پته کرمان

خرید بدون واسطه پته کرمان بالش درجه یک

تعداد زیادی از افراد که با هنر پته کرمان بالش آشنایی ندارند بر این باورند که پته مانند یک اثر چهل تیکه و یا بدون دخالت نیروی انسانی تولید میگرددو باید گفت که این اثر سنتی و زیبا با هزاران بار سوزن زدن توسط دوزنده محترم و خوش سلیقه برروی شال وبالش پته ورومیزی بیضی قرمزوپشتی درختی انجام می شود. پته کاربردهای فراوانی دارد و معمولاً جهت تزئین منازل از آنها استفاده می شود وبه عنوان مثال در رومیزی پته. بقچه. کوسن. ساعت. سینی و…استفاده ميشود. به نوعی سوزن دوزی بر روی پارچه پشمی انجام ميشود را، پته دوزی ميگويند و به پارچه های دوخته نشده که فقط دارای طرح میباشند، پته خام میگویند. در بازار فروش پته انواع پته های خام به چشم می خوردو پارچه ای که بر روی آن پته دوزی انجام می شود، از جنس های مختلف تولید می گردد:پلی استر. پشم درجه ۱و پشم درجه۲ ميباشد.

خرید بدون واسطه پته کرمان بالش درجه یک

شناخت بهترین جنس پته ی بالش

شناخت بهترین جنس پته ی بالش هرچه بقچه قرمزپته پرکارتر باشد و قسمتهای زمینه و به عبارت دیگر همان شال یا عریض کمتر مشخص باشد،آن پته ارزش کاری بیشتری دارد.

بهدلیل اینکه هنرمند زمان بیشتری را صرف آن نموده است ودوخت ریز یا درشت همانطور که می دانید نخهایی که برای دوخت پته استفاده می شود،پشمی هستند.

به همین دلیل نخهای پشمی با وجود پرزهایی که دارند چندان ظریف نميباشند اما نکته قابل توجه اینجاست که هنرمندان ماهری که کار پته دوزی را انجام می دهند چنان ماهرانه بر سطح عریض یا همان پارچه زمینه نقش می اندازند که ظرافت نقشها به خوبی قابل مشاهده است.

حتی ضخامت نخها ی پشمی هم قابل رویت نیستندو همین امر کیفیت آن را بالا می بردو نقش تعیین کننده ای در قیمت پته ایفا مینمايد.

نخهای رنگی بکار رفته در پته نخها یا ریسهایی که برای دوخت پته استفاده می شوند دو نوع هستند: نخهای با رنگ گیاهی: نخهایی هستند که به صورت طبیعی رنگ شده اند.

این نوع نخها از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار ميباشند زیرا ظرافت آنها باعث می شوددر آخر کار پته ای بسیار با کیفیت داشته باشیدو همچنین در برابر نور خورشید مقاوم ترميباشند.

نخهای با رنگ شیمیایی: امروزه به دلیل گرانتر بودن نخهایی که به صورت طبیعی رنگ آمیزی شده اند از نخهایی که رنگ هایشان به صورت شیمیایی و در کارگاههای نساجی تولید می شو ند،نیز استفاده میگردد.

این نوع نخها از مقاومت کمتری برخوردار بوده و در برابر نور خورشید هم سریعتر رنگشان تغييرميكند.

سوزن مورد استفاده برای دوخت پته از نوع چنایل است و چنایل Chenille واژه ایست با ریشه فرانسوی و به معنی هزار پا می باشد.

که نام نوعی سوزن ميباشدكه این سوزنها بلند و باریک و با نوک تیز و چشمی های بزرگ دارند واین سوزنها برای گلدوزی روی پارچه های ضخیم و درشت بسیار مناسب ميباشند.

نگین دوزی قرمز جزو خرجکارهای محبوب است که در هنرهای تزیینی ماننده درباری دوزی، عثمان دوزی و شیبوری، زیباسازی و تزیین لباس،کیف استفاده ميگرددو این نگین دوزي در سایز های مختلف موجود است.

سایز بندی متنوع پته بالش فیروزه ای

سایز بندی متنوع پته بالش فیروزه ای پته دوزی از جمله زیباترین و قدیمی ترین سوزن دوزی های سنتی ایران است که در تاریخ فرهنگی کرمان ریشه ای بسیار عمیقي دارد.

هنر پته دوزی کرمان احساسات و ذوقی است که بر تن پارچه دوخته می شود و زنان کرمانی آن را به زیبایی با نقش های متنوع مزین می کنند.

پته دوزی نوعی از هنر رودوزی یا سوزن دوزی ایرانی و از جمله صنایع دستی و سوغات شهر کرمان است و این اثر هنری در کنار زعفران ایرانی، پسته، فرش و صنایع دستی مانند ظروف مینا کاری به کشورهای دیگر صادر ميگردد.

در کرمان علاوه بر صنایع دستی مختلف، خوردنی هایی مانند فالوده کرمانی و کلمپه کرمانی نیز بسیار معروف ميباشند.

پارچه زمینه پته پارچه ای ضخیم و پشمی است که به آن شال یا عریض ميگويندو این پارچه از جنس موی بز یا پشم گوسفند است و نخ های مورد استفاده جهت دوخت پته از جنس پشم گوسفند هستندكه به آن ها ریس ميگويند.

هنرمندان پته دوز که اغلب آنها زنان و دختران خانه دار هستند بوسیله سوزن نقوشی را که برگرفته از ذهن آنها است به وسیله بخیه های نخی رنگین بر زمینه عریض به تصویرميكشند.

کته مهمی که در رابطه با نگهداری پته ها وجود دارد اين است که برای جلوگیری از آسیب دیدگی پته ها و دورماندن آن از حشرات موذی می بایست پته ها را در جای خنک نگهداری كردو به صورتی که هوا در آن جریان داشته باشد. بهترین کار برای حفظ پته ها، قرار دادن آن در لای پارچه نخی و در مجاورت صابون هاي عطری می باشد.

درساير بخش های پته دوزی، رنگ و برگ های پته نیز می بایست با دیگر رنگ هاي پته همخوانی داشته باشد تا بتواند هارمونی کار را حفظ نمود.

به همین علت در پته سفید رنگ های مشکی، لاکی، سبز ، آبی، در پته قرمز رنگ های سفید، زرد، آبی، سبز در پته سبز رنگ سفید، آبی، زرد، مشکی، لاکی و در پته سورمه ای؛ سفید، زرد، آبی، سبز استفاده ميگردد.

اطلاعاتی درباره تولید پته بالش اصفهان

اطلاعاتی درباره تولید پته بالش اصفهان اصفهان یکی از شهرهایی است که صنایع دستی و آثار هنری زیادی دارد و در زمینه پته دوزی نیز دستي دارد. که میتوان گفت اصفهان دارنده تولیدی هایی با کیفیت در زمینه پته خام را در خود جای داده است.

پته های خام اصفهان نیز مانند هر کالای دیگری از نظر کیفیت نیز رده بندی می شوندو پته خامی که از پشم درجه یک باشد در رده ی بالا قرار می گیرد و پس از آن پته خام با پشم درجه دوم و سپس پته خام از جنس پلی استرميباشد.

پته ها علاوه بر جنس و کیفیت آنها از نظر تراکم نیز رده بندی می‌گردندو مثلاً تراکم بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ از کیفیت تراكم مناسبی برخوردار است. سایت فروش پته بالش اصفهان تولید کننده انواع پته های خام و دوخته شده می باشد. که امکان خرید اینترنتی را برای رفاه بیشتر مشتریان فراهم نموده است.

و تمامی انواع پته بالش را به قیمت تولیدی عرضه و پخش مينمايد و برای تهیه بهترین نوع پته خام با نقش دلخواه خود از طریق سایت هاي اينترنتي و يا به صورت حضوري ميتوانند پته بالش اصفهان راتهيه نمايند.

بهترین تولید کنندگان پته کرمان بالش

بهترین تولید کنندگان پته کرمان بالش شال هایی که در حال حاضر بیشتر در بازار موجود است، ترکیبی از پلی استر و پشم می باشد، که به اصطلاح به آن ها شال نانو گفته ميشود. تهران به دلیل این که بزرگترین شهر ایران می باشد می‌توان گفت که در همه مشاغل توانایی دارد و تولید کنندگان هر شغل را در خود جای داده است. پته خام در انواع مختلف و نقش های متفاوت تولید می‌شود و حتی این امکان وجود دارد که به اندازه دلخواه شما و نقش مورد نظر، تولید شودو همچنین پته خام در رنگ های مختلف وجود دارد.

خرید پته از طریق تولید کنندگان، ارزانتر از بازار است و به دلیل اینکه خرید بدون واسطه انجام می‌گردد و دست واسطه‌گران در میان نیست برای خرید بدون واسطه و به طور مستقیم از تولید کنندگان از طریق سایت مخصوص پته وبه صورت اينترنتي اقدام نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا