پته کرمان

خرید پته خام کرمان

جهت خرید پته خام کرمان می توان آن را در ابعاد و طرح ها یا رنگ های متنوع انتخاب نمود چون مشتری از حق انتخاب بالایی برخوردار بوده و می تواند متناسب با سلیقه خود خرید کند. لذا این محصول دارای کیفیت های بالایی برخوردار است که به دلیل عرضه بدون واسطه خریدار می تواند آن را در بهترین قیمت ها و بسیار باصرفه تهیه کند.

خرید پته خام کرمان

مواد اولیه و ابزار دوخت پته

مواد اولیه و ابزار دوخت پته ابزار و مواد اولیه پته دوزی سوزن، پارچه و نخ است و محصول نخ با دست رسیده می شود. قرقره خام نخ گلدوزی شده که معمولاً به رنگ شیری است را پونگ یا پونگ می گویند. هر چه امتیاز نخ بالاتر باشد، دوخت ریزتر است. نمرات بالاتر مانند 20، 24، 30 و 36 نیز معمولا برای بخیه های ظریف تر استفاده می شود. هر چه امتیاز نخ بالاتر باشد، نخ ظریف تر است.

پته بافان آن را قبل از استفاده از نخ می بافند. نخ بافی هم از گره خوردن نخ ها جلوگیری می کند و هم تناسب زیبایی به نخ ها می دهد. با توجه به اینکه الیاف پشم تولید شده از گوسفند ایرانی زبری بالایی دارند و طول کوتاه تری دارند. نخ به کار رفته در تار یا پود به گونه ای است تا الیاف پارچه در حین کار با آن شل شود. معمولاً بافندگان قبل از گلدوزی، ریشه پارچه را با دست و با سوزن یا با ماشین با چرخ خیاطی، ریشه پارچه می کنند. به این کار سردوزی نیز می گویند.

از عریض در هنر پته دوزی نیز استفاده می شود. عریض پارچه ای نسبتاً ضخیم به رنگ های شتری، سبز، قرمز، سرمه ای و سفید است که به عنوان بستر برای دوخت پته دوزی استفاده می شود. امروزه پته پهن را به دلیل ارزانی و سهولت پردازش از این الیاف می‌سازند، اما در گذشته از موی بز یا شتر و ابریشم نیز بافته می‌شد. لذا مهمترین ابزار پته دوزی است.

سوزن دوزی از نوع چنایل است که اندازه آن با توجه به نازکی شال و نخ مشخص می شود. به عبارت دیگر، هر چه نخ و روسری نازکتر باشد و نمره آن بیشتر باشد، باید عدد سوزن بیشتر (نازکتر) باشد. معمولا از سوزن های 24، 25 و 26 برای گلدوزی استفاده می شود. از انگشتانه برای جلوگیری از آسیب رسیدن به انگشتان هنگام دوخت استفاده می شود و پوست انگشت سوراخ نمی شود. این دستگاه از فلز، چرم یا پلاستیک ساخته شده است.

بهترین نحوه اتو کشی پته رومیزی

بهترین نحوه اتو کشی پته رومیزی اتو پته حتما باید توسط اتو بخار انجام شود و توصیه می شود آن را به خشکشویی های معتبر یا متخصصین این امر بسپارید. پته های تازه دوخته دارای چین و چروک های زیادی هستند که باید توسط کارشناسان معتبر کاملا صاف و رول شوند. برای اینکه پته را بهتر و راحت تر اتو کنید، بهتر است پته را بعد از شستن کاملا خشک کنید و قبل از اتو با کمی آب روی آن اسپری کنید. برای اتو کردن پته در منزل، هرگز نباید اتو را مستقیماً روی پته قرار دهید، بلکه باید یک تکه پارچه سفید مرطوب پشت کار قرار دهید و این کار را با قرار دادن اتو در حالت بخار انجام دهید.

برای شستن پت ابتدا مقدار کمی مایع لباسشویی یا صابون لباسشویی رنده شده یا مایع ظرفشویی بدون آنزیم را در ظرف آب سرد حل کنید. سپس پته را در ظرفی بریزید و در آب فرو کنید تا کاملا خیس شود. پته را چند دقیقه (5 تا 10 دقیقه) در یک کاسه تکان دهید و بچرخانید. سپس پته را بشویید تا آبی که از پته خارج می شود شفاف شود. سپس بلافاصله پته را در خشک کن قرار دهید تا آب پت کاملا جذب شود. در نهایت، پت مرطوب را روی یک سطح صاف در هوای آزاد پخش کنید تا پت شما خشک شود.

پته زیباترین هنر دستی است که برای جلوگیری از آسیب دیدن و محافظت از آنها در برابر آفات، پته را باید در مکانی خنک نگهداری کرد تا هوا در آنجا جریان یابد. نگهداری آن در چمدان و انبار کار خوبی نیست، زیرا پته ای که مدت زیادی تنفس نمی کند فاسد می شود و در صورت امکان بهتر است از آن به عنوان قاب استفاده کنید.

عوامل موثر بر قیمت پته خام

عوامل موثر بر قیمت پته خام قیمت مواد اولیه مانند شال و نخ که با توجه به جنس متفاوت آنها قیمت های متفاوتی دارند، یکی از عوامل موثر در قیمت پته کرمان است. اما موضوع اصلی جای دیگری است که کمی بالاتر به آن اشاره کردیم و آن دستمزد دوزنده پرتلاش است که با حوصله نقشی زیبا بر دل شال ایجاد می کند. دستمزد خیاط پته تقریباً سه تا شش برابر قیمت مواد اولیه است و سهم قابل توجهی از هزینه آن را تشکیل می دهد.

یکی از مولفه های موثر بر قیمت پت، عریض پهن است که در انواع پشم و مخلوط پشم/پلی استر و پلی استر عرضه می شود. برخی از فروشندگان از این پلی استر چینی به عنوان عریض نانو یاد می کنند. در حالی که معمولا اینطور نیست و کیفیت این آن ها پایین است. معمولاً بالاترین قیمت شال، پته های پشمی است که کیفیت بالایی دارند.

قیمت نخ یا نخ دوزی نیز یکی از عوامل موثر بر قیمت پته است. نخ های گیاهی معمولا بالاترین کیفیت و قیمت را در بین نخ های گلدوزی شده دارند. از طرفی نخ های دارای رنگ شیمیایی کیفیت و قیمت نسبتا پایین تری دارند. نخ پته دوزی ایرانی و خارجی در قیمت پته کرمانی و کیفیت محصول نهایی بی تاثیر نیست. اما یکی از مواردی که می تواند در قیمت محصول نهایی صرفه جویی کند این است که امکان خرید عمده مواد گلدوزی وجود دارد.

عامل دیگری که همیشه در قیمت کالایی که دریافت می کنیم می بینیم دلال است. واسطه ها اگرچه مزایایی دارند تا محصول را راحت تر به دست مصرف کننده برسانند، اما تاثیر بسزایی در قیمت محصولات دارند و پته نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کارخانه پته خام کرمان

کارخانه پته خام کرمان کارخانه پته خام کرمان از تامین کنندگان عمده این محصول است که با استفاده از نیروی انسانی و تجهیزاتی که در اختیار دارد به تولید این محصول در کیفیت های بالا می پردازد. همچنین در این مرکز محصول از بهترین مواد اولیه تولید می شود که از متنوع ترین طرح و مدل ها وارد بازار می شود و خریدار می تواند انواع پته چهارگوش, انواع قندان پته, رومیزی پته دوزی و … را عمده و بدون واسطه در اقصی نقاط کشور خریداری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا