پته کرمان

سفارش خرید رومیزی غذاخوری

هر میزی که در منزلتان دارید از میز جلو مبلی و عسلی گرفته تا میز غذاخوری و کنسول نیاز به تزیین دارد.افراد خوش سلیقه بعد از خرید یک میزغذاخوری دنبال یک رو میزی زیبا و کاربردی برای محافظت از میزشان هستند. خرید رومیزی غذاخوری می‌تواند علاوه بر اینکه از میز شما محافظت کند جلوه های زیبا و شیکی به خانه شما بدهد.حتی یک رو میزی مدرن و شیک می‌تواند میز غذاخوری ساده را خیلی زیبا نشان دهد.هرچند رومیزی میتواند کوچک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین و‌ پیش پا افتاده ترین انتخاب برای شما باشد اما انتخاب صحیح آن میتواند تاثیر مثبتی بر زیبایی دکوراسیون منزل شما داشته باشد.

سفارش خرید رومیزی غذاخوری

مهم ترین مشخصه پته رومیزی

مهم ترین مشخصه پته رومیزی پته دوری از جمله صنایع دستی و سوغاتی های نفیس شهر کرمان بشمار می آید.پته کرمان به همراه ۱۱صنایع دستی دیگر این استان مهراصالت یونسکو را دریافت کرده است،که این نشان به معنای اصالت و مرغوبیت پته کرمان است.پته دوزی نوعی دور دوری و تزیین پارچه با نخ های پشمی رنگی ،به روش سوزن دوزی می باشد که توسط زنان هنرمند و کویر نشین استان کرمان به خصوص شهر کرمان انجام می‌شود.این نخ های رنگی مورد استفاده در پته دوزی به دو روش شیمیایی و یا طبیعی رنگی رزی می‌شوند ‌‌.در گذشته بیشتر رنگ های بکار‌رفته شده در پته‌دوزی بیشتر سبزه تیره‌ ،‌ سورمه‌ای و مشکی بوده است که گویای درد رنج های زنان آن زمان بوده است. ارکان اصلی پته دوزی را عریض و ریس می نامند. عریض پارچه پشمی ضخیم دست بافتی است که به وسیله ی دار های بافندگی تولید می‌شده است‌‌.‌اما امروزه در پته‌دوزی از پارچه‌های بافته شده در کارخانه‌های نساجی استفاده می‌شود.‌ریس نخ‌های پشمی هستند که به وسیله‌ی آنها نقوش حک شده روی پارچه و زمینه پارچه را از طریق سوزن‌دوزی و کوک‌زدن زنده و برجسته می‌کنند.

یکی از مزیت های این هنر عدم نیاز به لوازم زیاد است،که تنها وسیله مورد نیاز سوزن ،قیچی و انگشت دانه می‌باشد.

برای دسته بندی طرح ها و نقش های پته چهار دسته اصلی را می ‌‌‌‌‌‌‌توان نام برد:۱_نقوش گیاهی۲_نقوش هندسی و انتزاعی۳_ نقوش کتیبه‌ای۴_نقوش پرندگان.

طراحی پته یا انتقال طرح روی پته را گرته زدن می‌گویند.این عمل توسط گرته زنان به این صورت انجام می‌گیرد که طرح را روی کاغذ کالک ترسیم نموده روی پارچه عریض قرار می‌دهند.سپس خطوط طرح را با سوزن سوراخ کرده و روی آن پودر کچ یا پودر زغال بر اساس رنگ پارچه می‌ریزند و بعد از آن با قلم یا مرکب نقاط مشخص شده را پر رنگ می‌کنند.

معرفی بهترین نوع پته از نظر ظرافت

معرفی بهترین نوع پته از نظر ظرافت به عقیده کرمانی ها مرغوب‌ترین نوع پته از نظر ظرافت پته ای است که دوخت آن روی شال سفید با مشکی انجام گرفته است و طرز دوخت آن از پتک چهار سوزنه و متن‌دوزی استفاده می‌شود.شال پته،شال مخصوصی است که هر چه ظریف تر باشد ارزش بیشتری دارد و اگر دوخت روی سال سفید انجام شود که زمینه آن قابل دیدن نباشد بی‌نهایت ارزشمند است.

شال سفید از این جهت مرغوب و قیمتی است که رنگ سفید نور را منعکس می‌کند و موجب خستگی چشم می‌شود و دوخت به کندی پیش می‌رود.یکی از این رومیزی ها با شال سفید پته رومیزی سفید گرد می باشد. برای دوخت این نوع پته باید از نخ‌های مرغوب استفاده شود تا نخ مورد نظر رنگ ندهد چون نواقص دوخت روی شال روشن مشهود است.

شال کرمان به رنگ مشکی به ندرت دیده می‌شود.دوخت روی این پارچه مهارت و ظرافت بیشتری را می‌طلبد که اغلب پته دوران معمولی از دوخت آن امتناع می‌کنند چون تنها افراد ناهار این پارچه را برای دوخت،انتخاب می‌کنند.همچنین سوزنی که برای دوخت این پارچه انتخاب می‌شود ظریف‌تر از سوزن پته‌دوزی است و پس از دوخت جراحاتی را روی انگشتان به‌جای می‌گذارد.در کرمان اغلب پته سفید را برای داماد و پته قرمز را برای عروس می‌دوزد.

از آنجا که پته یکی از رو دوزی های زیبای ایرانی می‌باشد نقش مهمی در زینت بخشیدن به منازلی دارد که صاحبان آنها علاقه مند به هنر های سنتی ایرانی هستند.پته به عنوان یک رو دوزی که در سایز های مختلف دوخته می‌شود کاربرد زیادی می تواند داشته باشد.

انواع پته:زیرلیوانی،کوسن ،سجاده،رومیزی گرد،مربع و بیضی کوچک،متوسط و بزرگ ،جانماز، جلد قرآن و کتب متبرکه،مفرش،پشتی،بقچه،سوزنی،پرده ای،روبالشتی و روپوش قوری

عوامل موثر بر کیفیت رومیزی کار دست

عوامل موثر بر کیفیت رومیزی کار دست از عوامل موثر برکیفیت رومیزی کار دست، طرح،رنگ عریض و یا پارچه‌ای خامی است که روی آن دوخت انجام می‌شود.همچنین رنگ و نوع نخ باید بسته به رنگ عریض انتخاب شود.ظرافت در هنگام دوخت در نتیجه کار بسیار مشهود است.هرچه دوخت با ظرافت‌تر و بهتری داشته باشیم طبیعتا نتیجه کار شکیل تر و زیباترین خواهیم داشت.از دیگر عوامل موثر بر کیفیت پته رو میز ناهار خوری پتک‌دوزی (جوانه دوزی) ، برگ دوزی و سایه زدن با نخ برای نقش گلها است.

  • دوخت پتک: پتک ها به دو نوع مورب و مربع تقسیم می‌شوند.پتک های مورب اغلب برای دوخت های متن استفاده می‌شود ، و پتک‌های مربع برای دوخت خط‌های حاشیه استفاده می‌شود.
  • برگ دوزی:برگ دوزی نیز شامل بخیه‌ی شویدی و کوتاه و بلند و بخیه‌ی مورب است.

از دیگر عوامل موثر بر کیفیت پته پرکار بودن و یا کم‌کار بودن آن است.هر‌چه پته پرکار تر باشد و قسمت‌های زمینه و به عبارت دیگر همان شال یا عریض کمتر مشخص باشد آن پته ارزش کاری بیشتری دارد.به دلیل اینکه هنرمند زمان بیشتری را صرف آن کرده‌است.

نخ های رنگی بکار رفته در پته، از عوامل دیگر موثر بر کیفیت رومیزی نخ هایی با رنگ طبیعی بکار رفته در پته دوزی است.نخ‌هایی با رنگ طبیعی نخ هایی هستند که از کیفیت و قیمت بالایی برخوردار هستند.زیرا ظرافت آنها باعث می‌شود در آخر کار پته‌ای بسیار با کیفیت داشته باشید و همچنین در برابر نور خورشید مقاوم تر هستند.

عرضه بی واسطه رومیزی غذاخوری

عرضه بی واسطه رومیزی غذاخوری بطورکلی خرید رومیزی غذاخوری با کیفیت متناسب با چیدمان و دکوراسیون منزل شما میتواند جلوه خانه ی شما را دوچندان کند.در بین رومیزی های مختلف یک رومیزی اقتصادی و مناسب انتخاب کنید و سعی داشته باشید که از رنگ هایی استفاده کنید که ریشه در سنت ما داشته باشد .از نمونه های این رو میزی ها میتوان به پته رومیزی گرد سفید اشاره کرد.در این جامعه اینترنتی و آنلاین خرید از مراکز عرضه بی واسطه رومیزی ها میتواند گزینه مناسب دیگری برای شما باشد. فروش رومیزی زنجان نیز مانند فروش رو میزی های کرمان طرفداران زیادی دارد و در انواع مختلفی رو میزی تولید میکند که سعی دارد مطابق با خواسته و سلیقه مشتری باشد‌ و مشتری بتواند حق انتخاب بیشتری داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا