پته رومیزیپته رومیزی چهار گوش

مرکز فروش رومیزی یک در یک پته رنگی

مهم ترین ویژگی رومیزی یک در یک پته رنگی

رومیزی پته در استان های مختلفی تولید می شود. اما تولید کننده اصلی این محصول استان کرمان است. هنر پته دوزی ریشه در تاریخ و فرهنگ شهر کرمان دارد .

رومیزی پته یک در یک از زیباترین هنرهای دستی ایرانی محسوب می ‌شود .

نقش های اصلی که در این رومیزی استفاده می شود، عبارتند از نقش ترکیبی بازو بندی نقش محراب و نقش ترنج. این رومیزی ها بیشتر در جنوب استان کرمان تولید می شوند .

در رومیزی پته هر چقدر نقش پته پر تر باشد و زمینه آن بیشتر سوزن خورده باشد به اصطلاح پر کار است و ارزش آن نیز بالاتر می باشد. ارزش رومیزی پته با گذشت زمان و قرن ها بالاتر می رود .

مهم ترین ویژگی رومیزی پته مدل یک در یک این است که ارزش آن با گذشت زمان بیشتر می شود .فروشگاه پته هشت رنگ زیباترین نوع این رومیزی یک در یک پته را تولید و به بازار عرضه می کند .

این رومیزی ها زیباترین طرح هایی که در بازار وجود دارند را در خودجای داده اند .و نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کرده اند .

این رومیزی ها جنس بسیار خوبی دارند و در دکوراسیون منزل اکثر خانم های خوش سلیقه استفاده می شود. این رومیزی برای استفاده در بسیاری از دکور ها نیز مناسب است و زیبایی مثال زدنی دارند .

شناخت ویژه رومیزی یک در یک پته رنگی

رومیزی پته یک در یک این رومیزی های اصیل ایرانی، با روش های سوزن زنی و سوزن دوزی دوخته می شود. مواد اولیه به کار رفته برای دوخت این رومیزی یک در یک پته ، ابریشم و یا پشم است .

به پارچه و الیافی که برای تولید این رومیزی استفاده می گردد اصطلاحا شال می گویند به کار رفتن طرح های اصیل ایرانی در انواع این رومیزی یک در یک پته، سبب شده است که جهانگردان و توریست های زیادی که از شهر های تولید کننده ی این رومیزی ها دیدن می کنند، نسبت به خرید آن علاقه نشان دهند .

همین امر موجب ارز آوری فراوانی در کشور ما طی سال های متمادی شده است .

رومیزی پته یک در یک از حیث شکل و طرح و اندازه و ابعاد آن و همچنین مرغوبیت جنس به کار رفته در الیاف، از انواع گوناگونی برخوردار است .

رومیزی یک در یک پته برای افرادی که به دکوراسیون های سنتی در منزل خود علاقه دارند، بسیار مناسب خواهد بود .

با توجه به انواع گوناگونی که رومیزی پته یک در یک پته دارد بهتر است،برای انتخاب این رومیزی اطلاعات مناسبی ، پیش از اقدام به خرید این کالای زیبا و اصیل ایرانی وانواع آن و درجه بندی های متعدد کیفی ای که برای این هنر ارائه می گردد،کسب کنید .

 

صادرات عمده رومیزی یک در یک پته رنگی

اما آنچه امروزه شاهد آن هستیم، فروش این قسم صنعت دستی در سراسر کشور و توسط فروشگاه های گوناگونی است که مشتریان آنان خواهان این کالا هستند .

تنوع رنگ، طرح، ابعاد و کیفیت بالای جنس الیاف آن و همچنین مطابقت طرح های سنتی آن با منازل ایرانی، سبب این حجم از تقاضا از سوی مردم در بازار های ایران و داخل کشور، گشته است .

صاردرات رومیزی یک در یک پته به تعداد زیاد انجام می شود و بیشتر صادرات این محصول به دبی،امارات،تایلند و چین می باشد .

تولید کننده رومیزی یک در یک پته این رو میزی ها را در تعداد انبوهی به کشور های متقاضی این کالا ارسال می کند .

رونق بازار خارجی برای هر محصول، منجر به رونق فروش آن در بازار داخلی شده و همچنین سبب ارائه تخفیفات و مزایایی از سوی تولید کنندگان و عرضه کنندگان آن کالا به مشتریان می گردد .

رومیزی پته کوچک نیز از این مزایا بی بهره نیست. عرضه رومیزی پته در شهر های مختلفی از استان کرمان رواج دارد و این کالا به عنوان سوغات آن منطقه شناخته می شود .

رومیزی پته از انواع صنایع دستی ایران است؛ این هنر زیبا، حاصل دستهای توانمند بانوان و هنرمندان خطه ی کرمان بوده و بیشتر در این نواحی دوخته می شود .

انوع بسیاری برای این نوع رومیزی پته وجود دارد. این تعدد نوع بر اساس الیاف به کار رفته در آن، جنس رومیزی پته و ابعاد این رومیزی ها تقسیم بندی می شوند. می توانید این رومیزی ها به عنوان هدیه یا سوغات به عزیزانتان هدیه دهید.

مراکز تولید رومیزی یک در یک پته رنگی

پته نوعی سوزن دوزی است که با دوخت خط و گل و گیاه بر روی پارچه پشمی یا پارچه ابریشم گفته می شود .

هرکدام از این نقوش در نوع خود زیبایی های فراوانی دارند؛ بویژه که با استفاده از نخهای رنگی ریس که مواردی نظیر نارنجی، زرد، مشکی، سبز تیره و روشن، عنابی و غیره را شامل می شود .

به بهترین شکل ممکن اجرا شده و جذابیت های فراوان خود را به نمایش گذاشته اند .

از مهمترین مشخصه های انواع پته دوزی، وجود نقشهای بسیار اصیل و زیبا در ظاهر آن بوده که به صورت کلی به دو دسته درختی و بوته ای تقسیم می شود .

انواع بوته در طرح های پته دوزی بوته ترمه ای،بوته شاخ گوزن،بوته جقه،بوته بادامی،بوته دوقلو،بوته سلسله است. در پته دوزی، نخهای رنگین در قالب نخ های پشمی با تنوع رنگی بسیار گسترده‌ای حضور دارند شایان ذکر است هر طرحی که در پته دوزی به کار رفته، حاوی مفهومی ویژه است .

در واقع پیامی را به زبان هنر به بیننده منتقل می کند که این امر ارزش هنری انواع پته دوزی را به ما یادآور می گردد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا