پته کرمان

خرید کلی پته هشت رنگ رومیزی

پته یا پته دوزی یکی از هنرهای اصیل استان کرمان است که نوعی سوزن دوزی می باشد. در پته دوزی نقوشی ملهم از باورها و بینش شخصی بافنده بر روی بستری از جنس پشم به نام عریض بافته می شود. پته هشت رنگ رومیزی با رنگ‌ها و نقوش زیبای خود می تواند منزل شما را مزین کند و رنگ و روحی تازه از جنس طبیعت به دکوراسیون شما ببخشد و بین دنیای ماشینی و مدرن و طبیعت وحشی آشتی برقرار کند.

خرید کلی پته هشت رنگ رومیزی

نکات مهم هنگام خرید پته هشت رنگ

نکات مهم هنگام خرید پته هشت رنگ

پته دوزی یکی زیرشاخه های هنر سوزن دوزی است که اصالت آن به شهر تاریخی کرمان بازمی گردد که شاید در بین انواع صنایع دستی اندکی مهجور و ناشناخته مانده باشد اما به لطف گسترش تکنولوژی روز به روز به دوست داران این هنر اصیل ایرانی افزوده می شود.
خوشبختانه هنر پته دوزی به همراه چندین هنر دیگر توانسته است مهر اصالت یونسکو را دریافت نماید که این نشان از محبوبیت صنایع دستی ایرانی در کشورهای دیگر دارد.
از نکات مهمی که در هنگام خرید پته بهتر است به آن توجه کنید ثبات رنگ‌ها و قابلیت شست و شوی آنها می باشد این موضوع به قدری از قدیم الایام مهم بوده است که برخی معتقدند باعث پیدایش ضرب المثل معروف “پته اش روی آب افتاد” شده است.
در واقع در دوران صفویه که اوج شکوفایی هنرهای ایرانی و اسلامی بوده است برای محک زدن پته یک شخص آن را به داخل آب می انداختند، در صورتی که پته آب را رنگی می کرد یا از هم گسسته می شد نشان از نامرغوب بودن پته ارائه شده بود!
جنس نخ‌ها و عریضی که روی آن کار شده است می تواند نکته مهم دیگری در خرید پته باشد که بهتر است به آن توجه ویژه مبذول داشته باشید.
نوع طرحی که بر روی عریض نقش بسته است می تواند بسیاری از مسائل را روشن کند و هر چه این طرح پیچیدگی و ظرافت بیشتری داشته باشد نشان از مهارت هنرمند داشته و البته که بر روی قیمت پته نیز تاثیر خواهد گذاشت.
استفاده از نگین دوزی و ملیله دوزی جزء کارهای جانبی است که البته زیبایی پته‌ها را دو چندان می کند و فروشندگان برای ایجاد تنوع در فروشگاه خود می توانند از این نوع پته های رومیزی نیز در بین خریدهای خود سفارش دهند.
با توجه به این که پته دوزی جزء صنایع دستی می باشد لذا قیمت آن مانند سایر هنرهای دستی اندکی گران است اما در صورت خرید عمده و البته آنلاین شاهد کاهش محسوس هزینه های تمام شده خواهید بود.

عوامل موثر بر کیفیت پته رومیزی

عوامل موثر بر کیفیت پته رومیزی

یکی از عوامل مهم و مؤثر که بر قیمت و کیفیت پته رومیزی بسیار تاثیر دارد میزان شلوغی یا به اصطلاح پر بودن یک پته می باشد که نشان کار زیاد و سوزن دوزی فراوان بر روی شال یا عریض دارد.
علاوه بر تراکم نخ های رنگی، نوع طرح نیز بر کیفیت پته تاثیر دارد و طرح های پرطرفداری مانند پرنده، ترنج دار، بته جقه‌ای دوقلو، سروچه، ختایی، طوماری و بازوبندی می توانند ارزش یک پته را بالاتر ببرند.
ابعاد و سایز یک پته نیز در قیمت و کیفیت تاثیرگذار است و مسلما پته رومیزی گرد کوچک قیمتی متفاوت نسبت به یک پته مستطیلی خواهد داشت.
جنس نخ‌ها و رنگ های استفاده شده در پته از دیگر مواردی است که بر کیفیت پته تاثیرگذار است، نخ‌هایی که با مواد طبیعی رنگ آمیزی می شوند همواره قیمت و کیفیت بالاتری نسبت به نخ های رنگ شده با مواد شیمیایی دارند.
از مزایای پته های رنگ آمیزی شده با رنگ های طبیعی قابلیت شست و شو و عدم تغییر رنگ در مواجهه با عناصر طبیعی مانند نور خورشید و مقاومت بالاتر می باشد.
پته با کیفیت عریض یا شالی بدون زدگی یا پارگی دارد و چهار گوشه آن باید کاملاً صاف و بدون هیچ گونه کجی و بریدگی و انحنا باشد همچنین هر چه نقوش طراحی شده روی عریض ظریف‌تر باشند ارزش هنری و زیبایی آن بیشتر خواهد بود.
نوع سوزن به کار رفته در سوزن دوزی پته نیز در کیفیت نهایی آن بی تاثیر نمی باشد و بهتر است در تولید آن از سوزن مخصوص این کار یعنی سوزن چنایل (chenille) استفاده شود و نباید از سوزن کوبلن استفاده گردد.

بررسی اجمالی درباره پته رومیزی

بررسی اجمالی درباره پته رومیزی

به طور کلی پته از کلمه پت (pot) به معنی پشم و کرک است قسمت عریض (شال) آن که به نوعی بستری است برای سوزن‌دوزی از پشم بز گرفته می شود که نرم است.
عریض یا شال رنگی که معمولاً رنگی سفید داشته و در واقع در پته رومیزی نخ های رنگی کار اصلی را انجام می دهند و بیشترین زیبایی پته‌ها به نقوش طراحی شده از این نخ های رنگی بستگی دارد.
طرح های روی پته معمولاً تعداد محدودی از نقوش می باشند که عمده آنها بته جقه، ترنج، سرو و اشکال هندسی هستند.
به جرات می توان گفت پته نگین دوزی بته جقه زیبایی و جذابیتی فوق العاده دارد که چشم بسیاری از هنردوستان را به خود خیره می کند.
در بافت پته رومیزی هشت رنگ از رنگ های آبی، قرمز، عنابی، مشکی، سبز، زرد، نارنجی، شتری، سورمه ای و سفید استفاده می شود.
از نظر ابعاد و شکل هندسی پته رومیزی بیضی شکل، مربع یا دایره انواع گوناگون پته رومیزی هستند با طرح های گوناگون و رنگ های جذاب و گیرا می توانند توجه هر فردی را به خود جلب کنند.

سفارش عمده پته هشت رنگ رومیزی

سفارش عمده پته هشت رنگ رومیزی

برای خرید عمده پته هشت رنگ رومیزی، پته بالشت و… در انواع طرح‌ها و اشکال هندسی گوناگون نیازی به مراجعه حضوری و سفر به استان کرمان نمی باشد بلکه کافی است تنها چند دقیقه از وقت گرانقدر خود را به یافتن پته های رومیزی و رنگارنگ در اینترنت بپردازید.
فروشندگان پته اغلب از هم میهنان هنرمند و عزیز کشورمان هستند که با دستان خود این پته‌ها را درست می کنند که خوشبختانه با گسترش کسب و کار اینترنتی و دسترسی آحاد ملت به اینترنت و ابزارهای هوشمند، فرصتی برای شناساندن انواع محصولات خود به مردم سایر استان‌ها و حتی سایر کشورها یافته‌اند.
شناخت بیشتر مردم نسبت به صنایع دستی اصیل ایرانی همچون پته تنها بخشی از مزایای خرید اینترنتی است، کاهش قیمت نهایی محصول به دلیل حذف عوامل واسطه و تسریع در رسیدن محصول به مشتری از دیگر مزیت های سفارش به صورت آنلاین می باشد.
فروشندگان و تولیدکنندگان پته رومیزی با طراحی سایت های مختلف به عرضه محصولات خود می پردازند اما بهتر است قبل از خرید از اعتبار و کیفیت محصولات اطمینان حاصل نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش خود نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا