پتهپته کرمان

بازار فروش پته ی ساعت

چگونگی تولید ساعت پته

یکی از جذاب ترین ایده هایی که با استفاده از هنر پته دوزی ایجاد شده است،ساعت پته است .
برای تولید این ساعت پته ،پته ای که در سایزهای مختلف و طرح های متنوع کشیده شده است را میدوزند .در بعضی از طرح ها علاوه بر طرح ساعت طرح های جذاب دیگری به آن اضافه می شود ،که زیبایی کار را دو چندان می کند .
بعد اینکه ساعت پته دوخته شد، در پایان کار عقربه و موتور ساعت را روی آن می گذارند .
بعضی از پته ها برای استفاده فقط نیاز به یک قلاب دارند.که آنها را به دیوار نصب کنند.یعنی تنها با یک قلاب آنها برای آویزان شدن به دیوار آماده می شوند  .
اما در مرحله ی آخر تولید ساعت پته آن را داخل یک قاب و شیشه می گذارند ،این کار باعث میشود که ساعت پته کثیف نشود و همین طور ازساعت پته محافظت خواهد کرد .
از ساعت پته می توان به عنوان ساعت دیواری یا ساعت رومیزی و حتی به عنوان ساعت ایستاده استفاده کرد .
در واقع ساعت پته هدیه ای است، که یک تکنولوژی بسیار کاربردی، ساده و مفید را در قلب یک هنر بینهایت زیبا دوخت روی پارچه به نام پته دوزی قرار داده است .
که از گذشته تا الان با دستان توانای هنرمندان کرمانی دوخته شده است.و سالهای سال زینت بخش فضای دلنشین خانه های علاقه مندان به هنر است .
ساعت پته هدیه ای بسیار زیباست که لحظه های هر شخص را رنگارنگ ومیکند و خانه ای با طرح و نقش های سنتی در مقابل چشمان افراد به نمایش قرار خواهد گرفت .
دیدن زمان از میان طرحهای اصیل ایرانی و یک باغ پر از گلهای زیبا و رنگارنگ که دوام و کیفیت خیلی بالایی دارد.فوق العاده شگفت زده است و به اصطلاح می توان گفت که خزانی به دنبال ندارد.

کیفیت ساعت پته

پته دوزی هنر اصیل ایرانی است که به کمک آن می‌توان محصولات بسیار متنوعی را تولید کرد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این هنر، کاربرد گسترده آن است .

به عنوان مثال پته ساعت یکی از جذاب‌ترین محصولات پته دوزی است، به طور کلی پته یکی از صنایع دستی مربوط به استان کرمان است .

پته دوزان طرح‌های مختلفی روی زمینه مخصوص که از پشم تهیه می‌شود، پیاده می‌کنند. این طرح‌ها می‌توانند شامل نگاره‌های سنتی، گل و مرغ و… باشند .

جنس پته‌ها به گونه‌ای است که می‌توانند در قسمت‌های مختلف دکوراسیون، به عنوان وسایل تزئینی و حتی در استایل و لباس نیز مورد استفاده قرار بگیرند .

ساعت پته با انواع ساعت هایی که در بازار وجود دارد این تفاوت را دارد که ساعت پته دارای نقش هایی است که با نخ های رنگارنگی که ریس نام دارند ، بر روی پارچه هایی که به عنوان زمینه ی این کار هنری مورد استفاده قرار می گیرند، دوخته میشوند .

در دل این پارچه طرح های متنوع و رنگارنگی نقش بسته اند.و جنس این پارچه ها عموما پشم است اما از جنس پلاستیک هم وجود دارد که به هیچ عنوان دارای کیفیت نیست .

و بهتر است که در تولید ساعت پته از این نوع پارچه استفاده نشود .

ساعت پته هدیه ای ارزشمند

ساعت پته یکی از هدیه های بسیار ارزنده ای ست. که درطرح ها و رنگهای مختلف وجود دارد و ما به آن ها یی که برایمان عزیز هستند و عاشق پته ی کرمان هستند و از داشتن این هنرهای مملو از احساسات پاک هنرمندان لذت می برند ،تقدیم می کنیم .

این هدیه کاملا خاص و بسیار ویژه به شمار می آید و به طور قطع بهترین و خاص ترین هدیه ای خواهد بود که هر فردی می تواند در طول زندگی خود دریافت نماید .

و هر شخص می تواند این هدیه زیبا را از فروشگاه پته ی هشت رنگ خریداری کند،فروشگاه پته هشت رنگ با جمع آوری آثار هنرمندانی اصیل از شهرهای استان کرمان مجموعه ای از آثاری ارزشمند را فراهم کرده است تا علاقه مندان به خرید صنایع دستی به راحتی بتوانند به ارزشمندترین های صنایع دستی ایران دسترسی داشته باشند.

طرح های ساعت پته

ساعت پته به عنوان یک پته دوزی ایرانی بسیار ارزشمند و نفیس است و ترکیبی کاملاً حساب شده از رنگ هایی متنوع نظیر مشکی ، نارنجی، ، زرد ،سفید و رنگ های سبز، آبی وقرمز در انواع روشن و تیره ی آن ها است .

این نوع از انواع دوخت های سنتی که یکی از رنگارنگ ترین انواع هنرهای ایرانی به شمار می آید پیچش بی نظیر منحنی های نقش هایی زیبا را که با ظرافتی فوق العاده بر صفحه ی پارچه هایی از جنس پشم با هنرمندی تمام دوخته شده اند، به نمایش گذاشته است .

چینش زیبا و هنرمندانه ی نقش هایی رنگ به رنگ با نام هایی خاص مانند بادامی،زنبق،بازوبندی،قهر و آشتی،قرص یا سلسه است .

 

کاربرد ساعت پته

ساعت پته در هر فضایی کاربرد دارد .ولی به دلیل ساختار سنتی و اصیلی که دارد.برای فضاهای سنتی کاربرد بیشتری دارد.بعضی از افرادی که دوست دارند که دکوراسیون منزلشان را به سبک سنتی طراحی کنند .

استفاده از پته به خصوص ساعت پته زیبایی بی نظیری به دکوراسیون منزلشان می دهد و کافه ها و رستوران های سنتی بهتر است برای جذابیت دکوراسیون خود از ساعت پته استفاده کنند،هتل ها به خصوص هتل های لوکس و پرتردد ،چون در بسیاری از موارد پذبیرای گردشگران خارجی هستند و گردشگران عموما به صنایع دستی کشورهای دیگر علاقه خاصی دارند این هتل ها بهتر است برای تزئین دکوراسیون خود و توجه توریست ها از ساعت پته در دکوراسیون هتل استفاده کند .

اینها تنها چند ایده ی استفاده از ساعت پته است .

این محصول منحصر به فرد به دلیل جلوه ی زیبایی دارد در خیلی از فضاها کاربرد دارد

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]مرکز اصلی پته دوزی ایران در کرمان است. به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای تهیه انواع مختلف پته تنها باید به کرمان مراجعه کنند. اما امروزه می‌توان صنایع دستی هر شهری را در سراسر کشور پیدا کرد، خرید و از آن استفاده کرد. البته در صورتی که از یک ارائه دهنده بزرگ پته استفاده نکنید، احتمالا گزینه‌های انتخابی شما محدود خواهد بود. فروشگاه پته هشت رنگ ارائه دهنده طرح‌های متنوع پته ساعت است. این مجموعه به صورت تخصصی در حوزه طراحی، تولید و عرضه پته فعالیت می‌کند. به همین دلیل می‌تواند پاسخگوی نیاز مشتریان مختلف باشد. پته هشت رنگ همچنین به شما کمک می‌کند اکسسوری‌های دیگر دکوراسیون را با ساعت ست کنید. هماهنگی یکی از اصول مهم در طراحی دکوراسیون به شمار می‌رود. برای ثبت سفارش یا اطلاعات بیشتر می‌توانید از منوهای موجود در سایت کمک بگیرید. پته هشت رنگ اطلاعات مربوط به حوزه پته دوزی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. [/hwgold-dash]

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا