پته کرمان

قیمت کلی رومیزی پته زرد

اطلاع از قیمت رومیزی پته زرد از طریق اینترنتی و به صورت مستقیم برای مشتریان امکان پذیر می باشد. خریداران می توانند بعد از آگاهی از قیمت و کسب اطلاعات لازم درباره ویژگی های موجود در این محصول نسبت به خرید کلی و مقرون به صرفه ی آن اقدام نمایند. خرید مستقیم و آنلاین رومیزی پته دوزی به صورت عمده باعث می شود تا خریداران بتوانند هزینه کمتری را بابت آن پرداخت نمایند.

قیمت کلی رومیزی پته زرد

مختصری درباره رومیزی پته

مختصری درباره رومیزی پته

رومیزی پته یکی از هنرهای دستی ایرانی می باشد که علاقمندان خاص خود ره نیز دارا می باشد. نقش ها و طرح های رومیزی پته از گل و برگ گیاهان تشکیل می شود. ساقه دوزی، پتک دوزی و همچنین رودوزی و در کنار آن برگ دوزی از جمله دوخت و نقوش کاربردی در تولید این هنر زیبای دستی محسوب می شود. کرمان از جمله شهرهایی می باشد که در هنر پته دوزی از دوران گذشته تا به اکنون مشغول به فعالیت بوده است.

استفاده از رنگ های متنوع در دوخت رومیزی پته به نما و زیبایی کار جلوه ی دیگری می بخشد. به کار بردن رنگ های قرمز، آبی، سفید، نارنجی و سبز و زرد در ایجاد جلوه ای زیبا و جذاب دخیل می باشد. دوخت و تولید این محصول در شهرهای مختلفی از جمله کرمان، زرند انجام می شود. وزن رومیزی پته سبک است

پته نگین دوزی سفید را معمولا برای سجاده مورد استفاده قرار می دهند. این محصول جزو صنایع دستی می باشد و در کشورهایی عربی، هند و همچنین پاکستان به کار برده می شود. پته رومیزی بیضی سفید نیز از جمله محصولات دوخته شده است که مورد توجه افرادی می باشد که به این هنر علاقمند می باشند.

رومیزی پته بادامی به طور معمول دارای زمینه ای سفید رنگ می باشد، البته انتخاب زمینه و پارچه آن با توجه به سلیقه ی شخصی افراد انجام می شود. مراحل دوخت رومیزی پته عبارتند از انتخاب پارچه و یا عریض و برش زدن آن، گرته زنی، ساقه دوزی، متن دوزی، برگ دوزی، سایه زنی و پس از آن شستن رومیزی پته و مرحله آخر اتو کشی محصول می باشد.

رنگ های مختلف رومیزی پته

رنگ های مختلف رومیزی پته

در تولید رومیزی پته از رنگ ها و طرح های زیبایی استفاده می شود. از جمله رنگ های به کار برده شده در تهیه و دوخت رومیزی پته می توان به رنگ زرشکی، سفید، آبی، سبز، سرمه ای، عناب، لاکی و همچنین مشکی، زرد، نارنجی و قرمز اشاره نمود. کاربرد این رنگ ها در کنار یکدیگر سبب ایجاد جلوه ای بسیار زیبا در رومیزی پته می گردد.

خلق رومیزی های زیبا به کمک پارچه ی عریض و ریس انجام می گیرد. ریس نام دیگر نخ های پشمی است که در دوخت رومیزی پته به کار برده می شود. رنگ این رومیزی ها مختلف است و انتخاب هزر کدام از آن ها با توجه به سلیقه ی خریداران انجام می شود. رنگ پارچه به برده شده در تولید رومیزی نیز متنوع می باشد و این امر سبب خریدی آسان برای خریداران می شود.

رنگ پارچه یا همان عریض در دوخت رومیزی پته نیز متنوع و مختلف است و شامل سفید، سبز، قرمز و همچنین شتری رنگ و سرمه ای می شود. زیبایی هر کدام از این رنگ ها و نقوش به کار رفته در تولید این محصول چشم هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. البته استفاده از رنگ های طبیعی و گیاهی نظیر روناس و انار در رنگ نمودن نخ این محصول صورت می گیرد.

رومیزی پته چگونه تولید می شود؟

رومیزی پته چگونه تولید می شود؟

تولید رومیزی پته شامل چند قسمت می شود که از جمله ی آن ها می توان به رو دوزی، پتک دوزی و برگ دوزی می شود. در تهیه و تولید رومیزی پته از نخ های پشمی در رنگ استفاده می شود. طرح ها و نقوش هندسی و نقش گل و همچنین بته جقه در تولید این محصول به کار برده می شود. طرح های مختلف و رنگ های زیبا در بافت این کالا وجود دارد.

ابتدای کار باید پارچه را به اندازه مورد نظر برش زد. سپس نقش و طرح مورد نظر را با کمک کاغذ مخصوص بر روی پارچه ی عریض ترسیم می نمایند که به آن گرته زنی می گویند. بعد از این مرحله خطوط ترسیم شده بر روی کاغذ مخصوص را با کمک سوزن سوراخ می نمایند.سپس روی سوراخ های ایجاد شده بر روی کاغذ را با کمک زغال مشخص نموده و سپس با مرکب به یکدیگر وصل می نمایند.

بعد از این مرحله و مشخص شدن نقش و طرح روی پارچه نوبت به ساقه دوزی و ایجاد خطوط اصلی کار می رسد. پارچه ای که به منظور دوخت رومیزی پته به کار برده می شود دارای ضخامت مناسبی می باشد و جنس آن از نوع پشمی نیز می باشد. بعد از این مرحله نوبت به پر نمودن طرح پارچه با کمک سوزن می رسد که با نخ های زیبا انجام می شود و به آن متن دوزی می گویند. سپس با سوزن برگ دوزی و سایه زنی را بر روی پارچه به صورت دقیقی کوک می زنند و بعد از آن نوبت به شستشو و اتو کشی پارچه می رسد.

دوختن ریس و نخ های زیبایی پشمی بر روی پارچه هایی به نام عریض این هنر زیبا ایجاد می گردد. رنگ پارچه به کار برده شده در دوخت رومیزی پته سبز، سفید، زرشکی و همچنین آبی و مشکی می باشد و نقش های پته از طرح گیاهان الهام گرفته می شود. رنگ نخ های مورد استفاده در این کالا نیز آبی، مشکی، نارنجی، عناب و همچنین رنگ لاکی می باشد. این رنگ ها مورد استفاده زیادی در تولید رومیزی پته دارند.

مراکز عرضه رومیزی پته زرد

مراکز عرضه رومیزی پته زرد

مراکز عرضه و توزیع رومیزی پته زرد با معرفی خصوصیات و کاربرد های مختلف این محصول از طریق اینترنتی و به صورت مستقیم امکان خرید آسان و راحتی را برای مشتریان فراهم نموده است. خریداران می توانند بعد از کسب اطلاعات لازم درباره پته سنتی و انواع مختلف این کالا نسبت به خرید کلی و بدون واسطه ی آن وارد عمل شده و با پرداخت مبلغ مناسبی خرید خود را انجام دهند.

مراکز عرضه رومیزی پته نیز با ارائه این محصول به صورت عمده و آنلاین شرایط خرید خوبی را برای مشتریان فراهم نموده است. خریداران رومیزی پته زرد می توانند بدون مراجعه حضوری به مراکز عرضه و توزیع و پرداخت مبلغ زیادی خرید خود را انجام دهند. سفارش از طریق این روش به دلیل حذف واسطه در بر گیرنده ی هزینه و مبلغ کمتری برای مشتریان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا