پته کرمان

خرید و قیمت سینی پته چوبی

پته‌دوزی یکی از قدیمی‌ترین سوزن دوزی‌های سنتی ایران است که به لحاظ جغرافیای ریشه در سنت‌های تاریخی شهر کرمان دارد. سینی پته چوبی یکی از ابزارهای مورد استفاده در این صنعت زیباست که علاوه بر برخورداری از ظاهری بسیار شیک و زیبا، مورد استفاده در تمامی مکان‌هاست. نکته‌‌ی جالب توجه دیگر در این صنعت دستی شکیل، این است که پته‌چوبی هیچگاه کهنه و قدیمی نمی شود. نکته‌ی بسیار مهم در خصوص پته‌دوزی این است که زیبایی و کارآمدی پته‌ دوزی مانع از آن نیست که بدانید این صنعت دستی بسیار سخت بوده و انجام آن دقت و البته زمان زیادی می‌طلبد حتی بیش از آن چه فکرش را بکنید! خرید و قیمت سینی پته چوبی

عواملی که بر قیمت پته سینی تاثیر دارد

عواملی که بر قیمت پته سینی تاثیر دارد پته روی سینی یکی از کار های اصیل کشور ایران و مخصوصا شهر کرمان است که کاری بسیار پرزحمت و سخت است که دوختن آن زمان زیادی می برد. پته خام کاربرد های زیادی دارد که به انواع پته اشاره می کنیم: سینی، قندان، پرده روتختی، جاقاشقی، کوسن، ساعت، شکلات، خوری، کناره، رو میزی. یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت پته سینی مواد اولیه آن است که شال و نخ ها جنس های متفاوتی دارد. دستمزد دوزنده پته تقریبا ۳تا۶ برابر قیمت مواد اولیه پته می باشد. پته کار فنی سخت و زمانبری می باشد که باید به دست افراد ماهر و حرفه ای سپرده شود.

چند عوامل دیگری هم وجود دارد که در قیمت گذاری پته سینی خیلی تاثیرگذار است: نوع دوخت، جنس شال، ریز نقش بودن پته، کم کار یا پرکار بودن اثر، اندازه و سایز پته، جنس نخ. پس مهم ترین عواملی که به قیمت پته رو سینی تاثیر دارد نوع دوخت و جنس نخ های پته است. دوخت سنتی و دوخت نگینی از انواع دوخت پته هستند، لوازم مورد نیاز برای پته دوزی شال نخ سوزن قیچی انگشتانه است. پارچه پته رنگ های مختلفی دارد: سفید، زرد، قرمز، سرمه ای، آبی، نارنجی، مشکی، قهوه ای. و طرح های خیلی زیبایی دارد: افشان، شکوفه، استکانی، قلبی، گل و بلبل، بازوبند، ترنجدار، مینیاتوری، اشکال هندسی، گل های شاه عباسی و… که پته رنگی به دلیل زیبایی زیاد در بازار طرفدار زیادی دارد.

شرکت تولید سینی پته چوبی

شرکت تولید سینی پته چوبی سینی پته چوبی برای پذیرایی از مهمان استفاده میشه و بانوان سخت پسند از این سینی خریداری می کنند. سینی پته هنر دست بانوان کرمانی است، تعداد پخش کنندگان سینی پته در ایران بسیار محدود می باشد و کسانی که امکان خرید حضوری ندارند می توانند از طریق اینترنت این محصول زیبا و چشم گیر را خریداری کنند. خرید اینترنتی این شرایط را فراهم کرده، که تمام بانوان ایرانی از این هنر زیبا بتوانند استفاده کنند. و علاوه بر شهر کرمان در دیگر شهر ها این هنر پته دوزی رواج پیدا کرده است ولی مرکز اصلی پته دوزی شهر کرمان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا