پته کرمان

خرید مستقیم پشتی یزدی ارزان

برای خرید پشتی یزدی با ارزان ترین قیمت می توانید از وب سایت این مجموعه تهیه نمایید. در دنیای مدرن امروزه باز هم مردم به صنایع سنتی و اصیل خود عشق می ورزند و گاه گاهی برای فرار از تکنولوژی های سرد و بی روح، به صنایع سنت های قدیمی و صنایع دستی که روح را جلا داد و نقش و نقوش این صنایع باعث شادابی روح می گردد پناه می برند. پشتی یزدی با پارچه های ترمه بکار رفته در آن یکی از آن صنایع سنتی ماندگار می باشد.

خرید مستقیم پشتی یزدی ارزان

بررسی انواع پته از نظر طرح

بررسی انواع پته از نظر طرح

به جز کیفیت تولید، عاملی که در زیبایی پته دوزی مهم است، اول کیفیت در دوخت و عامل دیگر زیبایی طرح و نقش پته دوزی می باشد. کیفیت در دوخت به مهارت هنرمند پته دوزی دارد. ولی زیبایی طرح و نقش به اصیل بودن طرح بستگی دارد.

بسیار مشخص است که طرح و نقش پته یکی دیگر از عوامل در زیبایی پته دوزی استان کرمان می باشد. تخصص در رنگ بندی طرح و نقش پته دوزی عامل زیبایی طرح دوزی می‌شود. در این صنعت هنرمندانی هستند که مهارت زیادی در ترکیب طرح قدیمی با جدید را دارند.

طرح و نقش پته دوزی را می تواند از دو جنبه بررسی کرد. اول طرح پته دوزی و دوم معنا و مفهوم طرح قابل برسی می باشد. هر یک از طرح ها و نقش های پته دوزی کرمان در نهایت زیبایی، بیان گر اعتقادی ملت ایران می باشد. می توان گفت هر نمادی دارای دو معنی می باشد. اول به معنای ظاهری و دوم به معنای باطنی. بطور مثال، درخت سرو در ظاهر یک درخت است که سرما را دوست دارد و همیشه سبز است. معنی باطنی آن نشانگر سرسبزی روح انسان است.

طرح های پته دوزی عبارتند از: طرح گل اناری، سروی، افشان، شمسه، گلبرگ، ختائی، بته گل برگ و گل نیلوفر. سه دسته نقش و طرح پته دوزی داریم که طرح اول نقشه هندسی است، نقش دوم حیوانی و سوم نقش های گیاهی هستند. (گیاهی دو دسته درختی و بوته ای تقسیم می شود) در طرح دسته گیاهی بیشتر از بته جقه استفاده می کنند. بته دارای انواع مختلف می باشد: بته شاخ گوزن، بته تبریز و اصفهان، بته کردستانی، بته بادامی…

معرفی طرح های اصیل پته کرمان

معرفی طرح های اصیل پته کرمان

طرح های اصیل پته کرمان به چهار دسته تقسیم می شوند:

1- طرح یا نقش گیاهی 2- طرح یا نقش هندسی و انتزاعی 3-طرح یا نقش کتیبه ای 4- طرح یا نقش پرندگان.

اکنون به معرفی طرح ها و نقش های ذکر شده بالا می پردازیم. با توجه به اینکه طرح و نقوش گیاهی بیشترین طرح در پته کرمان می باشد به طبیعت دوستی هنرمندان کرمانی پی می بریم. این ادعا کاملا در قالی ها و پته های کرمان قابل مشاهده می باشد و درختان و بوته های گل و نقش پرندگان چون بلبل، طاووس و حیواناتی چون آهو مشهود است. خلاقیت هنرمندان در بکار بردن گلهای رنگی و زیبا در فضاهای خالی خود نمایی می کند.

این بته ها عبارتند از : بته بادامی، بته قهر و آشتی، طرح گل و گلدان، بته مادر و بچه، طرح بازوبندی، طرح ترنج، نقوش کتیبه ای، نقوش پرندگان. امروزه طرح های غیر اصیل هم وارد این هنر شده است این اتفاق به واسطه ورود دختران و زنان افغانی به این هنر بود است. بانوان هنرمند کرمان وقت و زمان زیادی را برای تولید یک پته صرف می کنند. یک خانم اگر روزی 2 ساعت برای دوخت یک پته وقت صرف نماید 2 سال اتمام این پته دوزی زمان خواهد برد زیرا مراحل مختلف مانند گره زنی، ساق دوزی، متن دوزی و برگ دوزی دارد تا کار به پایان برسد.

در زمان قاجار یک پته به طول 355 سانتی متر و عرض 210 سانتی متر به مدت 8 سال توسط 16 دختر هنرمند کرمانی دوخته شد و شهاب الملک به شاه نعمت الله ولی هدیه داد شد طبق آمار فعالان صنایع دستی را بیش از 70 درصد از بانوان تشکیل داده اند هنر پته دوزی قدمتی 400 ساله دارد و ترویج و رونق این صنعت زیبا باید فعالیت های بیشتری انجام گیرد. یکی از سوغات بسیار زیبا و صنایع دستی با ارزش رفسنجان در کنار قالی، پته دوری این شهر می باشد. تمام مسافرینی که به رفسنجان سفر می کنند پته رفسنجان را به عنوان یک تحفه و سوغات به یاد ماندنی انتخاب و به شهر خود می برند.

شناخت خصوصیات بهترین سرویس پته

شناخت خصوصیات بهترین سرویس پته در خرید بهترین سرویس پته و رودوزی های سنتی لازم است که از قبل خرید به آنها شناخته لازم را داشته باشید تا بتوانیم بهترین خرید را داشته باشیم. قبل از هر چیز باید بدانیم که پته چیست و این پته کدام شهر توسط چه کسی و با چه جنسی دوخته شده است. به یاد داشته باشیم خرید این پته حمایت از هنرمندان این صنعت و رونق و توسعه این کسب و کار می شود.

پته چیست؟ پته یک رودوزی سنتی است که در جنوب کشور در شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان با مواد اولیه و طبیعی پشم گوسفند و بز رودوزی می شود. رنگ های که در گذشته استفاده می شده کاملا طبیعی بوده است اما امروزه بواسطه دوخت راحت و قیمت پایین از رنگ های شیمیایی استفاده می شود.

شال عریض به پارچه ای پشمی گفته می شود که رودوزی روی آن انجام می گیرد. شال به رنگ های متنوع تولید می شود رنگ سفید، رنگ قرمز، رنگ سومه ای و رنگ عنابی در بین رنگ ها رنگ سفید به دلیل بازتاب نور بیشتر و عدم اشتباه در دوخت و راحتی کار بین هنرمندان بیشتر کار می شود.

نکاتی که هنگام خرید بهترین سرویس پته توجه بفرمایید:

  1. طرح و نقش بر روی پته می باشد هر چه نقوش پر کار تر باشد، ارزش مادی بیشتری دارد وقت بیشتری برای آن صرف شده است.
  2. ظرافت دوخته شده پته عامل تعیین کننده قیمت پته می باشد هر چه ظریفتر و ماهرانه تر دوخته شده باشد با ارزش تر است.
  3. رنگ استفاده شده در پته عامل مهمی در کیفیت آن به شمار می رود آیا پته شما از رنگ های طبیعی استفاده شده یا خیر از رنگ های ارزان شیمیایی این مسئله مهمی هست که هنگام خرید باید توجه داشت.

توزیع بدون واسطه پشتی یزدی ارزان

توزیع بدون واسطه پشتی یزدی ارزان مجموعه ما توزیع کننده عمده پشتی یزدی بدون واسطه با قیمت های باور نکردنی و ارزان می باشد. ما عرضه کننده انواع دستکش پته، پته رومیزی ابی، رومیزی پته هشت رنگ، قندان پته قرمز و امکان خرید بالش پشتی یزد صادراتی به سراسر ایران و کشورهای اروپایی و آسیایی هستیم. جهت تهیه و اطلاعات بیشتر به وب سایت www.patehkerman.com مراجعه نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا