پته متکاپته کرمان

قیمت خرید پته متکا قرمز

قیمت خرید پته متکا قرمز با توجه به نوع فروش بسیار متفاوت است. امروزه انواع پته متکا در فروش عمده از قیمت پایین تری نسبت به فروش جزیی برخوردار است. به همین دلیل کسانی که علاقه مند به کارهای دستی و سنتی هستند، ترجیح می دهند برای خرید مدل های متنوع پته متکا در رنگ های مختلف به فروشنده عمده مراجعه نمایند. در فروش انبوه قیمت تمام شده این نوع صنایع دستی کاهش چشمگیری پیدا کرده و مشتری راحت تر می تواند با توجه به بودجه ای که در نظر دارد، خرید خود را انجام دهد.

قیمت خرید پته متکا قرمز

متریال بکار رفته در پته قرمز

متریال بکار رفته در پته قرمز

پته دوزی را می توان در رده کارهای هنری دستی که با سوزن انجام می گیرد، طبقه بندی نمود. برای تولید پته از جمله پته قرمز از مواد اولیه مختلفی استفاده می شود که در ادامه مطلب به صورت اختصار به آنها اشاره خواهیم نمود.

از مهمترین متریال هایی که برای تولید پته استفاده می شود، باید به نخ، ریس و شال اشاره نمود. از نخی که پس از ریسیدن و رساندن به ضخامت مورد نظر برای دوخت پته استفاده می کنند، ریس گفته می شود.

این نوع نخ را 9 مرتبه تابیده تا به ضخامتی که مورد نظر است تبدیل شود، سپس برای دوخت پته از آن استفاده می کنند. معمولا ریس را با ضخامت های مختلف تولید می کنند تا بتوانند پته هایی با شکل و طرح های متنوع تولید نمایند.

برای رنگ کردن بخش های مختلف پته از رنگ استفاده می شود. بیشتر رنگ هایی که برای رنگ آمیزی نخ ها استفاده می شود، رنگ های طبیعی هستند که برگرفته از طبیعت می باشند.

به طور مثال ریواس، پوست گردو، پوسته انار و موارد مشابه برای رنگ کردن نخ مورد استفاده قرار می گرفته است اما امروزه برای سرعت بخشیدن و رنگ دهی سریع تر از رنگ های شیمیایی هم استفاده می شود.

در کنار رنگ های طبیعی از مواد غیر آلی هم برای اثرگذاری بیشتر رنگ بر روی پته استفاده می شده است که از جمله آنها می توان به زاج سفید، سولفات آهن و… اشاره نمود. این مواد با درصدهای مشخص به رنگ های اصلی اضافه می شدند تا رنگ دهی با سرعت بیشتری انجام گیرد.

دسته بندی انواع نقوش روی پته کرمان

دسته بندی انواع نقوش روی پته کرمان

نقوش روی پته کرمان بسیار اصیل و چشم نواز است. طرح هایی برگرفته از محیط پیرامونی و طبیعت که انسان با هر نگاه می تواند آرامش و ذهن سرشار از تخیل بافندگان آن را در ذهن مجسم کند. تولید پته در کرمان و شهرستان های آن دارای قدمتی دیرینه است.

در یک دسته بندی کلی می توان نقوش نقش بسته بر روی پته کرمان را در دسته بندی های زیر قرار دارد.

  • نقوش گیاهی که برگرفته از گل ها و گیاهانی بوده که در محیط و زادگاه بافنده پته به چشم دیده می شود.
  • نقش بادامی یا همان سرو خمیده که به دلیل آنکه پته با ظاهری شبیه بادام بافته می شد به این نام مشهور شده است.
  • طرح هایی که به صورت ردیف های موازی در حاشیه پته نقش می بسته و به آن طرح گل و گلدان می گویند.
  • یکی از نقش های معروفی که بر روی پته کرمان به وفور دیده می شود، نقش مادر و بچه می باشد. در این طرح ها دو پته پشت سر هم قرار می گیرند و زیبایی پته را چند برابر می کنند.

امروزه انواع نقوش هندسی هم در تولید پته استفاده می شود. طرح هایی که بیشتر حالت انتزاعی داشته و به شکل دو بازوی به هم وصل شده در کنار یکدیگر نقش می بندند. از جمله این طرح ها می توان به طرح ترنج یا بازوبندی اشاره نمود. نقوش هندسی بیشتر در مرکز پته بافته می شوند.

نقوش کتیبه ای از دیگر انواع نقش هایی است که با الهام از محراب مسجد و بیشتر در مرکز پته بافته می شود. این نوع پته ها بیشتر اشاره به آیین و سنت و نیایش مردمان منطقه اشاره دارد.

نقوش پرندگان را می توان به عنوان دیگر نقش های متنوعی برشمرد که هم در حاشیه و هم زمینه پته بافته می شود و نشان از زندگی و طبیعت زنده محیط دارد.

الیاف تشکیل دهنده پته متکا

الیاف تشکیل دهنده پته متکا

همانطور که می دانید پته یکی از صنایع دستی و بسیار معروف مناطق جنوبی ایران بوده و بیشتر در استان کرمان و با دستان زنان هنرمند این خطه بافته می شود. پته از الیاف خاصی تشکیل می شود که مهمترین آن پشم گوسفند می باشد.

البته از پشم حیوانات دیگری مانند بز و میش هم به عنوان الیاف اولیه تولید پته استفاده می شود اما پشم گوسفند کیفیت بالاتری داشته و به دلیل لطافت بیشتری که نسبت به پشم دیگر حیوانات دارد، پته تولید شده از آن نیز با ظرافت بیشتری همراه است.

امروزه در کارخانه ریسندگی الیاف مورد نیاز برای دوخت پته در نمره های بالا تولید می شود که هرچه این نمره بالاتر باشد نشان دهنده نازک تر بودن نخ می باشد و به همین دلیل بسیاری از هنرمندان تولید کننده صنایع دستی برای دوخت پته از نخ هایی با نمره بالا استفاده می کنند.

توزیع بی واسطه پته متکا قرمز

توزیع بی واسطه پته متکا قرمز

با توزیع بی واسطه پته متکا قرمز مشتریان راحت تر می توانند به محصول مورد نظر خود دسترسی پیدا کرده و آن را خریداری نمایند. امروزه برای جلب نظر مشتریان، توزیع به شکل های مختلفی صورت می گیرد. یکی از این روش ها که امروزه با استقبال خوبی هم مواجه گردیده، توزیع غیرحضوری یا همان توزیع اینترنتی می باشد.

در عرضه اینترنتی قیمت تمام شده محصول مناسب تر از فروش حضوری بوده و مشتری می تواند راحت تر خریدش را انجام دهد. ما به عنوان توزیع کننده بی واسطه جذاب ترین مدل های پته متکا را در رنگ های زیبا به صورت اینترنتی به خریداران محترم در سراسر کشور عرضه می کنیم.

قیمت متکا لوله ای پته قرمز در عرضه آنلاین کمتر از قیمت بازار آزاد بوده و لذا شما می توانید با خرید غیرحضوری علاوه بر آنکه زمان کمتری را هدر می دهید در هزینه پرداخت شده هم صرفه جویی قابل توجهی انجام دهید.

برای ثبت سفارش کافیست به سایت مراجعه نموده و خریدتان را انجام دهید. تنوع بالایی از انواع پته متکا از جمله پته سورمه ای، پته متکا لوله ای، متکا پته سفید و دیگر مدل های متنوع موجود بوده و شما می توانید با جستجو در بین آنها به سلیقه خود بهترین انتخاب را انجام دهید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام نکته ای که نظرمو جلب کرد این بود که از محصول از نزدیک عکس گرفتید تا بقیه بتونن متوجه کیفیت محصولات شوند میخواستم سفارش بدم درچه ساعاتی از شبانه روز میتونم تماس بگیرم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا