پته کرمان

خرید پته کرمانی رومیزی

از هنرهای زیبا و اصیل شهرستان کرمان پته دوزی است و رومیزی یکی از محصولات آن می باشد، که در نوع خود بسیار زیبا و چشمگیر است و از آنجایی که بیشتر مردم به استفاده از صنایع دستی علاقه مند می باشند، از این رو می توان گفت خرید پته کرمانی رومیزی از رونق خوبی برخوردار بوده و بازار پردرآمدی دارد. شما خریداران و فروشندگان عزیز هم می توانید برای سفارش و خرید پته کرمانی رومیزی به تولید کننده ها یا فروشگاه های مجازی که از برترین مرکز خرید پته هستند مراجعه کنید.

خرید پته کرمانی رومیزی

نکاتی مهم درباره کیفیت پته

نکاتی مهم درباره کیفیت پته پته با توجه به نوع تولید و موادی که در تهیه آن استفاده شده است دارای کیفیت های بالا و پایین است. به طور کلی هر چه از زمان تولید پته و محصولات حاصل از آن بیشتر گذشته باشد و قدمت بیشتری داشته باشد کیفیت آن بهتر شده و ارزش بالایی پیدا می کند و نرخ آن هم افزایش می یابد. همچنین اگر پته طوری دوخته شده باشد که دوخت و کوک های ریز و ظریف تر داشته باشد و کوک ها فاصله کمی از هم داشته باشد نشان از کیفیت بالای پته خواهد بود.

اگر در تولید پته در مرحله متن دوزی پته بیشتر سوزن خورده شود و طرح و نقش آن کاملا پر شده باشد کیفیت پته بالاتر خواهد بود. نوع پارچه یا همان عریض که برای تولید پته استفاده می شود هم در کیفیت پته تاثیر دارد و اگر دست بافت باشد کیفیت و نرخ پته را افزایش می دهد.

نخ های به کار رفته در دوخت پته نیز از مهم ترین عوامل تعیین کننده پته است که اگر از نخ های گیاهی باشد کیفیت پته بیشتر خواهد بود و همچنین عریض چهار گوش و سالم و بدون زدگی و پارگی دارد. پته اگر مستقیما از تولید کنندگان و هنرمندان کرمانی تهیه شود می توان از بابت کیفیت خوب و حتی نرخ مناسب آن آسوده خاطر بود.

مهم ترین مشخصه پته اصیل

مهم ترین مشخصه پته اصیل پته اصل اصولا متعلق به استان کرمان بوده و قدمت طولانی داشته و زمان زیادی از تولید آن گذشته است. اگر عریض یا پارچه پته کمتر نمایان باشد و بیشتر طرح و نقش روی آن مشخص باشد نشان از مرغوب و اصیل بودن محصول است. پته های اصیل نباید دوخت درشت داشته باشد و ظریف و با دقت دوخته شده است. پته اصیل با نخ های پشمی دوخته شده است و معمولا نخ ها و ضخامت آن در پته مشخص نیست.

پته اصیل سوزن زیادی خورده است و اصولا از رنگ های گیاهی به جای رنگ های شیمیایی تولید شده است. در دوخت پته های اصل بیشتر از نقش گل و گلدان یا نقوش بادامی و پرندگان یا کتیبه ها استفاده شده است و بیشتر دارای نقش های ترنج و شکل هندسی لوزی است. در اغلب موارد در پته های قدیمی و اصل از رنگ های تیره ای چون سورمه ای و سیاه یا سبز و آبی تیره بیشتر از رنگ های روشن استفاده شده است.

پارچه یا عریض پته اصل نازک نیست و ضخامت زیادی دارد. پته اصیل مقاومت خوبی در برابر نور خورشید دارد و با داشتن نخ های گیاهی به آسانی و سریع تغییر رنگ نمی دهد و دارای طرح هایی یکنواخت بوده و عریض آن نرم و لطیف است و در مواردی دارای نخ های کاملا خارجی و محکم است و دیگر اینکه پته اصل نرخ گرانتری دارد.

صفر تا صد تولید پته رومیزی

صفر تا صد تولید پته رومیزی برخی از مراحل تولید تولید پته رومیزی به شرح زیر است:

  • مرحله اول برش دادن عریض یا همان پارچه پشمی است که هم می تواند دست بافت باشد و هم به وسیله کارخانه های تولید شده باشد با توجه به نوع رومیزی به صورت گرد یا مربع و بیضی و غیره برش داده می شود.
  • پس از برش پارچه نقش مورد نظر برای رومیزی روی کاغذ کالک رسم می شود و طرح رسم شده به وسیله سوزن سوراخ می شود و کاغذ روی پارچه پشمی که در مرحله اول برش خورده قرار داده می شود تا داخل سوراخ های ایجاد شده زغال ریخته شود در این صورت نقش روی پارچه رسم می شود و با قلم و دوات متصل شده تا طرحی کامل ایجاد شود و به این مرحله گرته زنی می گویند.
  • در این مرحله طرح ایجاد شده روی پارچه کوک خورده و دوخته می شود و سپس داخل نقش ها در صورت نیاز با نخ های رنگی زیبا سوزن دوزی و پر می شود و همچنین بخش های ظریف طرح مثل برگ و سایه های گل با ظرافت و منظم کوک زده شود که مرحله مهمی است و کیفیت پته رومیزی را تعیین می کند.
  • پس از آنکه کار دوخت کامل انجام شد پارچه با آب سرد و پودر با دقت و به آرامی شسته می شود به اندازه ای که آب کاملا صاف و زلال و بدون رنگ پس دهد و آنگاه برای اتو کشی آماده می شود و این کار معمولا به وسیله نورد صورت می گیرد و در این مرحله پته رومیزی آماده می شود و روانه بازار خرید و فروش می گردد.

فروش بی واسطه پته کرمانی رومیزی

فروش بی واسطه پته کرمانی رومیزی پته رومیزی از هنرهای دستی و منحصر به فرد هنرمندان کرمانی است که در طرح و مدل های متنوع با رنگ های چشم نواز با ظرافتی خاص تولید می شود و توسط مراکز مختلف در بازار عرضه شده و در اختیار علاقه مندان گذاشته می شود. یکی از اولین و اصلی ترین مراکز فروش بی واسطه پته کرمانی رومیزی زیبا و اصل تولید کننده ها هستند.

آنها پس از تهیه انواع پته رومیزی مانند پته رومیزی گرد کوچک و بزرگ یا پته رومیزی نگین دوزی باکیفیت آن را با کمترین قیمت در اختیار مشتریان قرار داده و در سراسر کشور توزیع می کنند. با خرید از آنها می توان به علت نبود هیچ واسطه ای کمترین هزینه های خرید را متحمل شده و مرغوب ترین پته رومیزی را به دست آورد.

دیگر فروشندگان بی واسطه پته کرمانی رومیزی سایت های معتبر اینترنتی و از جمله سایت حاضر است که با داشتن تیم پشتیبانی کاربلد و قوی پس از تهیه زیباترین پته رومیزی مانند پته نگین دوزی بته جقه از تولید کنندگان صاحب نام به پخش آن می پردازند. خریداران با سفارش از این مراکز فروش بیشترین سود را به دست خواهند آورد. زیرا در این روش دلال هایی که موجب افزایش قیمت پته کرمانی رومیزی می شوند حذف شده و نرخ آن کاهش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا