پته کرمان

خرید مستقیم پته رو میز ناهار خوری

پته رو میز ناهار خوری یکی از آثار هنری زیبا است که زنان عشایر بسیار با سلیقه آن را می بافند. این نوع محصول را می توانید از این سایت فروشگاهی ما به صورت اینترنتی بدون هیچ هزینه ای خریداری کنید. پته روی پارچه و با نخ های که روی آن نقش کشیده شده دوخت می شود.

خرید مستقیم پته رو میز ناهار خوری

راهنمای انتخاب بهترین پته

راهنمای انتخاب بهترین پته یکی از این نمونه ها خرید رومیزی اداری است. بهترین پته با توجه به نوع نخ آن و ماندگاری آن دارای بهترین محصول و در آخر بهترین پتینه می شود و توجه بسیاری از توریست ها را به خودش جلب می کند.

در انتخاب پته، هر چه پته نقش و نگار بیشتری داشته باشد کیفیت آن هم بالا می رود. نقش بیشتر در پته قیمتی بودن و ارزش آن را نشان می دهد.اگر پارچه ی شما عرض بیشتری داشته باشد نقش آن هم ریز تر می شود. رنگ های به کار برده در نخ هم می تواند در جذاب بودن آن تاثیر به سزایی داشته باشد. شما باید هنگام خرید پته به نکاتی توجه داشته باشید. از نظر فروشندگان بهترین پته در رنگ و نقش و سوزن دوزی آن بسیار کار شده است.

عوامل موثر بر قیمت پته

عوامل موثر بر قیمت پته یکی از عواملی که برای بعضی خریداران مهم است قیمت آن نسبت به محصولی که خریداری می کنند است. این هم بستگی به نوع خرید دارد که چگونه پته خریداری شود. اگر خریداران آن را به صورت مستقیم بدون واسطه خرید کنند در نهایت ممکن است تاثیر چندانی در قیمت بگذارد. این هنر محصول دست دوزی در استان کرمان می باشد. این سنت در آنجا بسیار رایج است.

این محصول را میتوانید در استان کرمان توسط خود دست دوز ها خریداری کنید. خرید رومیزی ارزان یکی از انتخاب های است که می تواند برای بسیاری از مشتریان مهم باشد. ازجمله

آشنایی با نحوه تولید پته

آشنایی با نحوه تولید پته یکی از استان‎های معروف در تولید صنایع دستی متنوع، استان اصفهان و کرمان است. دو هنر اصلی و مهم مردمان استان کرمان گلیم بافی و پته دوزی می باشد. هنر پته دوزی از قدیمی‌ترین صنایع دستی این ناحیه است که زمان پیدایش آن را حدود سال 1285 می‌دانند. حتی استفاده از این هنر در سفرنامه شاردن در دوران سلطنت صفویان نیز نوشته شده است. همان طور که می‌دانید، صنایع دستی هر منطقه تحت تاثیر آب و هوا و فرهنگ مردمان آن منطقه است. حتی وجود مواد اولیه نیز در رونق پیدا کردن یک هنر بخصوص تاثیرگذار می باشد. برای مثال مواد اولیه هنر پته دوزی پارچه‌ای به اسم عریض است که از پشم بافته می شد. بنابراین شاید به علت رونق دامپروری در استان کرمان، هنر پته دوزی رواج پیدا کرده است. البته امروزه مواد اولیه این هنر به دلیل ماشینی شدن مشاغل به جای پارچه عریض از پارچه‌های کارخانه‌ای برای دوخت طرح و نقش‌های خاص استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که اکثر هنرمندان پته دوزی در کرمان بانوان هستند. حتی استاد بزرگ این هنر نیز خانم پروین عباس شیرازی بوده است که در دوران حیات خود هزاران بافنده هنرمند را تربیت کرده است.

برای پته دوزی، عریض، نخ پته دوزی یا ریس، سوزن، کاربن یا شابلن، انگشتانه و قیچی مورد نیاز است. عریض نوعی پارچه ضخیم و پشمی است که بیشترین کاربرد آن در هنر پته دوزی، به عنوان پارچه زیرین است. در گذشته عریض بافی رایج بود و از این پارچه برای دوختن لباس‌هایی نظیر پالتو، کت و دامن استفاده می‌کردند. امروزه استفاده از عریض برای این مصارف منسوخ شده است و مواد اولیه آن نیز در دسترس نیست. عریض در گذشته توسط دستگاه‌های بافندگی چوبی تولید میشد ولی با گذشت زمان این دستگاه‌ها، جای خود را به دستگاه‌های برقی داده‌اند. امروزه پته های استان کرمان بر روی پارچه‌های کارخانه‌ای دوخته می‌شود. عریض معمولا در رنگ‌های شتری، سبز، قرمز، سورمه‌ای و سبز است.

برای طراحی ابتدا طرح مورد نظر را روی کاغذ رسم کرده، سپس خطوط طراحی شده را با سوزن سوراخ می‌کنند. در این مرحله طرح را بر روی عریض قرار می‌دهند و خاک گچ یا خاکه ذغال روی آن می‌ریزند. امروزه از کاربن یا شابلن برای این کار استفاده می‌کنند. نقاط مشخص شده را با قلم روی پارچه عریض مشخص می‌کنند. هر متر پته حدود 375 تا 400 گرم نخ احتیاج دارد. پس از انتخاب نخ و تهیه کردن آن، ساقه دوزی انجام می‌شود. در این مرحله پته دوز، خطهای کشیده روی عریض را می‌دوزد. پس از خط دوزی، داخل نقش با اسلوب خاصی از سوزن دوزی، از دوخت تیک چهار گوش پر می‌شود. به این دوخت پتک مربع یا پتک چهار گوش گفته می‌شود. این دوخت بایستی به اندازه‌ای ظریف دوخته شود که ما بین هر پتک فقط فاصله‌ای به اندازه یک تار نخ وجود داشته باشد. هر چه این دوخت ریزتر و ظریف‌تر باشد و در اصطلاح مثل منجوق باشد، پته، ارزشمندتر است. مرحله بعدی، آبدوزی یا متن دوزی است. در این مرحله با تیک دراز، سرو های بلند یا گل های پنج پر دوخته شده و زمینه پر می‌شود. مرحله آخر برگ دوزی است. این نوع دوخت حالتی زیگزاگی دارد و در حاشیه گل‌ها، اطراف ترنج‌ها و جقه‌ها بیشتر انجام می‌شود. در برگ دوزی بخیه‌های مورب و شویدی به صورت کوتاه و بلند وجود دارد. برگ دوزی مهم‌ترین، مشکل‌ترین و ظریف‌ترین قسمت کار است و باعث زیبایی دوچندان پته می‌شود. در آخر و پس از اتمام دوخت، به دلیل کشیدن و محکم کردن نخ‌ها، پته چروک می‌شود. برای رفع چروک پته را می‌شویند و اتو می‌کنند. پس از شستشو پته را روی چوب مخصوصی به نام نورد می‌اندازند تا خشک شود. البته امروزه عمل شستشو توسط اتوشویی ها انجام می‌شود. در این هنگام پته آماده فروش است. معروف‌ترین نقش در پته، طرح پته‌ای یا درخت زندگی است.

پخش کنندگان پته رو میز ناهار خوری

پخش کنندگان پته رو میز ناهار خوری برای خرید رومیزی بزرگ می توانید به بازار کرمان رفته و آن را از دست دوز های خانم خریداری کرد. عزیزانی که مایل به خرید رومیزی اصفهان و سفارش این محصول زیبا و دست ساز هستند می توانند از طریق همین سایت از همکاران ما مشاوره بگیرند و سفارش خود را ثبت کنند. برای خرید پته می توانید از مراکز پخش این محصول را خریداری نمایید.

یکی از کاربرد های پته برای تزیین روی میز به کار می رود. این نوع وسیله ی تزیینی را می توان در تهران، اصفهان، کرمان، و یا کاشان که بزرگترین شهر ها هستند تهیه کرد. خرید به صورت عمده پته برای تمام مردم با کیفیت خوب عرضه می شود. در هنگام خرید پته عواملی بر قیمت آن تاثیر می گذارد از جمله : نوع پارچه، نوع دوخت، تمیزی دوخت، ویا کیفیت نخ آن، که اگر نخ آن مرغوب باشد تاثیر بسیار بالایی در ماندگاری آن دارد. بسیاری از مراکز عمده آن در تهران دارای نخ مرغوب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا