پته کرمان

مرکز فروش و پخش متکای پته در تهران

مرکز فروش و پخش متکای پته در تهران، همیشه از بازار گرمی برخوردار می باشد، چون انواع مدل های کالا را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار مشتریان می گذارد. متکای پته، یکی از محصولات پته دوزی می باشد، که طرح های زیبایی با نخ پشم و سوزن روی پارچه ایی که به آن عریض می گویند، دوخته می شود.

مرکز فروش و پخش متکای پته در تهران

دانستنی هایی جالب درباره متکای پته

دانستنی هایی جالب درباره متکای پته متکای پته، بر روی پارچه ایی ضخیم که به آن عریض می گویند دوخته شده است. این نوع پارچه در رنگ های متفاوت قرمز، سبز، سرمه ای، مشکی، نارنجی و کرم وجود دارد، که از میان این رنگ ها، از رنگ قرمز و کرم استفاده بیشتری می شود. متکای پته دارای مدل های مختلفی مانند متکا پته با کناره قرمز صادراتی، متکا پته با کناره سفید صادراتی و….. می باشد.

نقش های اصیل و زیبایی که در دوخت متکای پته استفاده می شود تحت تاثیر تفکرات، اعتقادات و بینش هنرمندان می باشد و از طرح های اصلی پته دوزی می توان به بته جقه و لچک ترنج اشاره کرد. برای این که سرعت عمل در هنگام پته دوزی بالا باشد و کیفیت کار هم دقیق و خوب باشد به ابزاری مانند انگشتانه نیاز است، که دارای جنس چرمی، چوبی، پلاستیکی و فلزی می باشد، جنس فلزی زرد رنگ انگشتانه بهترین نوع انگشتانه برای پته دوزی است. یکی دیگر از ابزارهایی که برای پته دوزی استفاده می شود قیچی می باشد، که شامل قیچی برش و قیچی زیگزاک است. برای دوخت پته از نخی به نام ریس استفاده می کنند.

این نوع نخ از پشمی که ریسیده شده است تهیه می شود، برای اطمینان از کیفیت نخ باید به یک سری نکات توجه کنید، اولین نکته این است، که نخ پته هنگامی که شسته می شود نباید از خود رنگی پس بدهد، علاوه بر این، نخ پته را هنگامی که از دو طرف می کشید نباید به راحتی بریده شود، در غیر این صورت نشان دهنده کیفیت پایین نخ می باشد.

بهترین نخ پته باید یکدست و صاف باشد، سوزنی که برای پته استفاده می شود، باید سوراخ آن گشاد باشد، تا نخ پشمی که ضخامت زیادی دارد، به راحتی از آن عبور کند. پته دوزی علاوه بر این که برای دوخت متکا استفاده می شود، برای دوخت تابلو قرآنی، جانماز، جلد قرآن، پرده، رومیزی، روتختی، کوسن و….. هم مورد استفاده قرار می گیرد.

فرایند تولید متکا پته سفید

فرایند تولید متکا پته سفید برای دوخت متکا پته کناره سفید، ابتدا ابعاد متکا مورد نظر باید بررسی شود و سپس مطابق با اندازه آن پارچه ایی که برای دوختن پته دوزی لازم است تهیه می شود، سپس باید نقشه روی کاغذی که به آن کالک می گویند، کشیده شود و روی پارچه عریض نقشه را منطبق می کنند و طرح اولیه را با گرته زنی می کشند و سپس شروع به دوختن متکا پته می کنند.

جای خطوط اصلی در مرحله ساقه دوزی، که از قبل مشخص شده را سوزن می زنند و سپس جاهای خالی را پر می کنند، که با اسم های متن دوزی و آب دوزی این مرحله را می شناسند، سایه زدن و برگ دوزی جزو مراحل آخر پته دوزی می باشد.

توزیع بی واسطه متکای پته باکیفیت در طرح های شیک

توزیع بی واسطه متکای پته باکیفیت در طرح های شیک توزیع بی واسطه متکای پته باکیفیت در طرح های شیک، به صورت آنلاین انجام می شود، که این باعث شده تمام مشتریان سراسر کشور بتوانند، به راحتی هر طرح و مدلی از متکای پته را که می خواهند تهیه کنند. علاوه بر این، مزیت های استفاده از متکای پته باکیفیت باعث شده توزیع پر رونقی داشته باشد، که از مزیت های متکای پته به گزینه های زیر می توان اشاره کرد:

  • به تزیین اتاق خواب کمک فراوانی می کند.
  • با روتختی و ‌…. می توانید آن را ست کنید.
  • در طرح و اندازه های مختلفی تولید می شود.
  • کیفیت و دوام بالایی دارد.
  • با ظرافت و دقت فراوانی طرح های آن دوخته شده اند.
  • از بهترین پارچه عریض و نخ پشمی ریسی بافته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا