پته کرمان

قیمت بهترین پته دوزی کرمان در دی ۱۴۰۰

قیمت پته دوزی کرمان در دی ۱۴۰۰ با توجه قیمت متریال تشکیل دهنده این محصول تعیین شده است این محصول توسط هنرمندان کرمانی تولید می شوند بنابراین علاوه بر قیمت متریال تشکیل دهنده این محصول دستمزد نیروی کار و هم چنین هزینه های حمل و نقل و جابجایی از عوامل تاثیر گذار در قیمت به شمار می آید قیمت این محصول از طریق نمایندگی های پخش و فروش صنایع دستی تعیین می شود.

قیمت بهترین پته دوزی کرمان در دی ۱۴۰۰

عامل اصلی تعیین قیمت پته دوزی

عامل اصلی تعیین قیمت پته دوزی تولید پته دوزی به دلیل گستردگی استفاده از آن دارای تولید بسیار گسترده ای می باشد این هنر از جمله قدیمی ترین صنایع دستی در ایران به شمار می آید که در شهر کرمان رواج دارد پارچه پته دوزی از کیفیت، ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار می باشد و دارای طرح های بسیار پیچیده ای می باشد و فضای پس زمینه به دلیل تراکم بالای دوخت به سختی قابل مشاهده می باشد.

عوامل متعددی در قیمت پته تاثیر گذار است که این عوامل به شرح زیر است:

  • پارچه ای که برای دوخت پته سوزنی مورد استفاده قرار می گیرد پشمی می باشد و عریض نام دارد. از نخ های رنگی با کیفیت و دارای ضخامت مناسب برای دوخت استفاده می شود، از بته جقه، طرح درخت زندگی و نقش های قدیمی برای دوخت بر روی پارچه استفاده می شود.
  • این هنر شبیه هنر گلدوزی می باشد ولی با این تفاوت که گره های به کار رفته در این محصول بسیار متفاوت می باشد و دارای رنگ بندی بسیار متنوعی است و و نام دوخت های به کار رفته بر روی عریض از لحاظ کیفیت به پتک دوزی، ساقه دوزی، رودوزی و برگ دوزی نام دارد در ماه دوزی از رنگ های تیره برای دوخت استفاده می شود زیرا از جاذبه بالاتری برخوردار می باشد.
  • نوع طرح های به کار رفته برای دوخت شامل اشکال هندسی نمی باشد و شلوغ نیست بلکه از کیفیت و نظم و ترتیب بالایی برخوردار است نخ پته دوزی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از خود رنگ پس نمی دهد و بر اثر کشش دچار پارگی نیز نمی شود و دارای ظاهری صاف و یک دست می باشد به همین دلیل پارچه نهایی تولید شده بسیار مرغوب بوده و از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است.

بازار فروش پته دوزی کرمان

بازار فروش پته دوزی کرمان صادرات پته دوزی رنگی کرمان به دلیل کیفیت بسیار بالای این محصول بسیار رو به افزایش می باشد برای صادرات گسترده این محصول بازاریابان شناخته شده ای فعالیت می کنند، بازار فروش این محصول به طرق مختلفی پوشش داده می شود در این میان فروشگاه های اینترنتی متعددی نیز فعالیت می کنند این فروشگاه ها دارای درگاه های اینترنتی معتبری می باشند و کار عرضه و فروش را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا