رومیزیرومیزی پته ترنج

خرید عمده رومیزی پته ترنج

رومیزی پته دوزی با کیفیت بسیار منحصر به فرد و همچنین قیمت مقرون به صرفه در مرکز فروش ما عرضه می شود این قیمت به نرخ عمده فروشی می باشد و بسیار ارزان تر از قیمت های سطح بازار است و شما فقط نرخ کارخانه‌ای آن را پرداخت خواهید کرد همچنین کیفیت این رومیزی پته ترنج از بهترین و درجه یک ترین مواد، تشکیل شده است و شما چنین جنس مرغوبی را با ارزش کالای بالا و قیمت پایین تهیه می نماید.

خرید عمده رومیزی پته ترنج

رومیزی پته چگونه تولید می شود؟

رومیزی پته چگونه تولید می شود؟ قبل از اینکه با مزیت استفاده از رومیزی پته سفید آشنا شوید، لازم است بدانیم پته چیست و اطلاعاتی در زمینه رومیزی پته سفید به دست آوریم.

پته نوعی کار هنری است که به وسیله سوزن روی پارچه هایی از جنس پشم ایجاد می شود.

از مزیت های استفاده از رومیزی پته سفید این است که بیشتر جنبه تزئینی و کاربردی دارد.

مواد اولیه که در سوزن دوزی یا پته استفاده می شود، طبیعی هستند و معمولاً رنگ آمیزی می شوند. رنگ آمیزی آنها دو شکل صورت می گیرد. یکی به صورت گیاهی و دیگری به صورت جوهری است.

معمولاً در پته از طرح های مختلف به خصوص طرح های سنتی استفاده می شود و جلوه ای زیبا دارد. یک هنر زیبا و شناخته شده است که بر روی انواع رومیزی ها از در رنگ های مختلف، با طرح های گوناگون ایجاد می شود.

انواع رومیزی سفید پته معمولاً در منازل اعیانی به عنوان تزیینی مورد استفاده قرار می گیرند و می توان انواع رومیزی ها با جنس های مرغوب را با این هنر زیبا طراحی کرد و طرح های خاصی بر روی آنها ایجاد کرد.

از مزیت های استفاده از رومیزی پته دوزی شده سفید این است، به هنگامی که از رومیزی استفاده می شود نه تنها جلوه ای خاص به ظاهر میز و دکوراسیون منزل می دهد، بلکه سبب محافظت و نگهداری از قسمت روی میز شده و دیگر نمی گذارد آسیبی به میز وارد شود.

رومیزی های پته سفید در صورتی که از جنس مرغوب و با کیفیتی برخوردار باشند، قابل استفاده به عنوان تزیین هستند، در غیر اینصورت نوع معمولی آن ها به عنوان سفره دم دست استفاده می شود.

مزیت رومیزی پته، طبیعی بودن جنس آن است و در طرح آن که به آن سوزن دوزی نیز گفته می‌شود، هیچگونه مواد شیمیایی به کار برده نشده است.

همانطور که اشاره کردیم، رنگ ‌آمیزی آن‌ها نیز به صورت گیاهی صورت می گیرد. انواع رومیزی ها دارای طرح های برجسته و ساده می باشند. طرح برجسته آنها از نظر قیمتی گرانتر از نوع پته دوزی ساده می باشد.

بررسی جنس انواع رومیزی پته

بررسی جنس انواع رومیزی پته برای توضیح در مورد انواع طرح های پته طرح رومیزی ابتدا باید گریزی به خود هنر پته زد و اندکی در مورد آن توضیح دهیم.
پته در واقع هم نشینی جذاب و زیبای، رنگ، نخ، پارچه و ذهن هنرمند پته دوز می باشد.
در پته دوزی از پارچه ای ضخیم از جنس پشم به عنوان زیر کار به نام عریض و نخ هایی باریک و رنگارنگ از جنس پشم با نام ریس استفاده میشود.
در پته دوزی،هنرمند پته دوز با استفاده از سوزن و نخ های رنگارنگ(ریس)، بر روی پارچه ضخیم(عریض) طرح های زیبای می نگارد. گاهی این طرح ها از قبل بر روی پارچه طراحی شده و گاهی بر آمده از ذهن زنان و دختران هنرمند پته دوز می باشد.
از طرح هایی که عمدتا بروی عریض دوخته میشود، می توان به طرحهای درختی، بته جقه ای، ترنج، پرنده، گوزنی و … اشاره کرد.
رومیزی پته طرح گل دوزی، نسبت به دیگر انواع پته دوزی کاربرد بیشتری دارد، لذا در بازار مصرف کننده نیز خواهان بیشتری را برای خود دارد.
از انواع طرح رومیزی که در پته دوزی استفاده میشود می توان به نمونه های زیر اشاره کرد.

  • طرح بته جغه ای : در این طراح هنرمند توسط ریس های رنگارنگ خود منظره ی زیبای از طبیعت را در قالب یک رومیزی زیبا خلق میکند.
  • طرح بازوبندی: نشان از آیین پهلوانیها و جوانمردی های تاریخ است.
  • طرح ترنج: ین طرح نماد خورشید می باشد و همانگونه که خورشید در مرکز می باشد ترنج نیز بر روی پته در مرکز دوخته میشود.
  • طرح ترکیبی ترنج و محراب: این طح از جذاب ترین طرح های دوخته شده در پته است. به غیر از طرح ترنج و محراب(نماد دین اسلام در مامی هنرها میباشد) که در محل خود سوزن دوزی میشوند فضای میان آنها را با دیگر نقش ها مثل برگ و ساقه و… سوزن میزنند. یی از عوامل جذابیت در این طرح ترکیبی قرینگی طرح ها می باشد.
  • طرح درخت زندگی یا چهار بته: در این طرح زیبا زنان و دختران هنرمند پته دوز ترکیبی از شادی ها و غم های زندگی خود را د رقالب درخت با رنگ های زیبا و جذاب سوزن میزنند که به درخت زندگی معروف است.

طرح سرابندی، طرح قهر و آشتی، طرح گوزنی، طرح مادر و فرزندی و… از دیگر نقوش پته دوزی می باشد.

مشخصات بهترین نوع رومیزی پته ترنج

مشخصات بهترین نوع رومیزی پته ترنج رومیزی پته نگین دوزی بته جقه سنتی گرد مربوط به هنرهای دستی پته دوزی زیبا و خاص استان کرمان می باشد و از هدایای با ارزش به خصوص شهر کرمان به حساب می آید. تمامی و همه مراحل ساخت و تهیه این رومیزی های زیبا، توسط دستان زنان با سلیقه کرمانی دوخته می شود و بسیار ارزشمند می باشد و ارزش آن با گذشت زمان افزایش می یابد. مراکز مختلفی برای فروش عمده رومیزی پته گرد وجود دارند که اکثر آنها در شهر تاریخی کرمان واقع می باشند و می توانید با مراجعه به آن ها اقدام به خرید عمده این رومیزی های خوشگل بکنید. در تولید رومیزی های پته گرد امکان شخصی سازی نیز می باشد یعنی شما طرح اختصاصی و دلخواه خودتان را به تولید کنندگان می دهید و آنها دقیقا بر اساس طرح شما و فقط برای شما اقدام به تولید رومیزی پته گرد سنتی شما می کنند و البته باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

تامین کنندگان رومیزی پته ترنج

تامین کنندگان رومیزی پته ترنج برای خرید بهترین رومیزی پته باید دقت داشته باشید که اجناس به کار رفته در پته دارای کیفیت درج یک بوده تا مطمئن باشید ماندگاری خوبی داشته باشد و همینطور در خرید رومیزی پته به قیمت آن توجه کنید تا بتوانید پته با کیفیت و قیمت مناسب را خریداری کنید.
برای این منظور باید از محل های خرید کنید که به طور مستقیم با تولیدکننده در ارتباط هستند و مسئول عرضه رومیزی پته با کیفیت می باشند. در این صورت میتوانید بهترین رومیزی پته، با کیفیت عالی و قیمت مناسب را داشته باشید.

عرضه رومیزی پته سفید همانند انواع دیگر رومیزی ها، به دو روش حضوری و اینترنتی صورت می گیرد.

در عرضه رومیزی پته سفید معمولاً بی نظیرترین جنس و با کیفیت ترین آن ارائه می شود. از آنجایی که بر روی پارچه های مختلف که قابل استفاده به عنوان رومیزی هستند، پته دوزی می شود. مرغوبیت جنس آنها باید زیاد باشد تا بتوان بر روی آنها طرح برجسته زد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا