شکلات خوری پتهشکلات خوری پته کرمان

بازار عرضه شکلات خوری پته کرمان

کشور ایران سرزمینی که هر گوشه آن ممکن است سوغاتی های مربوط به خود را داشته باشد. برخی از این سوغاتی ها نظیر پته کرمان که به تولید محصولاتی نظیر شکلات خوری پته کرمان در بازار عرضه این محصولات می پردازد ممکن است علی رغم اینکه هنوز به خوبی شناخته شده نیستند بازار فروش خیلی خوبی داشته باشند. احتمالا همین امر موجب شده است شرکت های زیادی در بازار عرضه این محصول به گرفتن سفارش شکلات خوری پته و عرضه آن به صورت عمده بپردازند.

بازار عرضه شکلات خوری پته کرمان

آشنایی با مراحل دوخت شکلات خوری پته

آشنایی با مراحل دوخت شکلات خوری پته به نظر می رسد پته یکی از صنایع دستی کهن استان کرمان می باشد که در میان بسیاری از مردم شهرت چندانی برخوردار نیست و مردمی که به ویژه در استان های دورتر زندگی می کنند شاید تا کنون بخش زیادی از آنها حتی نام آن را نیز نشنیده باشند این موضوع ما را بر آن داشت تا در اینجا به منظور آشنایی مردم با مراحل دوخت شکلات خوری پته کرمان و افزایش دانش مردم نسبت به این هنر کرمانی به صورت مختصر به این موضوع به پردازیم.

با استناد به یافته ها ممکن است بتوان گفت برای تولید یک محصول پته چه شکلات خوری و غیر آن به ریس یا نخ پته دوزی، عریض که گفته می شود یک نوع پارچه ضخیم پشمی است، قیچی، شابلون یا کاربن، سوزن و انگشتانه نیاز است. به نظر می رسد اولین گام در تولید یک محصول پته نظیر شکلات خوری ابتدا پارچه ای پشمی ضخیم موسوم به عریض را بر داشته و آن را برش می دهند.

در گام بعد نیز عریض را در اختیار یک طراح گذاشته تا طرحی مناسب برای کار در نظر بگیرد. گفته می شود در این مرحله اول طرح را بر روی کاغذ کالک پیاده کرده و سپس با کمک سوزن طرح را بر روی پارچه عریض انطباق می دهند.

در گام بعد که گرته زنی نام دارد با کمک خاک زغال مسیر نقش ها را روی عریض مشخص نموده و این نقطه های مشخص شده را با یک قلم مخصوص به هم وصل می کنند. البته شاید بتوان گفت امروزه عمدتا از قالب زدن و شابلون برای طرح زدن استفاده می شود.

در گام های بعد رنگ نخ انتخاب شده و از روی طرح ها شروع به دوخت می کنند به این عمل ساقه دوزی می گویند. سپس داخل نقش سورن دوزی می گردد. گام آخر نیز پته دوزی است که گفته می شود از وسط عریض به سمت حاشیه ها انجام می گردد. سپش اطراف طرح های حواشی پته را به شکل زیگزاگ برگ دوزی می نمایند.

سرانجام نیز پته را شسته و اتو کرده و ظرف شکلات خوری را داخل آن بگذارید.

مراکز خرید شکلات خوری پته ارزان قیمت

مراکز خرید شکلات خوری پته ارزان قیمت با وجود این که به نظر می رسد شکلات خوری پته و سایر محصولات این صنعت دستی برای بسیاری از ایرانیان ناشناخته است مراکز زیادی به فروش این محصولات می پردازند که این امر می تواند بیانگر رونق بازار این محصول باشد. بر این اساس اگر بازار شکلات خوری و سایر محصولات پته را بازاری رو به توسعه بدانیم شاید بیراهه نرفته باشیم. ممکن است افزایش قیمت شکلات خوری پته همزمان با گرانی های افسار گسیخته بازار تهیه آن را برای خیلی‌ها سخت کرده باشد.

با این وجود به نظر می رسد با مراجعه به مراکز معتبر خرید شکلات خوری ارزان قیمت بتوانید این محصول را با قیمتی به مراتب بهتر از قیمت آن در بازار تهیه کرده و در خانه استفاده نمود یا به عنوان کادو به دوستی هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا