذیرد

قیمت بالش پته دوزی به نکاتی از جمله جنس پارچه به کار رفته در تولید این محصول، کیفیت دوخت طرح های پته و تعداد رنگ های به کار رفته در آن بستگی دارد و برای کاهش قیمت محصول می توان از مراکز اصلی پخش این آثار استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا