پته کرمان

سفارش بهترین پته نازبالشت قرمز درجه یک

پته دوزی نام یکی از هنر های اصیل ایرانی است که به استان کرمان تعلق دارد و در اصل سبک خاصی از سوزن دوزی کردن می باشد که در آن از متریال های کاملا طبیعی مانند پشم اصل استفاده می شود و همین موضوع بر کیفیت آن می افزاید، جهت ثبت سفارش و خرید بهترین پته نازبالشت قرمز رنگ درجه یک می توانید از مراکز اصلی و رسمی پخش و فروش پته اصل کرمانی در سطح کشور یا فضای مجازی استفاده کنید.

سفارش بهترین پته نازبالشت قرمز درجه یک

عوامل موثر بر قیمت پته ناز بالشت زرد

عوامل موثر بر قیمت پته ناز بالشت زرد همانطور که می دانید ایران زمین مهد هنرهای دستی بسیار متنوعی است که یکی از زیباترین آن ها پته نام دارد که در آن با سبک خاصی از سوزن دوزی طرح و نقش های متعددی را بر روی سطح پارچه ایجاد می کنند و یک قاب زیبای هنری را خلق می نمایند، پارچه ای که در این هنر به عنوان زمینه مورد استفاده قرار می گیرد عریض نام دارد و نخ های به کار رفته در آن نیز ریس خوانده می شوند.

  1. به طور کلی عوامل متعددی در تعیین کردن قیمت خرید پته ناز بالشت زرد یا نیم بقچه تاثیر دارند که یکی از آن ها به جنس متریال های به کار رفته در تولید عریض و ریس های این محصولات بستگی دارد و اگر این دو با مواد اولیه صد در صد طبیعی مثل پشم تولید شده باشند مسلما نرخ بیشتری خواهند داشت.
  2. یکی دیگر از فاکتور های تعیین نرخ این محصولات هنری زیبا نوع رنگ هایی است که در زنگ آمیزی نخ های آن مورد استفاده قرار گرفته اند و با توجه به این موضوع باید خدمت شما عرض کنیم که استفاده از رنگ های طبیعی یا گیاهی مثل حنا موجب بالا رفتن نرخ آن ها می شود.
  3. همچنین نوع نقش و نگارهای بافته شده در سطح عریض یا پارچه پته هم به عنوان یکی از فاکتور های مهم تاثیر گذار در نرخ آن به حساب می آیند و هرچه این نقش ها ظریف تر و پیچیده تر باشند به علت افزایش سختی امر تولید محصول، قیمت آن را هم بالاتر می برند.
  4. در ضمن محل تولید پته و روش تولید آن هم به عنوان یکی از عوامل مهم در قیمت گذاری آن شناخته می شوند، مثلا پته کرمانی دست دوز گران ترین نوع این محصول در کشور ما می باشد چرا که مرغوب ترین نوع آن است.

انواع رنگ بندی پته نازبالشت درجه یک

انواع رنگ بندی پته نازبالشت درجه یک یکی از اصول مهم در هنر پته دوزی کرمانی رومیزی توجه به رنگ بندی مورد استفاده در آن است که قوانین خاص خود را دارد، در گذشته بیشتر هنرمندان ایرانی برای دوخت آثار پته از رنگ های تیره ای مانند مشکی و سرمه ای استفاده می کردند اما امروزه استفاده از رنگ های شادتری مانند سرخ یا آبی فیروزه ای هم در میان هنرمندان باب شده است.

به طور کلی این هنر اصیل دارای هشت رنگ اصلی است که شامل سرمه ای، سبز روشن، سیاه، سرخ لاکی، عنابی، سبز تیره، نارنجی و سفید می باشند و هر یک از این رنگ ها به صورت تلفیقی در عریض و ریس مورد استفاده قرار می گیرند و در کنار هم یک ترکیب رنگی زیبا را خلق می کنند که ما در ادامه این مطلب توضیحات مختصری را در مورد آن ها ارائه می دهیم:

  • مثلا در شال یا عریض سفید رنگ از نخ هایی با رنگ سیاه، سرخ، آبی و سبز استفاده می گردد.
  • در زمینه یا شال قرمز رنگ از نخ هایی با رنگ زرد، سبز روشن و آبی بهره گرفته می شود.
  • در عریض سبز رنگ از ریس هایی به رنگ سفید و زرد استفاده خواهد شد.
  • در شال پشمی به رنگ سرمه ای هم از رنگ های سفید، سبز مغز پسته ای، قرمز و مشکی استفاده خواهد شد.

مختصری درباره کیفیت پته نازبالشت سورمه ای

مختصری درباره کیفیت پته نازبالشت سورمه ای اگر شما عزیزان به عنوان خریدار پته نازبالشت سورمه ای رنگ قصد بررسی کردن میزان کیفیت این محصول هنری را دارید باید به چند فاکتور مهم توجه نمایید که ما در ادامه این مطلب قصد بررسی کردن آن ها را داشته و از شما نیز دعوت به عمل می آوریم که تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمایید تا با این فاکتور ها آشنا شوید.

  1. اول از همه شما باید به جنس شال زمینه یا عریض مورد استفاده در دوخت پته دقت کنید چرا که در بهترین حالت ممکن باید جنس این پارچه از پشم حیوانی اصل باشد، برای تست این ویژگی می توانید یکی از نخ های آن را بیرون کشیده و با کبریت بسوزانید و در زمان سوختن بوی آن را استشمام کنید تا متوجه جنس محصول شوید.
  2. در ضمن شما باید به ثبات رنگ نخ های مورد استفاده در دوخت این اثر هنری دقت نمایید چون این ویژگی نشان دهنده طبیعی یا مصنوعی بودن رنگ های آن است، جهت بررسی این موضوع می توانید پارچه سفید نمداری را بر روی آن بکشید تا مطمئن شوید که پارچه رنگی نمی شود و در این صورت خواهید دانست که نخ ها از خود رنگ پس نمی دهند.
  3. یکی دیگر از فاکتور هایی که شما باید مورد بررسی قرار دهید میزان ضخامت، تراکم و انسجام عریض مورد استفاده در این محصول است، این ویژگی را نیز می توانید با کشیدن محصول از دو طرف تست کنید و اگر پارچه کش نیاید از کیفیت آن اطمینان حاصل خواهید کرد.

بازار پخش پته نازبالشت قرمز

بازار پخش پته نازبالشت قرمز فروشگاه های فعال در بازار های پخش و فروش انواع پته مانند نازبالشت قرمز، رومیزی رنگ فیروزه ای و رومیزی دایره ای سرمه ای، این محصولات را به صورت یکجا از تولید کننده ها خریداری کرده و سپس آن ها را در حجم کلی یا جزئی و با در نظر گرفتن ارزش افزوده خیلی کمی به دست هم میهنان ما در اقصی نقاط ایران می رسانند و با این کار موجب کاسته شدن از نرخ تورم داخلی ایران می شوند و توانایی خرید مردم را افزایش می دهند.

این فروشگاه ها برای خدمت رسانی سریع تر و بیشتر به تمام مصرف کننده ها و از میان برداشتن حد و مرزهای موجود از میان خود و مردم اقدام به استفاده از درگاه های خرید اینترنتی می نمایند و محصولات مورد نظر را از راه دور و به صورت غیر حضوری به دست آن ها می رسانند و برای این کار از اداره پست کمک می گیرند، ما نیز در داخل همین وب سایت مدل های مختلف پته را از این طریق به مردم عرضه کرده و به تامین نیاز آن ها می پردازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا