شال پته

خرید بی واسطه شال پته خام

پته دوزی از هنرهای اصیل و ماندگار در ایران بوده که بیشتر روی پارچه های ضخیم و پشمی انجام می شود. در این هنر زیبا زنان ایده های مختلفی را که برگرفته از نقوش طبیعی و اسلیمی و هندسی است روی پارچه طراحی می کنند و سپس با سوزن و نخ های رنگی آن را به صورت بخیه دوخت می زنند. شال هایی که با این سبک طراحی می شوند در بازار ارزش زیادی دارند. خرید شال پته خام آن هم بدون واسطه بیشتر از تولیدی و نمایندگی های مجاز آن امکان پذیر بوده و هزینه کمی را هم در بر می گیرد.

خرید بی واسطه شال پته خام

معرفی طرح های اصیل شال پته

معرفی طرح های اصیل شال پته پته کهن دارای طرح های مختلفی بوده و طرح های اصیل شال پته بیشتر بوته، ترنج و سرو هستند و همانطور که مشاهده می کنید اغلب اشکال بر گرفته از طبیعت هستند تا کار شکلی طبیعی و سنتی پیدا کند. طراحی و سوزن دوزی گل و بوته آن هم به صورت برجسته نمای بهتری به کار می دهد. این طرح ها همگی بر گرفته از قوه تخیل و خلاقیت زنان و دختران هستند که هر کدام حرفی برای گفتن دارند. شال هایی که پته دوزی می شوند تنوع رنگی بالایی هم دارند و تمام سلیقه ها را به خوبی پوشش می دهند.

برخی طرح ها ساده هستند و برخی دیگر به شکل سه بعدی و برجسته می باشند که اغلب در حاشیه شال کار می شوند. نمای پته بیشتر مناظر طبیعی بوده که دیدن آن حس خوبی به انسان می دهد. امروزه طراحی ها کمی سبک بروز تر پیدا کرده اند بدین ترتیب تنوع در طرح ها بیشتر شده و رنگ و آب شیک تری پیدا کرده اند. گل و بوته ها رنگ مختص به خود را دارند و چیدمان آنها به صورت سلیقه ای بوده تا تنوع کار بیش شود.

در طراحی های اصیل پارچه های پشمی با کیفیت و ضخیم استفاده می کنند تا سوزن دوزی بهترین شکل خود را داشته باشد و از کار اصلی جدا نشود. معرفی طرح های اصلی مشتری را با اصالت کار بیشتر آشنا می کند و همین امر هم شرایط را برای خرید فراهم می سازد.

انواع دوخت‌ها در شال پته

انواع دوخت‌ها در شال پته پته صورتی به روش های مختلفی دوخته می شود و انتخاب نخ های رنگی باعث شده تا کار جلوه ای شاد و رنگی داشته باشد. در شال پته دوخت نمونه های مختلفی دارد و شما برای دوخت وسط کار و همچنین حاشیه ها از روش های مختلفی استفاده می کنید. برای انجام این کار ابتدا طرح اولی توسط الگو روس کار کشیده می شود تا سوزن دوزی طبق آن صورت بگیرد. رنگ های اصیل برای دوخت اغلب تیره بودند و امروزه رنگ های روشن هم به این کار راه پیدا کرده اند.

برای شروع کار پته دوزی ابتدا باید جای خطوط اصلی را سوزن دوزی کند. در این مرحله دوخت به صورت خطی بوده و همه کوک ها به یک اندازه است تا نمای کار قابل قبول تر باشد. در واقع این مرحله به ساق دوزی معروف است که باید با ظرافت بالا صورت بگیرد. متن دوزی یا آب دوری در واقع اصلی ترین روش پر کردن گل و بوته ها است که اصلی ترین قسمت دوخت را به خود اختصاص می دهد. در این مرحله جلوه کار مشخص می گردد.

برگ دوزی و سایه زدن دارای دوختی زیگزاگ هستند که سوزن دوری به صورت کاملا ظریف از داخل تاروپود پارچه عبور داده می شود. پس لز دوخت پته شسته می شود تا رنگ و لعاب بهتری پیدا کند.

بررسی کیفی انواع شال پته

بررسی کیفی انواع شال پته در پته فروشی کیفیت پته ها متفاوت بوده و این تفاوت به عوامل مختلفی چون نوع مواد اولیه و نحوه دوخت بستگی دارد. شال های پته دوزی شده به صورت نازک و ضخیم است که در نمونه های ضخیم از پشم های با کیفیت و چند لایه بر استفاده می کنند بدین ترتیب هم کار شیک تر است و هم دوام بیشتری دارد. بررسی هایی که طی سال های اخیر بر روی ابن هنر زیبا انجام شده کیفیت خوب آن را ثابت کرده است.

انتخاب نخ های با کیفیت خود در سطح کیفی این هنر زیبا نقش دارد. نحوه دوخت از دیگر عواملی بوده که کیفیت این صنایع دستی جذاب به آن وابسته است. اگر سوزن دوزی به صورت تمیز و ظریف صورت بگیرد تاروپود کار از هم جدا نمی شود و شما می توانید شال دوخته شده را مدت طولانی استفاده کنید. وزن این شال ها سبک بوده و حمل و نقل راحتی هم دارند. چون رنگ نخ ها ثابت است قابل شستشو هم هستند.

چروک نشدن مهمترین مزیت پشم بزی است که سطح اولیه کار را تشکیل می دهد. سوزن هایی که برای دوخت به کار گرفته می شوند نمونه های مختلف دارند تا هر قسمت با شکل خاصی دوخته شود. کیفیت این اثر به تمام عوامل بستگی دارد و همه دست به دست هم داده اند تا زنان کرمانی در این امر موفق و صاحب نام باشند.

پخش مستقیم شال پته خام

پخش مستقیم شال پته خام قیمت رومیزی پته کرمان که نمایندگی آن را به صورت مستقیم پخش می کند مناسب بوده و همه می توانند به راحتی آن را خریداری کنند.‌ زمانی که دست واسطه ها از معاملات کوتاه می شود مشتری می تواند خود به صورت مستقیم به تولیدی و یا نمایندگی های مجاز آن در شهرهای مختلف و نزدیک به خود مراجعه کند و این صنایع دستی را با قیمتی ارزان تر خریداری کند. شال هایی که توزیع می شوند هم سطح کیفی بالایی دارند و هم قیمت خوبی را به خود اختصاص می دهند.

پته دوزی شهرت جهانی دارد از این رو شرکت های بازرگانی هم با تولیدی همکاری می کنند تا بتواند هنر خود را به اقصی نقاط جهان ارسال کند‌. توزیع توسط شرکت ها در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد. بیشتر تولید کنندگان امروزه دارای سایت فروشگاهی هستند و با تبلیغات گسترده ای که انجام تی دهند محصول خود را به دنیا معرفی می کنند. این روش مدرن بازدهی خوبی هم به همراه دارد.

نمایندگی ها برای پخش ابتدا سفارش مشتری را ثبت می کنند و سپس محصولی که نیاز دارد را به دست او می رسانند. در زمان پخش بسته بندی اهمیت زیادی دارد چون مانع از افت کیفیت کار شده و جذابیت آن را هم برای مشتری داخلی و خارجی خصوصا در زمینه صادرات بیشتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا