پته کرمان

خرید عمده رومیزی پته دوزی درجه 1

پته دوزی از پشم ضخیم است و بیشتر نقوش در آثار پیت، فکری است و هیچ طرحی برای آن ندارد، نام هنر اصیل و سنتی ایرانی است. بازارهایی که ظروف سفید درجه یک را عرضه می کنند، نمونه های متنوعی از این آثار زیبا را از تولیدکنندگان خود می گیرند و سپس در سراسر کشور توزیع می کنند. از این رو برای خرید عمده رومیزی پته دوزی درجه 1 می توانید به سایت فروش ما مراجعه کنید.

خرید عمده رومیزی پته دوزی درجه 1

راهنمای انتخاب بهترین رومیزی پته دوزی

راهنمای انتخاب بهترین رومیزی پته دوزی نقش ها هر چه پیت سازنده تر باشد و تکه های روسری کوچکتر یا پهن تر باشد، مواد بیشتری در اختیار دارد زیرا هنرمند زمان بیشتری را با او می گذراند. الگوهای مورد استفاده در الگوها معمولا به سه زیر گروه زیر تقسیم می شوند. دوخت ریز یا درشت از آنجایی که نخ های مورد استفاده در گلدوزی پشمی و کرکی هستند، نقوش روی سطح شال از نخ های ابریشم مانند ابریشم طرح دار بزرگتر است.

با این حال، برخی از هنرمندان پت دوز سطح پارچه را چنان ماهرانه رنگ می کنند که ظرافت بسیار ظریفی دارد. ظرافت طرح ها عامل تعیین کننده ای در قیمت یک حیوان خانگی است. رنگ گیاهی یا شیمیایی مانند بسیاری دیگر از صنایع دستی ایرانی گفتیم که رنگ های مورد استفاده در گلدوزی طبیعی است.

فرش های طرح دار نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما همانطور که گفتیم امروزه برخی از صنعتگران به دلیل هزینه کم از صورت های شیمیایی و نساجی استفاده می کنند. الیاف به رنگ های طبیعی رنگ می شوند، نرم تر و نازک تر می شوند، بنابراین درز آنها روی روسری نازک تر می شود.

نکات مهم در انجام هنر پته دوزی

نکات مهم در انجام هنر پته دوزی گلدوزی و گلدوزی از دیگر نام های هنر پیت است و این هنر اصیل کرمانی شباهت زیادی به گلدوزی دارد اما تفاوت هایی با آن دارد. گره به طور سنتی در این هنر مورد استفاده قرار نمی گیرد و علاوه بر آن رنگ های خاصی دارد و برای انتخاب رنگ ها تابع قوانین خاصی است و برای این کار از نخ ها و پارچه های مخصوص استفاده می شود.

ابتدا طرح مورد نظر را روی کاغذ بکشید یا چاپ کنید، سپس طرح کاغذ را با سوزن سوراخ کنید تا بتوانید طرح را روی پارچه بچسبانید، کاغذ الگو را روی پارچه قرار دهید و طرح را روی پارچه پیاده کنید. صابون خیاطی بعد طراحی کنید با ماژیک پر کنید توجه داشته باشید که به این مرحله بافتن روی پتو می گویند. پته رو میز ناهار خوری الگوی آن مانند دوخت خط یا نخ گلدوزی است. پتک طرح دار در این مدل دوخت به دو نوع چکش مربعی و اریب تقسیم می شود.

برای دوخت متن گلبرگ از چکش های مورب و برای دوخت خطوط حاشیه از چکش های مربعی استفاده می شود. نحوه دوخت چکش مربع ابتدا باید سوزن را از گوشه مربع بیرون بیاورید و با سوزن زاویه 90 درجه ایجاد کنید سپس با کوک های رومانیایی زاویه درخت را اصلاح کرده و سوزن را کامل کنید. مربع، همین روش را در مقابل زاویه انجام دهید. برگ های طرح دار بخیه های برگ نیز شامل دوخت های شویدی بلند و کوتاه و دوخت های منحنی است.

بعد از دوخت لانه زنبوری، دامن به دلیل سفت شدن نخ ها جمع می شود، در قدیم آن را با آب خنک می کردند و به روش خاصی خشک می کردند، اما امروزه پس از اتمام کار دوخت آن را دوخت می کنند. می توانید نخ های اضافی را بردارید و با پودر لباسشویی و آب سرد بشویید و چند بار آب آن را عوض کنید و با اتو خشک کنید و فقط از پشم بودن آن اطمینان حاصل کنید. پارچه را حتما با آب سرد بشویید در غیر این صورت پارچه احساس می شود.

بررسی لطافت و ضخامت پته کرمان

بررسی لطافت و ضخامت پته کرمان پته رومیزی گرد سفید یکی از انواع دوخت و دست ساز استان کرمان است که از نظر دو خط شباهت زیادی به دوخت دارد اما تفاوت های زیادی با آن دارد برای دوخت حیوان خانگی باید از رنگ خاصی برای آن استفاده کرد. و رنگ ها در حیوان خانگی طبق قوانین خاصی انتخاب می شوند. که بستگی به رنگ پارچه زمینه یا همان عرض دارد. نکات زیر برای شروع دوخت پته مهم است: ابتدا طرح مورد نظر شما و رنگ پهن یا پارچه خامی که می خواهیم بدوزیم را انتخاب می کنیم.

سپس باید رنگ و نوع کاموا را که بسته به رنگ پهن است انتخاب کنیم و سپس شروع به دوخت کنیم. برای تاکید کامل بر طرح روی پارچه. به این دلیل که می توانیم نقش های روی پارچه را مرحله به مرحله پر کنیم گلدوزی دایره ای روی حیوان خانگی ما دوخته می شود همانطور که گفته شد برای انتخاب رنگ نخ برای دوردوزی قوانین خاصی وجود دارد. اگر رنگ قطعه پهن قرمز تیره یا سفید است، خطوط باید با رنگ های خاصی نقطه چین شوند.

خط گلدوزی پهن سفید: از نخ زرد یا مشکی استفاده می شود. خط گلدوزی آبی پهن: از نخ زرد مخصوص استفاده می شود. خط گلدوزی پهن آبی: از نخ مشکی و گاهی از نخ های قرمز و سفید و زرد استفاده می شود. خط گلدوزی سبز پهن: از نخ های زرد و مشکی استفاده می شود. خط گلدوزی پهن قرمز: از نخ های مشکی، زرد و سفید استفاده می شود.

خط پهن طرح دار در رنگ شتری و نارنجی: از نخ مشکی استفاده شده است. ظرافت خیاطی در پیت هنگام دوخت، ظرافت در نتیجه نهایی کاملا مشخص است، هر چه ریزتر و بهتر دوخت کنیم، نتیجه زیباتر و شکیل تر خواهد بود. مهمترین مرحله بعد از پایان تور گلدوزی مرحله سایه ساقه برای نقش گلهای موجود است.برگ دوزی اغلب در لبه ها و به صورت دوخت زیگزاگ انجام می شود. به آن چکش دوزی نیز می گویند.

اما نکته قابل توجه این است که پته رومیزی سنتی ماهر آنقدر ماهرانه روی زمینه یا پارچه پهن کار می کنند که ظرافت نقش ها مشهود است. و حتی ضخامت نخ پشمی به چشم نمی آید.این باعث افزایش کیفیت آن می شود.و نقش تعیین کننده ای در قیمت دارد. پیت از نخ های رنگی استفاده کرد برای دوخت پته از دو نوع نخ یا نخ استفاده می شود:

نخ گیاهی: نخ هایی با رنگ طبیعی (رنگ طبیعی) وجود دارد که این نوع نخ ها از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار هستند، زیرا ظرافت آن ها در نهایت باعث ایجاد پت بسیار با کیفیت و همچنین مقاومت بیشتری در برابر نور خورشید می شود. نخ رنگ شده شیمیایی: امروزه نخ های رنگ شده طبیعی قیمت بیشتری دارند، بنابراین نخ های رنگ شده در کارخانه های شیمیایی و نساجی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع نخ مقاومت کمتری دارد و در مقابل آفتاب سریعتر تغییر رنگ می دهد.

قیمت استثنایی رومیزی پته دوزی درجه 1

قیمت استثنایی رومیزی پته دوزی درجه 1 بهترین راه برای تهیه رومیزی پت سفید با کیفیت عالی و درجه یک در طرح ها و رنگ های مختلف با قیمتی مقرون به صرفه و استثنایی خرید عمده این محصول می باشد.فروش عمده این محصول قیمت آن بسیار کمتر از خرید جزئی می باشد.

خرید رومیزی چهارخونه مانند انواع دیگر سفره ها به دو صورت حضوری و آنلاین عرضه می شود. میزهای سفید معمولا منحصر به فرد ترین متریال و بالاترین کیفیت را ارائه می دهند. روی پارچه های مختلفی که می توان از آن به عنوان سفره استفاده کرد، پردازش می شود. کیفیت مواد آنها باید بالا باشد تا بتوان روی آنها تاکید کرد. از این رو برای اطلاع بیشتر درباره قیمت استثنایی رومیزی پته دوزی درجه 1 به سایت ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا